2012. sze 13.

F1 Pérez túl jó lenne Alonso mellé a Ferrariba?

írta: FormaNet
F1 Pérez túl jó lenne Alonso mellé a Ferrariba?

Az Olasz Nagydíjon Lewis Hamilton magabiztos győzelmet aratott, a versenyhétvége sztárja mégis a második helyen célba érő Sergio Pérez lett. A mindkét Ferrarit maga mögé utasító mexikói tehetség most újra a szezon ezen szakaszára jellemző „pilóta-vándorlás” körüli pletykák középpontjába került, természetesen Felipe Massa helyére. A Scuderia Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo ismét kijelentette, hogy Pérez még nem elég tapasztal ahhoz, hogy jövőre Fernando Alonso csapattársa legyen. De vajon tényleg ez a helyzet?

sergio perez - fernando alonso.JPG 

Amikor egy top csapat kiválasztja pilótapárosát, a cél egyszerűnek tűnik: megnyerni mindkét bajnokságot. Vagyis elméletileg a két legjobb versenyzőt kell megszerezni, ám a múltban már számtalanszor láthattuk, hogy ez a fajta gondolkodásmód katasztrófához is vezethet.

Az elmúlt hétvégén még Lewis Hamilton Mercedes felé "kacsintgatása" volt a legfőbb téma, ami a maranellóiakat kissé háttérbe szorította, ám a színfalak mögött Luca di Montezemolo és Stefano Domenicali nyilván egy nagyon nehéz döntés előtt áll.

Ebben a rendkívül szoros mezőnyben egy csapatnak egyértelműen akkor van a legnagyobb esélye megnyerni a bajnoki címet, ha két erős versenyzővel rendelkezik. De akkor vajon miért nem akarja a Ferrari Sergio Pérezt, aki idén már három alkalommal állt dobogón, miközben Felipe Massa legutóbb 2010-ben, a Koreai Nagydíjon pezsgőzhetett a pódiumon ( 3. hely). Tavaly az ötödik helynél előrébb nem jutott, idén pedig ez idáig két negyedik hely a legjobb eredménye. Nem mellesleg Pérez már most sokkal meggyőzőbb teljesítményt mutat a Sauberben, mint anno a brazil, Peter Sauber csapatánál. A Ferrari akkor mégis bizalmat szavazott Massának, ám jelenleg Pérezt még tapasztalatlannak tartják. Hol itt a logika?

A válasz nyilvánvalóan Fernando Alonsóban keresendő, aki persze nem hülye, és aki legnagyobb sikereit olyan társ mellett tudta elérni (2005-2006 Giancarlo Fisichella),  akire rá lehetett osztani az alárendelt szerepet, már csak azért is, mert legtöbbször valóban lassabb volt a spanyolnál.

A Ferrarinak pedig egyértelműen szüksége van Alonsóra, és ezt a mostani szezon is igazolja, illetve az a tény is, hogy tavaly egy 2016-ig szóló szerződés köttetett a felek között. A kérdés tehát az, hogy érdemes-e kockáztatni Alonso komfortérzetét egy bizonyítani és győzni vágyó, rendkívül gyors, és a gumikkal kivételesen jól bánó ( ami manapság a siker kulcsa lehet) fiatal versenyző szerződtetésével? Aki mögött nem mellesleg hasonló súlyú pénzügyi potenciál áll a világ leggazdagabb családja ( Slim klán) személyében, így Alonsóhoz képest (Santander) pénzügyi vonatkozásban sem játszana alárendelt szerepet. 

Ez a választás egy totális kudarc lehet, hiszen mindenki jól emlékszik még a 2007-es szezonra, amikor a kétszeres világbajnok egy vehemens és tehetséges újonccal, Lewis Hamiltonnal találta szemben magát, és bizony kettőjük gyerekes viszálya egy világbajnoki címbe került.

A Ferrari is jól ismeri már azt a helyzetet, amikor két sztárpilóta szerződtetése tragédiába torkollhat, sőt a maranellóiaknál ez szó szerint értendő, ha az 1982-es szezonra tekintünk vissza. Gilles Villeneuve és Didier Pironi versengése odáig vezetett, hogy a csapat hazai versenyén, Imolában Pironi figyelmen kívül hagyta a csapatutasítást, és az utolsó körben megelőzte az élen haladó, egyértelműen a bajnokság legnagyobb esélyeseként emlegetett márkatársát. Két héttel később Zolderben Villeneuve az időmérőn kétségbeesetten próbálkozott felülmúlni gyorsabb csapattársa köridejét, amikor nagy sebességnél hátulról eltalálta Jochen Mass autóját, és a balesetben életét vesztette. Ez után Németországban Pironi is súlyos sérülést szenvedett, amely a karrierének végét jelentette. A konstruktőri vb cím ugyan az olasz gárdához került, de a pilóták versenyében a williamses Keke Rosberg nyert.

Azt már jó ideje tudjuk, hogy Alonsónak beleszólása van a csapattárs kérdésébe, és a spanyol valószínűleg elégedett lenne a mostani felállással, hiszen Massával nem rossz a kapcsolatuk, és a brazil már nem egyszer bizonyította, hogy hajlandó végrehajtani a csapatutasítást. Ha Massa minden versenyen hozni tudná azt a formát, amit legutóbb Monzában, akkor a Ferrari már biztos régen alá is írta volna az új kontraktust. A baj csak az, hogy bár Felipének lehet még pár remek futama, de a tavalyi év után, és eddigi 2012-es szereplése tükrében minden bizonnyal ez már túl késő lesz. A Ferrari ebben a helyzetben nem engedheti meg magának az elvesztegetett pontokat, és nem engedheti meg magának a rengeteg kritikát, amit Massa egy Ferrarihoz méltatlanul gyenge formája miatt kap. A cserének minden bizonnyal meg kell történnie, de úgy, hogy azzal mindenki elégedett legyen.

000 facebook_banner.jpg

Montezemolo azon kijelentése, hogy Pérez még túl tapasztalatlan, de Sebastian Vettel akár jöhetne is, valószínűleg nem más, mint ködösítés. El tudja képzelni bárki is Vettelt egy Fernando Alonso köré felépült csapatban? A két pilótát ismerve semmi kétség a felől, hogy botrányos választás lenne.

A Ferrarinak egy minden téren tapasztalt, a finnek higgadtságával megáldott versenyzőre van szüksége, aki tiszteletben tartja a csapat érdekeit, és csapattársát is, ugyanakkor kellően motivált, és sikerre éhes. És itt nem feltétlenül Kimi Räikkönenre kell gondolni, hanem arra a pilótára, aki már a McLarennél is megfordult Fernando viharos távozását követően, és aki nem más, mint Heikki Kovalainen.

Nem mellesleg a finn MTV3 tudni véli, hogy Kovalainen menedzsmentje a napokban látogatást tesz Maranellóban, ám a hírt a versenyző menedzsere, Martin Anayi nem kívánta kommentálni.

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

hotel phőnix tisza.gif

 

Szólj hozzá

ferrari f1 fernando alonso felipe massa formula-1