2012. okt 04.

F1 Hivatalos: Schumacher a szezon végén visszavonul

írta: FormaNet
F1 Hivatalos: Schumacher a szezon végén visszavonul

Michael Schumacher további spekulációknak vetett véget, miután Szuzukában csütörtökön bejelentette, szezon végén másodjára is visszavonul.

Schumacher csak a 3. terv része.jpg

A hétszeres világbajnok, Michael Schumacher szezon végén elhagyja a száguldó cirkuszt, és 2006-os visszavonulása után másodjára, valószínűleg immár végleg szögre akasztja sisakját. Mindezt a Japán Nagydíj helyszínén, Szuzukában jelentette be a német legenda.

„Úgy döntöttem, hogy a szezon végén visszavonulok a Formula-1-ből, attól függetlenül, hogy még mindig képes lennék felvenni a versenyt a világ legjobb pilótáival. Erre büszke vagyok, és egyrészt ezért sem sajnáltam soha, hogy visszatértem. Elégedett vagyok a teljesítményemmel, és tény, hogy az elmúlt három évben folyamatosan fejlődtünk. De eljött egy bizonyos pont, és most itt az ideje, hogy elbúcsúzzak" – jelentette be a német klasszis.

„Már az elmúlt hetekben és hónapokban sem tudtam biztosan, hogy még mindig meg van-e az a motivációm és energiám, ami szükséges a folytatáshoz, és nem szokásom olyat tenni, amiben nem vagyok száz százalékosan biztos. A mai döntésemmel ezek a kételyek eloszlottak."

„Nem célom, hogy csak körözgessek, hanem harcolni akarok a győzelemért, hiszen az örömvezetés is a versenyképességből táplálkozik. 2009 végén azt mondtam, hogy újra sikereket szeretnék elérni, és ezért sok kritikát kaptam az elmúlt három évben, ami részben indokolt volt. Semmi kétség afelől, hogy nem értük el azt a célunkat, hogy az említett három év alatt egy világbajnok autót rakjunk össze. Mindent összevetve akkor is egyértelmű, hogy nagyon elégedett vagyok a Formula-1-es eredményeimmel.”

„Az elmúlt hat évben sokat tanultam, és ezért hálás vagyok. Például azért, mert megtanultam nyitottnak maradni anélkül, hogy elveszteném a koncentrációmat. Veszíteni mindig nehezebb és tanulságosabb, mint nyerni, és én ezt a korábbi években kissé szem elől vesztettem. Most kitágult számomra a horizont, és teljesen nyugodt vagyok.”

000 facebook_banner.jpg

„Szeretnék köszönetet mondani a Daimlernek, a Mercedes-Benznek és a csapatnak, hogy bizalmat szavazott nekem. És szeretnék köszönetet mondani minden barátomnak, és a partnereknek, akik sok jó éven keresztül támogattak engem a motorsportban. De leginkább a családomnak köszönöm, hogy mindig mellettem állt.”

A bejelentés

 

 

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

mercedes forma-1 michael schumacher formula-1