2012. okt 04.

F1 Hamilton: Ez nem egy szerencsejáték

írta: FormaNet
F1 Hamilton: Ez nem egy szerencsejáték

Lewis Hamilton Mercedesszel kötött szerződése továbbra is nyitva hagyott még néhány kérdést, melyek megválaszolása leginkább magára az érintettre tartozik. A lépés megítélése jelentősen megosztja az F1 társadalmát, és a fejüket csóválók egyik legfőbb érve, az a kockázat, amit a brit pilóta vállalt azzal, hogy a McLarennél jóval gyengébb autóval rendelkező csapathoz igazolt. Hamilton azonban nem ért egyet ezzel. A brit pilóta most először beszélt részletesen a nehéz döntésről.

lewis hamilton_2.JPG

A 2008-as világbajnok határozottan elutasítja azokat az állításokat, melyek szerint hazárdjátékba kezdett volna az új szerződéssel. Annak ellenére, hogy Mercedes a szériába való visszatérése óta mindössze egyetlen futamgyőzelmet ért el, Nico Rosberg idei, Kínai Nagydíjon megszerzett diadalával, Hamiltonnak nincsenek kétségei afelől, hogy karrierje szempontjából helyes döntést hozott.

Tegnap Japánban a brit pilótát arról kérdezték, hogy nem érzi-e úgy, hogy az egész egy szerencsejáték a részéről?

„Nem" – nyilatkozta határozottan a Reutersnek.

„Valóban nem. Hasonlóan remek karrierem volt a McLarennél. Akkor írtam alá a McLarenhez, amikor 13 éves voltam, és egy hihetetlen utazást tettem meg velük. Végül két ajánlat volt előttem az asztalon, melyek nagyon hasonlóak voltak, de az egyik sokkal izgalmasabb volt. Ez pontosan a kihívás."

„Maradhattam volna egy remek autóban, ami most van, amellyel valóban keményen dolgoztam, hogy a csapattal együtt hozzájáruljak a fejlesztéséhez, vagy egy olyan autóba menjek, ami nem túl jó, és fejleszteni, segíteni kell."

A 27 éves pilóta nem tagadja, hogy a Mercedes jelenlegi versenyhelyzete nem túl jó a McLarenhez képest, de hisz abban, hogy hosszútávon képes segíteni az előrelépésben.

Teljesen tisztában vagyok azzal, hogy az autó ebben a pillanatban nem egy világbajnoki győztes autó. Ez a kocsi, melyben leszek majd, jelenleg olyan, amit fejlesztenem kell. A következő év lesz az autó fejlődése, és én ebben segítek, hogy végül világbajnoki versenyautó legyen. Nagyon, nagyon keményen fogunk azért dolgozni, hogy a következő évben jobb legyen, de ehhez idő kell. Most megérkeztem, és a dolgok majd megváltoznak. Úgy gondolom, erre kell összpontosítanunk hosszabb távon."

Hamilton azt is elárulta, hogy a döntése óta még nem beszélt egykori mentorával, a McLaren Group vezérével, Ron Dennisszel.

„Még nem beszéltünk erről. Szingapúrban beszélt velem. Összesen ennyi. Azóta még nem beszéltünk" – nyilatkozta a 2008-as bajnok, aki majd egy hét után most először beszélt részletesen arról, hogy mennyire stresszes volt az elmúlt időszak, és mennyire nehezen hozta meg döntését.

"Már nagyon stresszes volt” – nyilatkozta Hamilton az elmúlt időszakról.

„10 évesen találkoztam először Ronnal (Dennis), és 13 éves korom óta vagyok a csapattal. Akkoriban az volt az álmom, hogy ezzel a csapattal versenyezzek. Egy kicsit ingadoztak a gondolataim, mert az egyik pillanatban úgy éreztem, hogy mennem kell, a másikban pedig azt, hogy maradni fogok. Ezért időre volt szükségem, mert biztos akartam lenni magamban.”

„A kiesés nem változtatott semmin” – beszélt Hamilton a szingapúri technikai problémák miatti nullázásáról.

„Már néhány nappal azelőtt éreztem, hogy erősödik bennem ez a döntés, és akkor már nem éreztem visszatáncolást. Aztán Thaiföldre utaztam, ahol hihetetlenül nagy nyugalom vett körül, és csak ültem a medence partján, és órákon át gondolkodtam. Fontos volt, hogy minden átgondoljak. Nem akartam elkapkodni, bár sok volt rajtam a nyomás. Kaptam pár határidőt, de egyiket sem tartottam. Ez egy nagyon kemény időszak volt, de miután döntöttem, sokkal nyugodtabb lettem.”

000 facebook_banner.jpg

Arra a kérdésre, hogy nem érzi-e, hogy elárulta Ron Dennist, a brit a következőt felelte: „Nem tudom, ezt talán Rontól kellene megkérdezni. Amikor Martinnal (Whitmarsh) beszéltem, akkor azt mondtam, hogy nem szeretnék minden hidat felégetni magam mögött. Nem érzem azt, hogy a hátsó ajtón keresztül hagynám el a McLarent. Boldogan lépek ki az ajtón, és úgy látom, hogy átsétálok egy hídon, ami egy másik útra vezet. Hogy ez az út visszafelé is vezet? Ki tudja? Azt hiszem, hogy a McLarennek mindig lesz egy helye a szívemben.”

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

mercedes mclaren forma1 lewis hamilton formula1