2012. okt 29.

F1 Kérdezz-felelek a világbajnoki tabella éllovasával

írta: FormaNet
F1 Kérdezz-felelek a világbajnoki tabella éllovasával

Miután zsinórban 4. győzelmét gyűjtötte be, Sebastian Vettel 13 pontra növelte előnyét a bajnoki pontversenyben Fernando Alonso előtt, így egyértelműen kimondható, hogy az indiai egy tökéletes versenyhétvége volt a fiatal kétszeres világbajnok számára. Egy nappal az Indiai Nagydíj után, és mindössze pár nappal az Abu Dzabi futam előtt, a német pilóta elemzi a vasárnapi eseményeket, és esélyeket latolgat az előttünk álló hétvégére.

sebastian vettel - spa.jpg  

Sebastian, hogy élted meg az indiai 60 kört?

Sebastian Vettel: Micsoda kérdés… Egyszerűen fantasztikus volt, ez egy remek verseny volt számunkra. A rajt meglehetősen szorosra sikerült, úgy éreztem, hogy Mark jobban elkapta az elejét, mint én. Be kell vallanom, hogy talán kicsit konzervatív voltam a gumikkal kapcsolatban, hiszen nagyon jó, vagy legalábbis sokkal jobb állapotban voltak, mint amire számítottam. Hála Istennek, az első kanyar nem volt olyan hosszú, így tartani tudtam a pozíciómat, aztán az első egyenesben elkezdtem növelni a távolságot Mark előtt. Kár, hogy a verseny későbbi szakaszában megjelentek a KERS problémák nála, különben szerintem kettős győzelmet hozhattunk volna. Megnyugtató volt, hogy tudtam, képes vagyok előnyt kiépíteni a többiekkel szemben, mivel a pálya nagyon trükkös, így sosem lehet tudni mi történhet.

Ez egy fantasztikus verseny volt a számodra, noha az eredmény azt is mutatja, hogy Fernando Alonso még mindig képes arra, hogy a maximumot hozza ki a futamon. Szerinted mennyire lesz heves a harc a világbajnoki címért?

SV: Úgy vélem végig ugyanolyan kemény lesz, mint ez az egész szezon, és nem gondolnám, hogy akad majd olyan, hogy könnyebb lesz a helyzet. Tisztában vagyunk vele, hogy még mindig teljes gázzal megy (Alonso), de az elképzelés az, hogy ha előtte végzünk, akkor nem lehet rossz. Nem kell zseninek lenni, hogy erre rájöjjünk. Azt hiszem, most egy pillanatra megnyugodhatunk, de a következő hétvégén, Abu Dzabiban ugyanilyen csapatmunkáról és rutinról kell bizonyságot tennünk, ha az élen akarunk maradni.

Mikor gondoltad magadban azt, hogy „Igen, ez egy jó délután lesz a számomra!” ?

SV: Hát igen, mindig nehéz megmondani, hogy mikor gondolod azt, hogy valami jó fog történni… Tudod, akkor amikor már megtörtént. Szerintem egy olyan helyzetben, amikor minden simának tűnik, akkor az a legrosszabb, ha már biztos vagy a sikerben, mert olyankor  kicsit megnyugszol, és már nem koncentrálsz annyira, mint kellene, akkor pedig jönnek a hibák. Igaz, hogy jó érzés volt akkor reggel felkelni, de ez az érzés nem garantálja száz százalékosan, hogy délután te haladsz át elsőként a célvonalon. Minden egyes körben csak erre összpontosítottunk, ennek az eredménye lett a pezsgő-zuhany, és egy újabb nagy trófea, amit hazavihettünk.

A verseny vége felé kissé lelassultál. Aggódtál az autód miatt?

SV: Nem, de kicsit visszavettem a tempóból, mivel az egész pályán kék zászlóztak, és mindig próbáltam úgy helyezkedni, hogy a lekörözöttek a tükörből lássák, hogy jövök. Valójában észrevettem, hogy a Ferrari és a McLaren megtalálta a tempóját Mark KERS problémái után, de amikor 10 másodpercnyi kényelmes előnnyel vezetsz, megengedheted magadnak, hogy a saját magad által jónak vélt sebességen vezess.

Hat körrel a verseny leintése előtt, a Ferrari azt közölte csapatrádión Alonsóval, hogy lelassultál, és hogy nyomja, mert el lehet kapni téged. Ideges voltál e miatt?

SV: Hogy problémánk lett volna a padlólemezzel? Úgy gondolom, mikor megelőztem Timo Glockot, és nyitottam a hátsó szárnyam, az volt ami szikrázott. De sok autót láthattunk a hétvégén, amelyik szintén szikrákat szórt, tehát számunkra ez semmilyen problémát nem okozott, és időveszteséggel sem járt.

000 facebook_banner.jpg

Mennyire lesz szórakoztató Abu Dzabiban vezetni azzal a tudattal, hogy akár egy szilárd előnyt is kiépíthetsz a pontversenyben?

SV: Mindig szerettem Abu Dzabiban versenyezni, és ennek semmi köze ahhoz, hogy az élen voltam-e vagy sem. Ráadásul egy magabiztos előny édes teher három versennyel az idény vége előtt. Természetesen még élvezetesebb úgy vezetni, hogy te vagy legelöl, ráadásul a tabellán is vezetsz. Az abu dzabi futamot még napsütésben kezdjük, és sötétségben fejezzük be, ami egy hihetetlen élmény. Persze remélem, hogy most is egy jó versenyt futunk majd, és a négy győzelmünket megtoldjuk egy ötödikkel is.

FormaNet, Jeney Anna

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

red bull sebastian vettel formula-1 indiai nagydíj