F1 Prost szerint a mostani autók nem sokban különböznek attól, amit 16 évvel ezelőtt vezetett
A World Series by Renault múlt hétvégi franciaországi állomásán a négyszer világbajnok, Alain Prost néhány bemutatókör erejéig vezethette a Red Bull Racing 2010-es versenyautóját. Prost szerint az RB6-os vezetésének érzése nem sokkban különbözött attól az élménytől, melyet legutoljára 1996-ban érzett, amikor egy McLarent tesztelt. A francia Formula-1-es legenda nagyon élvezte hétvégi programját, és elképzelhetőnek tartja, hogy hamarosan az új turbómotorokat is tesztelni fogja.
Alain Prost a WSR legutóbbi állomásán, a Paul Ricard versenypályán ülhetett be a Red Bull 2010-es versenygépébe, mellyel Sebastian Vettel megnyerte első világbajnok címét. A négyszeres világbajnok legutóbb 1996-ban ülhetett huzamosabb ideig modern F1-es kocsiban, akkor a McLaren autóját tesztelte. A Renault nagyköveteként tevékenykedő 57 esztendős francia nagyon élvezte a demo köröket, és nem érzett hatalmas különbséget a 16 évvel ezelőtti, valamint a mostani alkalom között, bár azt elismerte, hogy minden téren tökéletesebb a helyzet.
„Összességében ez nem sokban különbözik attól az utolsó autótól, melyet még 1996-ban vezettem, annyi kivétellel, hogy ez nyilvánvalóan tökéletesebb volt. Úgy tűnik, minden téren javult a helyzet. Talán a legnagyobb különbséget - különösen számomra – az ergonómia jelentette. A lábak nagyon magasan helyezkednek el, és már csak két pedált kell kezelni, a váltó pedig a kormányon van. Bal lábbal kell fékezni, ami számomra nagyon furcsa, hiszen még sosem csináltam ilyet. Néhány dologban úgy éreztem, hogy eléggé más a helyzet, de összességében jó érzés volt vezetni az autót” – ecsetelte tapasztalatait Prost.
Azt azonban egyértelműen kijelentette, hogy a 2010-es Renault motoros autó hatalmas fejlődésen ment át az 1983-as évhez képest, amikor a Renault csapatnál második helyen végzett a bajnoki pontversenyben, Nelson Piquet (Brabham BMW) mögött.
„Tavaly ezen a pályán vezettem az 1983-as kocsimat, és tényleg nagyon furcsa volt. Valójában azt kérdeztem magamtól, hogyan is tudtunk ilyen jellegű autókat vezetni akkoriban?”
„Ebben az autóban már fantasztikus váltó van, és a motor is nagyon erős. Teljesen lenyűgözött, és nagyon boldog vagyok, hogy kipróbálhattam, mert így megtapasztalhattam, hogy a jelenlegi versenyzők miként dolgozhatnak a mostani kocsikban. Nagyon hasznos tapasztalatszerzés volt, szóval köszönöm a csapatnak, nagyon elégedett vagyok.”
A fent említett 1983-as szezonban még turbómotorok hajtották a Renault versenygépeit, és hamarosan ismét eljöhet az a pillanat, amikor Prost újra turbómotort, az elvileg 2014-ben debütáló 1,6 literes, V6-os turbót tesztelheti a francia gyártónál.
„Igazán hasznos dolog egy modern Formula-1-es autót vezetni, és talán a következő két hónapban ismét lesz lehetőségem az új motorokkal. Ez egy remek tapasztalat lenne. Már most sokat gondolkozom a Formula-1-be érkező új motorokról, és a Renault-val együtt nagyon keményen fogok dolgozni ezen az új célon” – tekintett előre a francia.
FormaNet, Varga Viktória