2012. nov 04.

F1 Mercedes - Egy újabb pont nélküli futam

írta: FormaNet
F1 Mercedes - Egy újabb pont nélküli futam

A Mercedes immár zsinórban negyedik alkalommal nem tudott bajnoki pontokat gyűjteni, miután Nico Rosberg már a verseny elején kiesett egy ijesztő baleset után, Michael Schumacher pedig egy lassú defekt miatt volt kénytelen kiállni a nyolcadik helyről egy újabb kerékcserére, így végül 11-ként szelte át a célvonalat Abu Dzabiban.

rosberg - abu dzabi.PNG  

A Mercedes pilótái és a helyen kezdhették meg az Abu Dzabi Nagydíjat, végül csak Scumacher látta meg a kockás zászlót, egy pozícióval lecsúszva a pontszerző helyről. Rosberg a kilencedik körben kiesett, miután Narain Karthikeyan autójának ütközött, majd levegőbe repült és a bukótérben landolt rommá tört autójával. A balesetet az indiai hirtelen lelassuló autója okozta, és Rosberg szerint egyszerűen elkerülhetetlen volt. Később a versenybíróság vizsgálta az incidenst, de mivel Karthikeyan hidraulikus probléma miatt nem tudta irányítani a kormányt, így önhibáján kívül okozott bajt, amiért végül nem marasztalták el.

„Versenyképesnek éreztem ma az autómat, ezért igazán kár, hogy nem fejeztem be a versenyt, mert szerezhettem volna néhány pontot. Sajnos ez a lehetőség elszállt, miután az első körben a Romainnal (Grosjean) történt incidenst követően ki kellett állnom a boxba egy orrkúp cserére. Azt jött a baleset, ami véget is vetett a versenyemnek. Narain azt mondta nekem, hogy a kormánya eltört, így többi nem volt képes irányítani az autót, és ezért kellett fékeznie. Én meg persze nem számítottam rá azon a helyen hiszen normál esetben ez egy könnyű kanyarban volt. Nem láttam, hogy mi történt vele, így nem is volt időm reagálni. Hálás vagyok azért, hogy mindketten rendben vagyunk. Elővigyázatosságból elmentem az orvosi központba, de mindent rendben találtak. Várom a következő két versenyt, és remélem jól zárul számunkra a szezon” – nyilatkozta pozitívan a 27 esztendős pilóta.

 

Michael Schumacher 14 körrel a verseny vége előtt még a két pontot érő nyolcadik helyen állt, de defekt miatt kénytelen volt egy nem tervezett kerékcserét végrehajtani, és végül a 11. helyen ért célba. A hétszeres világbajnok utoljára hat versennyel ezelőtt, az Olasz Nagydíjon szerzett pontot.

"Sajnos azt kell mondanom, hogy ma ismét balszerencsém volt, mivel egy defekt miatt egy újabb boxkiállást kellett beiktatnom a verseny utolsó szakaszában, így elvesztettem a pontszerző helyet. Persze ez is a játék része, és nem lehet ellene semmit tenni, de igazán sajnálatos, mert gyűjthettünk volna néhány pontot. A verseny vége felé reméltem, hogy fel tudok zárkózni a top10-be, mert jó volt a tempónk, de végül nem sikerült” – nyilatkozta Schumacher a leintést követően. 

000 facebook_banner.jpg

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

mercedes forma-1 michael schumacher abu dzabi nico rosberg formmula-1