2012. sze 23.

F1 A Ferrarinál egy dobogós hely, és néhány pont a realitás

írta: FormaNet
F1 A Ferrarinál egy dobogós hely, és néhány pont a realitás

A hétvége elején még nyilvánvaló volt, hogy nagy reményekkel és célokkal érkezett meg a Ferrari Szingapúrba, legfőképpen Fernando Alonso, hiszen a bajnoki tabella élén álló spanyolnak rendkívül fontos lenne magabiztosan tartani pozícióját a világbajnokságban. A szombati kvalifikáció után azonban jelenleg egy dobogós helyezés, és néhány pont az, ami realitás lehet. Erre számít a kétszeres bajnok és csapattársa, Felipe Massa is, és persze nem vár többet pilótáitól a csapatvezető, Stefano Domenicali sem.

ferrari szingapúr.jpg 

A Szingapúri Nagydíj szombati időmérő edzésén Fernando Alonso ötödik helye volta maximum amit ki tudott hozni az autóból a maranellói gárda, míg Felipe Massa nem tudott bekerülni a legjobb tíz közé sem, sőt a brazil csak a 13. rajtkockát tudta megszerezni. A Ferrari több frissítéssel, és nagy célokkal érkezett az éjszakai futamra, ám hamar – a pénteki edzéseken – kiderült számukra, hogy sokkal nehezebb dolguk lesz, mint ahogy arra előzetesen számítottak.

„Tudtuk, hogy a teljesítményünk nem teszi lehetővé, hogy a rajtrács legfontosabb helyeiért harcoljunk, viszont Fernando ötödik helye egy jó kiindulópont a vasárnapi versenyre. A lehető legtöbbet hozta ki az autóból, ami már nem is meglepő. Persze a pole-t érő időtől jelentősen elmaradtunk, de ez a rajtrácson úgysem látszik meg a méterekben, úgyhogy ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy csak századok, vagy egy egész másodperc a lemaradásunk” – kezdte értékelését a csapatfőnök, Stefano Domenicali.

„Felipe jobban szenvedett, mint ahogy a pénteki edzéseken is, főleg a gumik teljesítményével. Sőt az abroncs lesz az egyik döntő tényező a versenyen is, tekintettel arra, hogy nagymértékű gumikopás várható. Fernandónak van esélye a dobogóra, míg Felipének azért kell majd harcolnia, hogy az első tízben végezzen. Nagyon nehéz verseny lesz mindenki számára, és két óra alatt bármi megtörténhet. Teljes mértékben arra koncentrálunk, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a lehetőségeinkből” – vélekedett a csapatfőnök.

 

A pénteki edzéseket követően Fernando Alonsónak sem okozott nagy meglepetést, hogy Szingapúrban egyelőre nem sikerült tartania a tempót legnagyobb riválisával, Lewis Hamiltonnal. A Ferrari klasszisa abban bízik, hogy a tiszta oldal segítségére lesz a rajtnál, és megfelelő stratégiával reálisnak látja a dobogós helyezést.

„Azt hiszem, elégedettnek kell lennünk a pozíciónkkal, mivel egész hétvégén küszködtünk. Nem voltunk elég gyorsak a szabadedzéseken, és nem voltunk elég gyorsak az időmérőn sem. Azt hiszem a McLarenek verhetetlenek voltak, legalábbis a rajtelsőségért.”

„Az ötödik rajthely a tisztább oldalon van, így jó helyzetben vagyok ahhoz, hogy dobogóért harcoljak, és talán ez a legtöbb amit tehetek ezen a hétvégén. A hiszem egy jó stratégiával ez meglehet. Már tavaly is láthattuk, hogy a gumikopás problémát okoz, ezért vigyázni kell az abroncsokra, a kiállásokra, és a rajtra. Sok minden jöhet még holnap, mint például egy zivatar, amit jósolnak, szóval majd meglátjuk.”

Alonso nem tagadta, hogy csütörtökön többet várt még ettől a hétvégétől, sőt akkor még egyértelműen győzelemre készült.

