2012. okt 31.

F1 A McLaren folytatná sikersorozatát Abu Dzabiban

írta: FormaNet
F1 A McLaren folytatná sikersorozatát Abu Dzabiban

A McLaren Mercedes nagy reményekkel, és magabiztosan várja az abu dzabi versenyhétvégét, hiszen 2011-ben és 2010-ben is kettős dobogós eredményt ünnepelhettek Lewis Hamiltonnal és Jenson Buttonnal. A csapat futamelőzetesében mindkét pilóta nagy lelkesedéssel nosztalgiázott, és az Indiában tapasztalt erős versenytempó tükrében Hamilton és Button is sikeres versenyhétvégére számít.

hamilton - button -abu dzabi.jpg  

Jenson Button eddig mindhárom Abu Dzabi Nagydíjon a dobogón pezsgőzhetett - először 2009-ben már világbajnokként állhatott fel a pódium legalsó fokára, hiszen az azt megelőző interlagosi versenyen megnyerte a bajnokságot, még a Brawn GP pilótájaként. 2010-ben az 1-es számú McLarennel a negyedik helyről indulva szintén harmadikként ért célba, illetve 2011-ben is egy harmadik helyezést szerzett, akkor ugyanebből a pozícióból rajtolva.

„Nagyon várom ezt a versenyhétvégét, mert mindig is jól mentem ezen a pályán. 2009-ben volt egy nagy csatám Mark Webberrel, és végül harmadik lettem, az utolsó két versenyen pedig Lewisszal mindkétszer dobogóra állhattunk. Azt hiszem ez egy újabb szoros futam lesz. Indiában megtapasztalhattuk, hogy a három élcsapat között jelenleg nagyon kicsi a különbség, ezért nem is szeretném megjósolni az erősorrendet. Azt hiszem, hogy - mint az elmúlt néhány versenyen - a Red Bullnak most is lesz egy kis előnye, de ha gond nélküli szabadedzéseket tudunk teljesíteni, szerintem közelebb kerülhetünk hozzájuk. Az Indiai Nagydíj egyik legjobb momentuma volt, hogy az élen tudunk harcolni, és ez fantasztikus volt. Bár itt a DRS zónában is elég nehéz előzni, de biztos vagyok benne, hogy ismét nagy csatákban vehetünk részt, ami fantasztikus lenne a rajongók számára.”

A 2009-ben debütáló pályán Lewis Hamilton volt az időmérő edzés leggyorsabb versenyzője, ám fékproblémák miatt az első helyről volt kénytelen feladni a küzdelmet, így Sebastian Vettel örülhetett. 2010-ben a második helyről rajtolva ugyanabban a pozícióban szelte át a célvonalat, míg tavaly szintén a második rajtkockát kaparintotta meg, végül F1-es pályafutásának 17. diadalát ünnepelhette.

„Az abu dzabi létesítmény fantasztikus, talán a világ legjobb pályája. Mindig is élveztem – 2009-ben megszereztem a pole-t, és mindaddig vezettem a versenyt, amíg ki nem estem. 2010-ben második lettem, tavaly pedig nyertem – ez egész jó rekord. Ez az a pálya, ahol tényleg lehet nyomni, és ezt élvezem leginkább. Sokféle kanyar van – kedvelem a gyors első szektor, és hihetetlenül jó érzés összerakni egy jó kört a pálya trükkösebb szakaszán. A jó mechanikai egyensúly a legfontosabb, mert folyamatos az irányváltás. Ez is egy olyan hely, ahol a Red Bull hagyományosan jó szokott lenni, de a versenytempónk már Új-Delhiben is nagyon erős volt. Nagyon élveztem az indiai versenyt, és bár a negyedik hely elég kevés jutalom volt a 60 körös kemény munka után, de ennél gyorsabban nem tudtam volna menni. Úgy érzem, Abu Dzabiban is erős versenyhétvégénk lesz.”

000 facebook_banner.jpg

Martin Whitmarsh, csapatfőnök a pilótákhoz hasonlóan szintén az elmúlt évekből, valamint a legutóbbi remek formából merít önbizalmat.

„Most egy újabb verseny következik, mindössze egy héttel a legutóbbit követően, ami tökéletes lehetőség számunkra ahhoz, hogy megtartsuk azt a pozitív lendületet, melyet a vasárnapi Indiai Nagydíjon tapasztaltunk.  Mind Jenson, mind pedig Lewis teljes szívből vezetett, és bár az időmérőn nem tudtuk a Red Bullokkal tartani a tempót, de vasárnap délután, különösen a futam második felében lenyűgözően erős volt a versenytempónk. A Vodafone McLaren Mercedes csapat mindig is jól szerepelt Abu Dzabiban. Az első versenyen, 2009-ben Lewis egy lenyűgöző pole pozíciót szerzett, majd egészen addig az élen állt, amíg ki nem esett, és tény, hogy akkor egyik autóval sem sikerült pontot szereznünk. Aztán 2010-ben Jenson és Lewis is dobogón végzett, majd két év ígéretes teljesítmény után végre tavaly Lewis látványos győzelmet aratott. Ez egy olyan pálya, melyet mindkét versenyzőnk nagyon kedvel, és az autóinknak is jól fekszik, szóval úgy érzem, erős versenyhétvégénk lesz.” 

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma-1 mclaren abu dhabi lewis hamilton jenson button formula-1