2012. sze 21.

F1 Rosberg: Ki mondja, hogy már nem nyerhetem meg a bajnokságot?

írta: FormaNet
F1 Rosberg: Ki mondja, hogy már nem nyerhetem meg a bajnokságot?

Első Formula-1-es futamgyőzelme óta Nico Rosberg nem játszik túl nagy kulcsszerepet a bajnokságban, bár matematikailag még mindig esélyes a világbajnoki címre. Ehhez persze drámai javulásra lenne szüksége a Mercedesnek, ám a német úgy véli, hogy a Magny-Cours-i tesztek tükrében erre reális esély van. Hogy az új fejlesztésekkel mennyivel lesz erősebb a Mercedes, egyelőre még senki nem tudja, de Rosberg biztos benne, hogy Szingapúrban már látható lesz a pozitív eredmény.

IMG_7392.JPG 

Nico, szingapúri üzemmódban vagy már?

Nico Rosberg: Abszolút. Egészen különleges itt lenni. Szerdán éjjel négykor mentem le az edzőterembe kerékpározni, majd ötkor elmentem aludni, felkeltem csütörtök délután négykor, és jöttem egyenesen a paddockba.

Mennyire nehéz, vagy könnyű átváltani erre a napirendre?

NR: Egyáltalán nem olyan nehéz, egyszerűen csak tartanunk kell az európai bioritmust. Persze valóban furcsa, hogy sötétben töltjük a „nappalunkat” , hiszen amikor délután négykor felkelünk, akkor maximum még három órán keresztül van világos. De ha belegondolunk, Európában ugyanilyen egy sötét, esős téli nap.

Azt mondják, hogy a Szingapúri Nagydíj egy nagyon megterhelő verseny…

NR: Számomra a szingapúri a szezon legkeményebb versenye, és amikor azt mondom, hogy kemény, az valóban így van, ami a magas hőmérsékletnek és a pálya adottságainak köszönhető. Nagyon rövidek az egyenesek, így a legkisebb esélyünk sincs arra, hogy kicsit megpihenjünk, mielőtt a következő kanyarhoz érünk. 23 kanyar van, és ezért különösen megterhelő fizikailag. Szóval itt tényleg szükségünk van arra, hogy fizikálisan toppon legyünk – és én ott is vagyok! (Nevet)

Már állhattál itt dobogón a múltban, így nyilván kedveled ezt a helyet…

NR: Igen, valóban, és ezért is remélem, hogy vasárnap jó eredményt érhetünk el. Hoztunk pár új alkatrészt az autóra, és biztos vagyok benne, hogy ezekkel gyorsabbak leszünk.

Meg tudnád mondani, mik ezek az új alkatrészek?

NR: Óh érdekes lesz… (nevet) Például új kipufogó, ami nagy segítség lesz a leszorítóerő szempontjából. Hétfőn próbáltam szimulátorban, és tényleg nagyon furcsa, mert csak szimulátorban dolgozunk, de a mérnök szól, hogy most be fogja állítani az új kipufogót a virtuális autón, és amikor ezt megteszi, akkor tényleg olyan érzés, mint a valóságban. Egyszer csak azt éreztem, hogy az autó megváltozott. Hihetetlen amiket az elmúlt napokban tettünk. Lehet szimulálni az oldalszelet, a gumikopást, és tényleg érezni, hogy mi történik.

Visszatérve a bajnokság állására, úgy tűnik, hogy nem világbajnokként fogod befejezni ezt az évet…

NR: Ki mondja ezt? Matematikailag még mindig lehetséges ...

De ehhez kicsit álmodozónak kell lennünk…

NR: De nem zárhatjuk ki máris.

Akkor nézzük a dolgot más oldalról. Ha nem Te leszel, akkor ki?

NR: A leghalványabb fogalmam sincs. Azt hiszem, hogy nagyszerű most a Formula-1, hiszen hét futammal a szezon vége előtt még most sem világos, hogy ki a legnagyobb favorit, és még mindig több, mint hét versenyző harcban van – köztük én is. (Nevet)

Volt már egy csomó találgatás a Mercedes következő évi pilótapárosáról. A spekulációk között szerepel, hogy Michael Schumacher visszavonul, és Lewis Hamilton érkezik a helyére, de újabban azt is hallani lehetett, hogy Te hagyod el a Mercedest, Michael és Lewis pedig csapattársak lesznek. Mit gondolsz erről az egészről?

NR: Persze, hallottam a híreket, de magam részéről boldog vagyok, hogy egy Ezüst Nyilat vezethetek, és tényleg remélem, hogy még több versenyt nyerek majd velük a jövőben. Hogy őszinte legyek, a Schumacher/Hamilton történetet még nem hallottam, de véleményem szerint ez értelmetlen. Azzal kapcsolatban, hogy Michael vagy Lewis lesz 2013-ban a csapattársam, nincs több információm, mint bárki másnak a paddockban. Amit tudok az az, hogy nagyon jól kijövünk Michaellel, és úgy érzem, hogy helyes irányba visszük előre a csapatot. Szóval az én részemről folytatnám ezt az utat.

000 facebook_banner.jpg

Abból amit az imént mondtál, úgy tűnik, hogy Te biztosan maradsz a Mercedesnél 2013-ban…

NR: Igen.

Visszatérve a versenyre, mi a reális cél számodra ezen a hétvégén?

NR: Mint már mondtam, vannak új alkatrészek az autón, így jobbak az esélyeink arra, hogy előrébb legyünk. A top 5 nagyszerű lenne.

Szöveg és fotó: FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

mercedes f1 fejlesztések nico rosberg formula-1 szingapúri nagydíj