F1 A két McLaren uralta az 1. szabadedzést, Hamiltonnal az élen
A McLaren-Mercedes nagy reményekkel érkezett a 2012-es szezon 18. állomására, hiszen a wokingiak hagyományosan jól szerepelnek Abu Dzabiban. A remek széria egyelőre az első szabadedzésen is folytatódott, Lewis Hamilton már a tréning első felében az élre állt, és ezt követően nem is adta át senkinek a top helyet. A tavalyi futamgyőztes mögött csapattársa, Jenson Button volt a leggyorsabb, a két McLarent pedig a bajnokság élharcosai követték, Sebastian Vettel és Fernando Alonso sorrendben.
A vasárnapi Abu Dzabi Nagydíjon a konstruktőrök versenyét jelenleg 91 pontos előnnyel vezető Red Bull Racing akár harmadik világbajnoki trófeáját is bezsebelheti, ebben leginkább a második helyen álló, számos frissítéssel érkező Ferrari akadályozhatja meg az energiaitalosokat. A maranellóiak többek között egy új orrkúpot teszteltek Fernando Alonso kocsiján. Nagy fejlesztésekkel érkezett a Caterham is, ezt Vitalij Petrov a csütörtöki sajtótájékoztatón árulta el, hozzátéve, hogy nagyon sokat vár az új elemektől. Az orosz pilóta délután állhat csak munkába, az első edzésen Giedo van der Garde kapta meg a lehetőséget, bár végül műszaki probléma miatt nem tudott élni vele. Rajta kívül a HRT-nél a kínai Ma Csing-Hua vette át Narain Karthikeyan helyét, a Williamsnél Valtteri Bottas vezethetett Bruno Senna helyett, Jules Bianchi a skót Paul di Restát váltotta a Force Indiánál, illetve Charles Pic helyét Max Chliton vette át erre a másfél órára. Ez utóbbi, brit pilóta volt az első, aki 2:27-380-as idejével megkezdte a munkát, majd Ma-Csing-Hua és Jean-Eric Vergne követte a marussiás példáját.
Az első fél órában mindössze ez a három név állt a tabellán, és csak ezt követően kezdett benépesülni a Yas Marina versenypálya. A nagyok közül a McLarenek és a Red Bullok várakoztak legtovább a boxban.
A Pirelli erre a hétvégére a lágy és a közepes keverékeket szállította, melyek közül az első tréningen általában az elsődleges abroncsok kapnak szerepet, azaz mindenki a közepes gumikon körözött.
Az első érdemi köridők 1:46-nál kezdődtek, az egyre nagyobb forgalomtól azonban az aszfalt is gyorsan javult, így a gyakorlás felénél Alonso megközelítette az 1:44-et, majd az érkező riválisoknál már ez volt az etalon. A spanyol hamarosan az ötödik helyre csúszott vissza a két McLaren és a két Red Bull mögé.
Fél órával a leintés előtt Hamiltonnak köszönhetően megszületett az első 1:43-as köridő is. A brit mögött ekkor Button, Vettel, Webber és Schumacher volt a top5 sorrendje, Alonso pedig a hatodik helyre esett vissza, több mint másfél másodperccel elmaradva Hamilton leggyorsabb körétől. Persze ez ilyenkor még semmit nem jelent, hiszen a Ferrari nyilván nem a köridőkkel, sokkal inkább a fejlesztések tesztelésével foglalatoskodott. Massa például csak a középmezőnyben foglalt helyet, nagyjából két másodperccel elmaradva a McLarenektől.
Az utolsó 30 percben a sorrend annyiban változott, hogy Alonso beférkőzött a két Red Bull közé negyediknek. Button valamelyest közelebb került élen álló csapattársához, hátránya azonban így is több mint három tized volt. Vettel közel nyolc tizedmásodperces lemaradásban zárt a harmadik helyen, a Ferrari pedig már egy másodpercen kívül esett. A Mercedes minkét autójával bent volt a legjobb tízbe, míg a Lotusnál Räikkönen a 10. helyre elegendő köridőt tudta összerakni, francia csapattársa, Grosjean pedig 14. lett. A mezőnyből egyedül a caterhames Van der Garde maradt ki a 90 perces edzésből.
Első szabadedzés eredménye:
FormaNet, Varga Viktória