2012. okt 28.

F1 A McLaren versenyzői a fantasztikus csatákkal vigasztalódnak

írta: FormaNet
F1 A McLaren versenyzői a fantasztikus csatákkal vigasztalódnak

A McLaren versenyzői csak a negyedik-ötödik helyen értek célba Indiában, annak ellenére, hogy a második sorból várhatták a rajtot, és a futamot megelőzően mindketten nagyon bizakodtak abban, hogy versenytempóban meg tudják szorongatni a két Red Bullt. Végül még a dobogóról is lecsúsztak, így Jenson Button már matematikailag is kiesett a bajnoki küzdelemből, míg csapattársának, Lewis Hamiltonnak éppen három futamgyőzelemnyi, azaz 75 pont a lemaradása a listavezető Sebastian Vetteltől. Ennek ellenére mindketten megtalálták a lehető legtöbb pozitívumot saját versenyükben, és amíg Hamilton a határon autózásért, addig Button a rajt utáni kemény csatáért lelkesedett.

mclaren - india.jpg  

Lewis Hamilton bajnoki esélyei gyakorlatilag elúsztak, miután Kimi Räikkönenen kívül minden riválisa előtte ért célba az Indiai Nagydíjon. A 2008-as világbajnok azonban cseppet sem kesereg, hiszen valójában már Dél-Koreában feladta bajnoki reményeit, és most a rendkívül élvezetes futamot dicsérte, illetve a csapat szerelőit, amiért villámgyorsan megoldották kormánycseréjét annak ellenére, hogy ilyet nem igazán szoktak gyakorolni.

„Még nem értem, miért sikerült ilyen rosszul a rajtom - valahogy kicsúszott a kezem közül az irányítás, aztán a mögöttem lévő srácok már támadtak is. Az első körben elsődlegesen arra ügyeltem, hogy ne ütközzek Jensonnal, majd a jobboldali tükrömben megláttam Fernandót” – kezdte Hamilton a beszámolóját, majd hozzátette, hogy a rossz rajton kívül is voltak gondjai az első etapban.

„Még ha lett volna egy jó rajtom, az előttem lévők túl gyorsak voltak, különösen az első etapban. Ebben a szakaszban volt némi problémám a visszaváltással, és a jobb kezemmel kellett váltanom a bal helyett, ezért a kiállásomnál a csapat kicserélte a kormányomat. Sosem kellett még kicserélnünk a kormányt verseny közben. Barcelonában a teszteken már csináltunk ilyet, a futamon még soha. Ennek ellenére a srácok óriási nyomás alatt is fantasztikusan gyorsan megoldották, ezért azt üzenem nekik, hogy remek munka volt! Már azelőtt levettem a kormányt, mielőtt még megállt volna az autó, majd kidobtam a kocsiból, a csapat pedig berakta az újat, majd egyes fokozatba kapcsoltam – és mindez kicsivel több, mint három másodperc alatt meg volt” – dicsérte a gyors munkát a brit versenyző, aki a futam hajrájában ugyan vészesen közel került a harmadik helyen autózó, KERS problémával küszködő Mark Webberhez, támadási pozícióba azonban nem került.

„Az utolsó körökben megpróbáltam befogni Markot, de akkor már túl késő volt, és túlságosan gyorsan ment, így komoly kihívást jelentett felzárkózni. De nem adtam fel, és egészen az utolsó kanyarig hittem benne, hogy képes vagyok elkapni, végül nem jött össze. Mégis jó volt a mai nap - nem is emlékszem, mikor volt utoljára olyan, hogy ennyire hosszú ideig a határokon nyomtam -, nagyon jól éreztem magam. Sőt, fantasztikusan éreztem magam egy ilyen csata közepén. nagyon büszke vagyok az összes srácra, és a csapatra. Nagyszerű verseny volt.”

000 facebook_banner.jpg

Jenson Button saját elmondása szerint sosem vett még rész ilyen nagyszerű rajt utáni csatában, ami közte, csapattársa, Hamilton, illetve Fernando Alonso között zajlott. Button szó szerint áradozott a kemény, ám mindvégig tiszta és fair küzdelemről, ami hármójuk közt alakult ki a verseny kezdetén.

„A verseny csúcspontja az volt, amikor Lewis, Fernando és köztem mindössze csak milliméterek voltak. Még sosem volt ilyen rajtom, és nagyon tetszett. Hihetetlen kemény küzdelem volt, mégsem ütöttük ki egymást. Annyira közeli és szoros volt, mégis tiszta játék. Kár, hogy a verseny többi része már nem volt ennyire élvezetes. Az első etap elég kiábrándító volt. Azt hiszem, jobban küszködtem a lágy gumikkal mint a többiek, így nem tudtam magam mögött tartani a mögöttem lévő srácokat. Aztán a tervezettnél korábban ejtettem meg a kerékcserét, hátha a kemény keverékeken megtalálom a megfelelő egyensúlyt, de nem működött a dolog, mert beragadtam Romain (Grosjean) mögé, amivel elég sok időt veszítettem. Aztán a végén nagyszerű volt megfutni a leggyorsabb kört, így azt hiszem rengeteg dolgot tudunk magunkkal vinni a következő hétvégére, Abu Dzabiba, amikre majd építkezhetünk.”

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma-1 mclaren button hamilton indiai nagydíj formaul-1