2012. nov 05.

F1 Räikkönen: A tudok-e nyerni kérdés legalább már világos

írta: FormaNet
F1 Räikkönen: A tudok-e nyerni kérdés legalább már világos

Vasárnap Abu Dzabiban a Lotus F1 Team végre beváltotta azon ígéretét, melyet egész szezonban hangoztatott - hogy mindent megtesznek a futamgyőzelemért. Kimi Räikkönen a 2009-es Belga Nagydíj óta, most először állhatott fel újra a dobogó legfelső fokára, ennek ellenére saját bevallása szerint ez a győzelem sem sokban különbözik a többitől, maximum annyiban, hogy most már abba maradnak azok az állandó kérdések, hogy még idén képes lehet-e a győzelemre. 

kimi abu dzabi.jpg  

Milyen érzés a 19. győzelem?

Kimi Räikkönen: Nagyon elégedett vagyok a csapat és saját magam miatt is, de legfőként az itt-, és az Enstone-ban dolgozók miatt.  Ez egy kemény szezon, és úgy érzem, ezt a győzelmet mindannyian megérdemeltük, és szükségünk is volt rá. És nagy dolog a rajongók számára is, akik mindig támogattak engem és a csapatot. Az utóbbi néhány verseny nem volt a legkönnyebb számunkra. Remélhetőleg ez mindenkiben erősíti a hitet, és nem csak a pályán és a gyárban dolgozókban, hanem azokban is, akik a színfalak mögött irányítják a csapatot. Remélem, hogy ezzel a győzelemmel egy fordulóponthoz értünk, és még több jó versenyünk és győzelmünk lesz, ha nem idén, akkor majd jövőre.

Mennyire különbözik ez a győzelem, a többi 18-tól?

KR: Hogy őszinte legyek, ez is csak egy újabb győzelem a listámon. Persze nagyon jó, hiszen pár éve volt, hogy utoljára nyertem, de azok is nagyon hasonlóak voltak, mert nem a legjobb autó volt a miénk, de harcoltunk és nyertünk. Nagyon jó volt nyerni, mert az emberek most már nem fogják kérdezgetni, hogy vajon tudok-e nyerni. Ez a kérdés legalább már világos!

Jó érzés, hogy most már megválaszoltat a „képes vagy-e nyerni” kérdést?

KR: Valójában sosem érdekelt igazán, hogy mit gondolnak az emberek. Ha a következő versenyen nem érek célba, akkor azt gondolják majd, hogy nem vagyok olyan jó. Én csak teszem a dolgom, és a lényeg, hogy elégedett legyek azzal amit csinálok, a csapatnak is a legjobb legyen. Szóval tényleg nem érdekel, ha az emberek most másképp gondolnak rám, mint mondjuk három órával a verseny előtt.

Hogy érezted magad, amikor megláttad a kockás zászlót?  

KR: Boldog voltam, de semmi ugrándozás nem volt. Még mindig van előttünk néhány verseny, és megpróbálom ugyanezt újra. Az biztos, hogy jót bulizunk, és remélem, hogy a hosszú éjszaka utáni másnaposságban majd emlékezni fogunk arra, hogy most hogy érezzük magunkat. Most csak örülök annak, hogy az egész csapatnak örömet okoztam.

000 facebook_banner.jpg

Mesélj nekünk a rajtról...

KR: Az volt a kulcs, hogy a leggyorsabb autó mögé kerüljek, és ne ragadjak be azok mögé, akik  lassabbak, mint mi. Volt egy jó rajtpozíciónk, és jól kaptam el az elejét is. Azt hiszem ezelőtt is volt már néhány jó rajtunk a többiekhez képest, és most egy igazán szép, normál startunk volt. Még mielőtt második fokozatba kapcsoltam volna, sikerült megelőznöm Markot (Webber) és Pastort (Maldonado). A bemelegítő kör elején csináltam egy nagyon jó rajtgyakorlatot, így tudtam, hogy ez egy jó start lesz.

Meddig fog tartani az ünneplés a győzelmed után?

KR: Majdnem két hétig. Szerintem a csapat boldog lesz, ha a következő versenyre összeszedem magam. Talán megpróbálok időben hazaérni.  

 

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

lotus forma-1 kimi raikkonen abu dzabi formula-1