WSR Kiss Pál Tamás szombati tapasztalatait vasárnap kamatoztatná
Az olasz BVM Target Racing színeiben versenyző magyar Kiss Pál Tamás szombaton sikeresen teljesítette első versenyét a World Series by Renault 3,5 literes csúcskategóriájában, és noha a rajtot követően visszacsúszott a 23. helyre, ám utána érett vezetéssel, több szép előzést is bemutatva visszakapaszkodott a 19. helyre a leintésig.
"Minden abszolút új volt számomra, ezért nagyon nehéz volt ez a verseny. Igazából nem is tudtam, hogy mire számítsak, hiszen nagyon kevés időnk volt a felkészülésre az időmérő és a verseny között. A rajtom nem volt kifejezetten rossz, de nagyon jó se, túl korán mentem ki a poros részre, ahol kipörögtek a kerekeim. Így veszítettem néhány pozíciót, amit a 2. kanyarban próbáltam visszaszerezni azzal, hogy a külső íven rövidebb féktávot vettem, mint a többiek. Ez sajnos nem vált be, mert megcsúszott alattam az autó, és a korrigálás miatt sok időt veszítettem, és visszacsúsztam a 23. helyre" – elevenítette fel a verseny első körének történéseit a 16. helyről rajtoló magyar pilóta.
"Utána bíztam benne, hogy fel tudok jönni, mert a tempóm úgy érzem, végig megvolt, de nagyon nehéz volt előzni, utólag mondta is a csapat, hogy rajtam és Vainión kívül nem is nagyon előzött senki más az egész verseny alatt. Az állítható hátsó szárny (DRS) sem könnyítette meg igazából az előzést, mivel az F1-gyel szemben itt a védekező versenyző is használhatja ezt a rendszert, összesen a verseny teljes ideje alatt 210 másodpercig, ezt kell beosztani. Vainióval jó csatát vívtam, de sokáig feltartott minket az előttünk haladó versenyző, így a végén már nem volt esélyem a 19. helynél feljebb kapaszkodni"- árulta el Tamás.
"Hatalmas terhelés ér minket az autóban, úgyhogy a verseny végére el is fáradtak rendesen a vállizmaim. Ezzel együtt végigbírtam a teljes versenytávot, és a fizikai felkészültségem egy pillanatig sem jelentett gátat abban, hogy megfelelően teljesítsek a pályán. Vasárnap tovább feszegetem majd az autó határait, az időmérőn szeretnék javítani a mai legjobb köridőmön, és az első verseny tanulságait levonva a rajtnál és az első körben nagyon odafigyelek majd, hogy ne veszítsek pozíciókat, mert ez jelenti a kulcsot a jó eredményhez. Holnap már sokkal tapasztaltabban vághatok neki egy új napnak, ahol mindenki újra tisztalappal, a nulláról indulhat harcba, ezért bízom a további fejlődésben" – tette hozzá végül Kiss Pál Tamás.
A WSR 3,5 literes géposztálya számára vasárnap reggel 9 óra 35 perckor, a második időmérő edzéssel folytatódik a hungaroringi hétvége programja.
Kiss Pál Tamás a következő támogatóknak külön köszönetet kíván mondani, amiért lehetővé tették számára a hungaroringi WSR-futamon való indulást: TOTAL Hungária, Kockás túrórúd, Renault Hungária.
A vasárnapi program a WSR 3.5 mezőnye számára:
9:35 – 10:05: 2. időmérő edzés
13:04 – 13:51: 2. futam (44 perc + 1 kör)