2012. sze 23.

F1 Schumacher a fékekre panaszkodott, és elnézést kért Vergne-től

írta: FormaNet
F1 Schumacher a fékekre panaszkodott, és elnézést kért Vergne-től

A Mercedes hétszeres világbajnoka Michael Schumacher csalódottan távozhat Szingapúrból, miután a futam 40. körében hátulról telibe találta a Toro Rosso fiatal pilótáját, Jean-Eric Vergne-t, nem sokkal a biztonsági autó kihajtását követően. Schumacher egyértelműen hibát követett el, ám az esetet követően a német legenda az autó fékjeire panaszkodott.

Schumacher Szingapúr.jpg

Schumacher annak ellenére, hogy talán műszaki probléma is okozhatta a balesetet, elnézést kért Vergne-től.

"Először is, a biztonsági autót követően kicsit korábban fékeztem, mint ahogy normál körülmények között szoktam, mert láttam, hogy az előttem haladók csatáznak egymással. Az autóm azonban nem lassult le, ezért szükséges megvizsgálni, mi okozhatta a gondot, mert én csak mentem tovább egyenesen. A fékek nagyon keménynek tűntek, minta minden blokkolt volna, így a baleset elkerülhetetlen volt. Nagyon sajnálom Jean-Eric-et, és a fiúkat is a csapatnál, de meg kell majd tudnunk, hogy pontosan mi történt" – nyilatkozta Schumacher a balesetet követően.

A leintés után természetesen a stewardok vizsgálták az incidenst, végül a hétszeres bajnokra tíz rajthelyes büntetést szabtak ki a soron következő Japán Nagydíjra.

A Mercedes csapat végül Nico Rosberg ötödik helyének köszönhetően 10 ponttal távozhat az éjszakai futam helyszínéről.

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

mercedes schumacher forma1 formula1 szingapúri nagydíj