2012. sze 11.

F1 Hamilton: Ez a győzelem pont jókor jött

írta: FormaNet
F1 Hamilton: Ez a győzelem pont jókor jött

Lewis Hamilton még sosem nyert nagydíjat Monzában, ám az elmúlt hétvégén F1-es pályafutása 20. futamgyőzelmével immár a Tifosi szentélyét is kipipálhatta győzelmi listáján. Ráadásul magabiztos, senki által nem veszélyeztetett diadalával a világbajnoki pontversenyben is előrelépett, és jelenleg a második helyet foglalja el Fernando Alonso mögött. A brit nem tagadja, hogy igazán jókor jött első olaszországi F1-es győzelme, és reméli, hogy ez a sorozat Szingapúrban is tovább folytatódik.

Hamilton - monza.jpg 

Lewis, egy fantasztikus győzelmet arattál, bizonyára boldog vagy, hogy végre Monzában is nyertél, ráadásul ilyen fölényesen…

Lewis Hamilton: Igen, ez egy olyan helyszín, ahol mindig is szerettem volna nyerni. Köszönettel tartozom a csapatnak, mert hihetetlen munkát végeztek. Egész hétvégén fantasztikus volt az autónk. Sajnálatos ami Jensonnal történt, hiszen kettős győzelmet szerezhettünk volna, de remélhetőleg Szingapúrban meg tudjuk csinálni.

Mennyire volt unalmas végig az első helyen autózni?

LH: Hozzá tudnék szokni ehhez a fajta unalomhoz. De igen, nagyon jó volt a verseny. Amikor hallottam, hogy Fernando a második helyen áll, azt kérdeztem magamtól: ’hogy a fenébe jutott el a második helyig?’ Hogy őszinte legyek, egyáltalán nem bánom, hogy egy nyugodt nagydíjam volt, és nagyon hálás vagyok ezért a lehetőségért.

Ez egy olyan futam volt, amiről minden versenyző álmodik?

LH: Igen, és pont jókor jött.

Amikor Jenson feladta a versenyt, nem fordult meg a fejedben, hogy veled is megtörténhet?

LH: Tudtam, hogy Jenson kiesett egy műszaki probléma miatt, és azt mondtam magamban: ’már csak 15 kör van hátra – velem nem történhet meg. Szóval nagyon kíméletesen, gondoskodással és szeretettel próbáltam bánni az autóval. (Nevet)

A győzelem egyben hatalmas előrelépést jelent számodra a bajnokságban, hiszen mindkét Red Bullt megelőzted…

LH: Igen, most kezd igazán érdekessé válni a dolog, de a bajnokság továbbra is nagyon kiszámíthatatlan, és nagyon nyitott. Amikor sokan azt mondták, hogy Silverstone lehet az a hely, ahol már kibontakozik, hogy kik lehetnek a bajnoki cím esélyesei, az egy rossz jóslat volt, mert még most is minden nyitott. Annyira boldog vagyok, hogy az autónk ilyen nagyszerű, és nagyon gyorsak vagyunk. Bár lehet, hogy nem a leggyorsabbak, de azt mondanám, hogy ugyanolyan gyorsak, mint a leggyorsabb. (Nevet)

Ez a győzelem mit jelent a jövőd szempontjából?

LH: Még nem gondolok a következő évre, csakis a 2012-es szezonra összpontosítok, és az adott versenyre. Azt szeretném, ha a csapat az élen végezne, és próbálok mindent megtenni azért, hogy mindkét bajnoki címet megnyerjük. Ez egy hihetetlen csapat, és fantasztikus a kapcsolatunk.

Mennyire hasznos egy ilyen eredmény?

LH: Nos, Jenson belgiumi győzelme után nyilvánvaló volt, hogy nagyon jó az autónk, és ezzel a tudattal azt gondoltam, hogy most én is megcsinálom! (Nevet) Hiszen ez Monza, egy történelmi versenypálya, és itt egy győzelem egy újabb lépcsőfok a karrieremben.

000 facebook_banner.jpg

Miután kényelmesen bevitorláztál az első helyen, mit vársz Szingapúrtól?

LH: Nehéz ezt megmondani. Fernando bármikor képes valamit előhúzni a zsákból, ráadásul azt mondják, hogy a következő futamra sok frissítéssel készülnek. Szóval most visszatérek a gyárba, és remélem, hogy a mi srácaink is ugyanezt csinálják (mint a Ferrari) - sőt biztos vagyok benne, hogy így lesz.

Formanet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

hotel gif 2.gif

Szólj hozzá

f1 mclaren lewis hamilton monza formaul-1