2012. okt 14.

F1 Vettel koreai diadalával a vb pontverseny élére állt

írta: FormaNet
F1 Vettel koreai diadalával a vb pontverseny élére állt

Sebastian Vettel pályafutásának 25. futamgyőzelmét, és zsinórban harmadik diadalát ünnepelhette a szezon 16. állomásán, Mark Webber második helyével pedig a Red Bull egy kettős győzelemnek örülhetett Koreában. A harmadik helyen Fernando Alonso ért célba, így az összesített pontversenyben a spanyol elvesztette vezető pozícióját, és jelenleg már a címvédő vezet 6 ponttal.

sebastian vettel - korea.jpg  

A Pirelli előzőleg úgy jósolta, hogy talán egy kiállással is végig lehet futni a versenyt, végül senki nem tudta ezt megkockáztatni, így a két kiállásos stratégiák voltak jellemzők.

A Japán Nagydíj után idén másodjára láthattunk Red Bull elsősort, de amíg Szuzukában Sebastian Vettel, addig Koreában Mark Webber indulhatott a legjobb helyről, közvetlenül mögöttük pedig a két legnagyobb rivális sorakozott fel, Lewis Hamilton, Fernando Alonso sorrendben.  A Lotus is jó kvalifikációt teljesített, így – ahogy Hamilton előzőleg már megjósolta –, a bajnoki tabella harmadik helyén álló Kimi Räikkönen is nagy menetelésre készülhetett.

A rajtrácson teljes volt a létszám, annak ellenére, hogy Narain Karthikeyan fékhiba miatt az időmérőn nem tudott mért kört futni. A versenyirányítás megadta a rajtengedélyt a hrt-s pilótának. A kvalifikációs eredményekhez képest most csak kisebb kavarodás történt a rajtrácson: Daniel Ricciardót öt hellyel sorolták hátra, mert csapatának meg kellett vizsgálnia a sebességváltót a szombati nap után, illetve a marussiás Charles Pic tíz rajthelyes büntetést kapott, mert a megengedett nyolc helyett immár kilencedik erőforrást szerelték be autójába.

A rajt izgalmasra sikeredett, elől senki nem tudott meglépni közvetlen riválisától. A két Red Bull kisebb adok-kapokjából Vettel jött ki győztesen, miközben eggyel hátrébb Alonso előzte meg mclarenes ellenfelét, mögöttük pedig a hatodik helyről remekül rajtoló Felipe Massa küldte hátrébb egykori ferraris csapattársát, Räikkönent. Az utolsó négy pontszerző helyen Nico Hülkenberg, Romain Gorsjean, Sergio Pérez és Michael Schumacher helyezkedett.

A rajt legnagyobb vesztese a 10-11. helyről induló Nico Rosberg és Jenson Button volt, ráadásul mindkettőjüket Kobajasi Kamui ütötte ki a játékból. A Szuzkában parádézó japán a 3- as kanyarnál ment neki a két pilótának, és amíg ő egy szárnycserével megúszta, addig Button autójának jobb első felfüggesztése eltört, egy körrel később pedig Rosbergnek is le kellett parkolnia sérül kocsiját. Kobajasit áthajtásos büntetéssel „jutalmazták” a stewardok”.

Button - korea.PNGButton természetesen nem volt boldog Kobajasi manővere miatt: „Jó startot vettem, sikerült megelőznöm mindkét Mercedest, és Rosberg belső oldalára kerültem. Fékeztünk a kanyar előtt, Sergio valóban későn fékezett, és bement a belső oldalra, de nem értünk össze. Kissé szélesebben futottam tovább, és Nicót támadtam. Ezután nem tudom mi történt, valóban későn fékeztem, majd láttam, hogy egy autó jobbról felmászik rám, és azt is láttam, hogy ez egy Sauber. Nagyon csalódott vagyok, mert ez egy hosszú verseny lett volna, sok lehetőséggel, hiszen ez egy jó pálya az előzéshez. Nagyon meglepő, hogy néhány ember így vezet”- nyilatkozta csalódottan a brit pilóta.

