F1 A McLaren üzleti és sportsikereket is vár Amerikától
A mezőny öt éves szünetet követően tér vissza az Egyesült Államokba, egy teljesen új pályára, a vadnyugati Texasban található Austinba. A szervezők és a rajongók is gigantikus visszatérésre készülnek, melyhez természetesen már minden készen áll, azaz minden adott ahhoz, hogy 2007 óta először versenyezhessenek a legnagyobbak az USA-ban.
Nem úgy, mint 2005-ben. Emlékezhetünk, akkor Indianapolisban 16 autó lépett vissza a versenytől biztonsági okok miatt, nem kis felháborodást keltve. A versenyhétvége nem a pályán történtek miatt lett beszédtéma hosszú heteken át. Ennek ellenére nem csak a Formula-1 első embere, Bernie Ecclestone véli úgy, hogy a száguldó cirkusznak szüksége van az USA-ra, és fordítva. Sokan értenek egyet vele.
Amerika a második legnagyobb gépkocsi értékesítési piac a világon. A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh éppen ezért úgy gondolja, ez a hétvége felbecsülhetetlen kereskedelmi lehetőség a sport számára. „Hétvégén bebizonyosodik, az ország felbecsülhetetlen értékű üzleti lehetőség a sportban és az autósport királykategóriájában is.”
A csapatfőnök reméli, a hétvégén debütáló nagydíjon bebizonyíthatják, valóban otthon érzik magukat a tengerentúlon.
„Nagyszerű és izgalmas verseny lesz. Mindig is egyetértettem azzal, hogy a Forma 1 jelenléte itt (Amerikában) elengedhetetlen. Örülök, hogy visszatérhettünk”- lelkesedett a wokingi csapat irányítója.
„Az újonnan épített pálya tökéletes. A lehetőség adott egy hosszútávú kapcsolat kiépítésére, melynek kezdetétől a végéig aktív és sikeres részesei kívánunk lenni.”
A pályán az óramutató járásával ellentétes irányban köröznek majd a versenyautók, egy kör megtétele körülbelül 1 perc 40 másodperc alatt teljesíthető. Karakterisztikáját tekintve a silverstone-i aszfaltcsíkhoz hasonlítható leginkább. A meredek első kanyart követően több helyen is érzékelhető méretű a szintkülönbség az egyes pontokon. Jenson Button szimulátoron ismerkedett az új helyszínnel. A 2008-as világbajnokot magával ragadták az új vonulatok, és rendkívül bizakodó.
„Austin trükkös” - osztotta meg első tapasztalatait Button rajongóival a twitteren.
„A pálya egyes pontjai korábbi helyszínek kanyarjaira emlékeztetnek. A silverstone-i Maggotts/Becketts kombináció mellett az isztambuli 8-as kanyar hasonmása is megtalálható itt. Ha jobban belegondolok, még Hockenheim is megelevenedik. A szűk fordulók között van néhány hosszú egyenes, mely lehetőséget adhat az előzésekhez” - folytatta elemzését kissé már részletesebben.
„Ezen némiképp ismert elemek keveredése alkot egy ismeretlen egészt. Szerintem így egy csodás futam elé nézhetünk. Reméljük a legjobbakat. Felemelő lenne egy új versenypályán első alkalommal a dobogó legfelső fokára állni.”
Az angol klasszisnak szüksége is lenne egy jó eredmény elérésére, hisz ez az év nem úgy alakult számára, ahogyan remélte. Az évadnyitón aratott győzelmét követően nem alkotott nyerő párost McLarenjével. A fejlesztések egy része nem vált be számára, mindemellett műszaki hibák is hátráltatták, így a világbajnoki címért folytatott harcból is hamar kiszállt. Most az új pályán bizonyítana és térne vissza a dobogóra, átélni a győzelem édes ízét.
Jenson idei teljesítménye párhuzamba vonható a csapatáéval. A wokingi alakulat is rendkívül hullámzó teljesítmény nyújtott idén. Az év elején még övék volt a leggyorsabb autó, később azonban elvesztek az újítások rengetegében. Hol egyik, hol másik pilótájuk szenvedett. A szezon közepétől ugyan visszanyerték tempójukat, ám a műszaki hibák miatt mindkét pilótájuk értékes pontoktól, sőt futamgyőzelmek lehetőségétől esett el.
A Whitmarsh által oly nagyra tartott Amerikában talán összejöhet a McLaren Mercedes újabb diadala. Ehhez persze le kéne győzni a legnagyobbakat, és el kellene kerülni a műszaki hibákat. Vajon sikerülhet nekik? A Red Bull Racing mellett talán a legesélyesebb csapat, ám az év mottója: Az idei F1-ben bármi megtörténhet.
FormaNet, Futó Dóra