„Többet vártam csütörtökön, amikor megérkeztem, mert úgy gondoltam, hogy ez a pálya jó lehet számunkra. De miután pénteken már az első körökben megtapasztaltuk, hogy nincs meg az a tempónk, mint Monzában volt, így most ez az 5. hely talán még kicsit jobb is, mint az idei átlag. De pontokat kell szereznünk vasárnap, majd ez után Szuzukában és Koreában javulnunk kell, mert nem engedhetjük meg magunknak, hogy másfél másodperccel lemaradjunk a riválisoktól.”

Felipe Massa már a kvalifikáció középső etapjában búcsúzott, és csak a 13. helyről várhatja a rajtot. A brazil elmondta, hogy a pálya utolsó szektorában szenvedett a hátsó abroncsokkal, és egy nagyon nehéz vasárnapi versenyre számít, ha a csapat nem talál gyorsan megoldást a problémára.

„Ez egy nagyon nehéz időmérő volt. Nagyon küzdöttem, hogy összerakjak egy jó kört, különösen az utolsó szektorban szenvedtem, ahol a hátsó gumik csúszkáltak, és ennek eredményeként elkoptak. Ez egy olyan probléma, amit már péntek óta tudunk, és még nem sikerült orvosolnunk” – ismerte el Felipe.

„Reméljük, hogy a versenyre tudunk ellene tenni valamit, különben nagyon nehéz lesz. Alaposan meg kell vizsgálni mindent, a stratégiát és, hogy melyik keverékkel rajtoljak. Hatalmas sebességkülönbség van a két keverék között, viszont úgy tűnik, hogy mindkettő teljesítménye gyorsan romlik. A célom az, hogy pontszerző helyen végezzek, ami biztosan nem lesz könnyű.”

A Ferrari egyébként a pénteki szabadedzések után úgy döntött, hogy nem veti be az új hátsószárnyat.

Nem minden frissítés működött úgy, mint ahogy arra számítottunk, és ez bizonyára nem segít rajtunk” – mondta a brazil pilóta.

Pat Fry, műszaki igazgató elárulta, hogy egyedül ez az elem volt az, ami a Szingapúrra hozott frissítésk közül nagyobb fejfájást okoz az alakulatnak, és további fejlesztésre vár.

„Őszintén szólva nehéz lett volna többet várni ettől a kvalifikációtól. Az összes frissítés közül, amiket ide hoztunk, egyedül a hátsó szárnyat nem vetettük be, mert ehhez még több fejlesztésre van szükségünk, azaz tovább kell javítanunk a munkánk minőségén, ha azt akarjuk, hogy elérjük a kitűzött céljainkat. Egyértelmű, hogy a versenypályák karakterisztikájának különbségei nem elegendő indokok ahhoz, hogy ekkor különbség van közöttünk, és azok között, akiknek sikerült ezen a területen javulniuk” – ismerte be Fry.

„Valamelyest sikerült javítanunk az F2012 kezelhetőségén, de ez nem volt elegendő ahhoz, hogy Felipét olyan helyzetbe hozzuk, ahonnan képes a lehető legtöbbet elérni. Sajnos neki csak a 13. hely jutott, ami azt jelenti, hogy különösen nehéz helyzetben lesz a vasárnapi futamon.”

000 facebook_banner.jpg

„Tavaly is sokat szenvedtünk ezen a nagydíjon, és idén igyekeztünk másként felkészülni még úgy is, hogy a beállításoknál nem könnyű megtalálni a megfelelő kompromisszumot az egykörös teljesítmény illetve a versenytempó között. További tényező lesz még a megbízhatóság és a stratégia. Ez a verseny nagyon kemény a versenyautók számára, és a magas hőmérséklet biztosan nem segít ezen. És persze ott van egy ismeretlen tényező, a Safety Car, amely eddig minden alkalommal szerepet kapott ezen a nagydíjon. Összességében rengeteg változó van az egyenletben, a célunk pedig az, hogy mindkét bajnokság szempontjából hasznos eredményt érjünk el" - nyilatkozta a műszaki igazgató.

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

ferrari f1 fernando alonso időmérő felipe massa formula-1 szingapúri nagydíj