2012. nov 09.

F1 A fizetős pilóták nem gazemberek...

írta: FormaNet
F1 A fizetős pilóták nem gazemberek...

...mondja ezt az elmúlt napokban az abu dzabi fiatal pilóták tesztjén résztvevő Luiz Razia, aki szerint tehetség nélkül nem lehet idáig eljutni még úgy sem, ha óriási összegek állnak egy versenyző mögött. Éppen ezért a brazil úgy véli, elég tisztességtelen dolog olyan negatív véleményeket megfogalmazni, hogy egy-egy versenyző csak a szponzorának köszönheti F1-es ülését.

luiz razia.jpg  

Manapság sok csapatnál elengedhetetlen, hogy egy versenyző szponzorok formájában jelentős anyagi támogatást vigyen magával egy-egy ülésért. Jó példa erre a Williamsnél versenyző Pastor Maldonado, aki a venezuelai PDVSA támogatását élvezi, ugyanakkor idén egy futamgyőzelemmel már igazolta, hogy helye van a nagyok között.

A pejoratív megjegyzések azonban egy ideje már szinte megszokottá váltak a fiatal pilótákkal kapcsolatban, ami nem feltétlen tetszik az érintetteknek.

A GP2-ből érkező Luiz Razzia a héten a Toro Rossónál mutathatta meg képességeit, de vezetett már a Virginnél (most Marussia) és a Team Lotusnál (most Caterham) is. Idén a GP2 bajnokságban Davide Valsecchi mögött a második helyen végzett. A brazil ifjonc úgy véli, a pénz ugyan egy nagyon fontos tényező ebben a világban, de tehetség nélkül nem lenne elegendő ahhoz, hogy valaki bekerüljön a királykategóriába.

„Ez egy olyan dolog, amiről mostanság elég sok rossz hozzászólást láttam. Néha úgy érzem, mintha gazemberként ábrázolnák ez ügyben a versenyzőket, de ez nem igaz. Azért vagyunk itt, mert álmokat kergetünk, és az én álmom, hogy bekerüljek az F1-be. Nagyon tehetséges pilóta vagyok, és eddigi pályafutásom alatt eredményes voltam. Nyertem F3-as bajnokságot, és a GP2-ben is harcoltam a bajnoki győzelemért. Felsorakoztattam már jó néhány eredményt, szóval azt hiszem, tehetséges vagyok” - mondta Razia az ESPN-nek.

„De mostanság így működnek a dolgok nem igaz? A karriered elején muszáj, hogy legyen mögötted anyagi támogatás, és később, ha sikeres leszel a Formula-1-ben, akkor megtérül, de én elég kényelmesen érzem magam ebben a tekintetben. Elégedett vagyok az eredményeimmel, és ennek a csomagnak a kombinációjával leszek itt” - nyilatkozta magabiztosan a brazil, és azt is elárulta, hogy van néhány lehetősége.

„Rendelkezésre állnak helyek, de a csapatoknak kell dönteniük. Tesszük a dolgunkat, de ha most konkrétan megneveznék egy csapatot, lehet, hogy nem örülnének, így inkább nem teszem. De annyit elmondhatok, hogy volt pár jó tárgyalásunk, és jól haladunk. Csak most meg kell várni, míg megnyomják az OK gombot.”

robin frijns.jpgA brazil tehetségen kívül, egy másik fiatalra, Robin Frijns-re, is érdemes odafigyelni a közeljövőben. A holland pilóta idén a World Series by Renault 3.5 bajnoka lett, és ezen a héten a Saubernél illetve a Red Bullnál is lehetőséget kapott a háromnapos abu dzabi teszten. Míg Razia teljesen természetesnek véli, hogy eredményei mellett a piszkos anyagiak terén sem árt felkészültnek lenni, addig Frijns azt szeretné, ha kizárólag tehetsége által kerülne be a szériába.

„Mögöttem nincsenek óriási pénzek, ezért csak a tehetségemre támaszkodhatok, és arra, amit az utóbbi időben elértem. A jövőm szempontjából nagyon fontos volt ez a teszt, így teljes mértékben erre összpontosítottam, és remélem, kapok majd pár telefont, amit megbeszélések is követnek.”

Az idei WSR bajnok azt is elárulta, hogy ötszázezer euró kellett ahhoz, hogy ebben az évben rajthoz állhasson a szériában, de most egyelőre nincs pénze arra, hogy jövőre is a Renault sorozatában folytassa versenyzői karrierét.

„Nem versenyezhetek a WSR-ben, mert nincs erre elegendő pénzem. 2011-ben megnyertem a Formula Renault 2.0-t, és ötszázezer eurót kaptam, hogy elindulhassak a World Seriesben. Ha ez az összeg nem lett volna, akkor 2012-ben nem lettem volna a mezőnyben.”

000 facebook_banner.jpg

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma-1 formula-1 robin frijns luiz razia