A vétkes sauberes sem tudta végigfutni versenyét. A 18. körben autóját betolták a garázsba, ezzel egy időben a HRT spanyolja, Pedro de la Rosa is műszaki hibával találta szemben magát, így vele együtt már négy versenyző búcsúzott a koreai pályától.

Kobajasi később a következőt nyilatkozta a rajt utáni kavarodásról: „Harcoltunk a pozícióért, és valóban nehéz volt elkerülni az ütközést a fékzónában. Valaki nagyon keményen fékezett, és azt hiszem, hogy az autóm hozzáért, ezután én is nekimentem pár autónak. Négy autó volt nagyon közel egymáshoz az egyenesben, így nagyon nehéz volt elkerülni, de természetesen nem szándékosan akartam ütközni.”

Az első kiállásokig nem történt változás a top10-ben, bár hátrébb Grosjean támadta Hülkenberget, míg Schumachernek az egy pontot érő 10. helyét kellett védenie a másik Force Indiától. Az élen autózó Vettel közben már bő három másodpercet autózott ki csapattársa előtt. A kiállásokat az egyetlen versenyben maradt McLaren nyitotta meg a 13. körben, majd a következő két körben a többi élmenő is abroncsot váltott.

A kerékcserék után a top3 sorrendje nem változott, Hamilton és Massa azonban helyet cserélt, a hatodik helyen pedig Räikkönen maradt. A williamses Pastor Maldonado húzta legtovább boxkiállását, így Hülkenberg és Grosjean után a kilencedik helyen állt a toro rossós Ricciardo előtt.

A 2008-as világbajnok nem sokáig tudta megőrizni pozícióját Massa előtt, mert balansz problémákkal küzdött. Bár Räikkönen támadását még ki tudta védeni, de másodjára is ő látogatta meg legkorábban szerelőit, már a 26. körben. A kerékcserék második hulláma után a brit Räikkönen mögé került a 6. helyre, előttük pedig a két Red Bull és a két Ferrari autózott.  Az első négy hely már nem ígért nagy izgalmakat, hiszen Vettel nagy előnnyel vezette a versenyt, Webber is megnyugtató távolságban tudta maga mögött a két Ferrarit, akik ugyan szorosan együtt voltak, de a brazil megkapta versenymérnökétől, Rob Smedley-től az utasítást, hogy ne menjen túl közel csapattársához.

Hátrébb Hamilton küszködése jött jól néhány-, pontokért hajtó versenytárnak, először is a sokáig Grosjeannal csatázó Hülkenbergnek. A Force India német versenyzőjét a Lotus ugyan megelőzte, de amikor beérték a McLarent, Hülkenberg volt a legélelmesebb, és miközben Grosjean Hamiltonnal volt elfoglalva, addig a force indiás egy dupla előzéssel mindkét előtte haladó versenyautót magamögé utasította, ezzel felugrott Raikkönen mögé a hatodik helyre.

A Lotus franciája ugyan nem tudta követni Hülkenberg példáját, de nem sokkal ezután megoldódott a problémája, mert Hamiltonnak harmadjára is ki kellett állnia kerékcserére, ami után a 10. helyre esett vissza. Nagyjából 10 kör volt még hátra a versenyből, a sorrend pedig a következőképpen alakult: Vettel, Webber, Alonso, Massa, Räikkönen, Hülkenberg, Grosjean, Vergne, Ricciardo, Hamilton.

Alonso a hajrára ugyan közelebb férkőzött Webberhez, de az ausztrál mindvégig meg tudta tartani a második helyre elegendő távolságot, sőt az utolsó előtti körben még a verseny leggyorsabb körét (1:42.037) is megfutotta. A friss szuperlágy gumikon Hamilton már nem tudott pozíciót fogni, sőt kálváriája tovább folytatódott, miután egy nagyobb darab műfüvet összeszedett autójával, végül azonban egy pontját meg tudta menteni. 

Vettel zsinórban másodjára tudott győzni a koreai pályán, a világbajnoki pontversenyben pedig hat pontos előnnyel vezeti a tabellát. 

000 facebook_banner.jpg

A Koreai Nagydíj végeredménye: 

verseny - korea.PNG

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma-1 red bull sebastian vettel jeongam formula-1 koreai nagydíj