F1 Mercedes: Idén lemaradtunk az aerodinamikai fejlesztésekkel
A Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn elismerte, hogy a jövő évi autó tervezésénél jelentős változtatásokra is szükség van, ám úgy gondolja, ezek a módosítások nem jelentenek radikális koncepcióváltozást.
Ross Brawn azt követően beszélt a változások szükségességéről, hogy a csapatnak három év után sem sikerült felnőnie az elvárásokhoz. A szakember tisztában van azzal, hogy jelentős lépéseket kell tenniük az autó fejlesztése érdekében, ha jövőre pole pozíciós rajthelyeket, és futamgyőzelmeket szeretnének elérni. Brawn ugyanakkor azt is megtanulta eddigi hosszú F1-es pályafutása során, hogy olykor az agresszív megközelítés sem garantálja a sikert. A Mercedes csapatfőnöke azokról a feltétlenül megteendő lépésekről beszélt, melyek a W04 eredményes szerepléséhez szükségesek lesznek.
„Azt hiszem, ha megnézzük a mai teljesítményünket, igen lényeges változtatásokra van szükség, a teljesítmény javítása érdekében, de biztos vagyok abban, hogy képesek vagyunk ezt megcsinálni.”
„Hogy ez az autó felépítményében lesz lényeges változtatás, vagy több, összehangolt megoldás a hagyományos megközelítés alapján, arról még túl korai lenne beszélni. A történelem azt mutatja - amit általában a csapatok is mondanak - hogy a radikális autó gyakran nagy bukást jelenthet. Csak azért nem lehet radikális autót készíteni, mert radikális autót akarsz csinálni. Ehhez nagyon jó, és nagyon logikus indokok kellenek.”
Brawn szerint az idei autónak nincs egyetlen területe, amivel kiemelten kell foglalkozni a következő évben, minden területen javítás szükséges.
„Van néhány dolog, amit az autóval csináltunk, melyek nagyon érdekesek, és meglehetősen izgalmasak, így ezek keveréke és a kitartó munka javíthatja az alapokat. Szeretnénk, ha alacsonyabban lenne a súlypont, szeretnénk egy merevebb, de könnyebb autót, több leszorítóerőt, de kevesebb ellenállást. Ha ezeket lehet ötvözni néhány érdekes elképzeléssel és ötlettel, talán az lehet a megoldás, de mindenképpen egy jó lépést szeretnénk megtenni a következő évre.”
Brawn szerint kicsit későn érkeztek, a szezon második felére kialakított fejlesztések, többek között a Coanda-hatásra épülő kipufogórendszer, melyet csak Szingapúrban vetettek be.
„Azt hiszem nem tartottuk az ütemet az aerodinamikai fejlesztésekkel. Későn készült el a Coanda kipufogónk, és úgy vélem a szezon első felében az abroncsok megértése is kérdést jelentett, mint ahogy az is, hogy a legtöbbet hozzuk ki a kipufogóból” – nyilatkozta a Mercedes csapatfőnöke.
FormaNet, Varga Viktória