F1 Vettel kényszerpihenővel együtt is uralta az új amerikai pályát
A Red Bull német versenyzője, Sebastian Vettel egy kis technikai probléma miatt kénytelen volt egy fél órás szünetet beiktatni a 90 perces gyakorlásba, ennek ellenére, a lágy gumikon is sikerült összeraknia a leggyorsabb kört. A mögötte sorakozó Mark Webber és Fernando Alonso duója már több, mint hét tizedmásodpercet kapott.
A második szabadedzés kezdetekor gyorsan benépesült az austini pálya, és alig telt el 10 perc, máris 21 versenyző iratkozott fel a tabellára. Utolsóként a ferraris Felipe Massa majd a két HRT csatlakozott a mezőnyhöz. A spanyol kiscsapat a nehéz anyagi helyzet miatt nem rendelkezik pótalkatrészekkel, így Pedro de la Rosa és Narain Karthikeyan nem vitte túlzásba az autókázást.
Délelőtt Sebastian Vettel 1:38.125-ös köre volt a legjobb, most azonban a németnek nem indult szerencsésen a gyakorlás. Mindössze három kör megtétele után be kellett parkolnia a boxba, mert mert RB8-asából szivárgott a víz. Vettel durcás arcából következtetni lehetett arra, hogy a probléma megoldása nem pár perces lesz. A Red Bull szerelői lázas munkába kezdek végül a címvédő egy félórás kényszerpihenő után ülhetett újra autóba. A Sauber japán pilótája, Kobajasi Kamui szintén nem tudta teljes egészében kihasználni a rendelkezésre álló 90 percet, mert kocsijának kipufogója megrepedt.
Az első fél órában még mindig a kemény keverékek kaptak főszerepet, míg a közepes Pirellik csak az edzés második felében került elő, addig az elsődleges keverékeken Felipe Massa 1:39.061-es körével bérelte ki az első helyet, ami még elmaradt Vettel délelőtti legjobbjától.
A nagyok közül először a Lotusokra került fel a lágyabb gumi, majd következett a Red Bull, immár mindkét pilótájával a fedélzeten. Webber rögtön fél másodperccel szárnyalta túl a Ferrari brazilját, de pillanatokon belül többen is 1:38-as köröket repesztettek, sőt Vettel alighogy megérkezett pihenőjéről, máris 1:37.718-cal felugrott a tabella tetejére. Mögötte csapattársa, valamint a harmadik helyen álló Alonso bő hét tizeddel maradt el, a két McLaren pedig egy másodpercet kapott.
A Lotusok nem tudtak javítani a lágyabb keveréken, ráadásul a továbbfejlesztett kipufogó úgy tűnik nem vált be Räikkönennek, ugyanis a finn már délelőtt sem érezte magát jól az autóban, és ez a probléma most sem tűnt el. Räikkönen nem érezte igazán stabilnak a kocsit, és az első edzésen csak 14. lett, míg a nap végére meg kellett elégednie egy 11. hellyel.
Az edzés vége felé már a szokásos hosszabb etapoké volt a főszerep, így Vettel idejét már senki nem javította meg, és a sorrend sem változott. A két Red Bull mögött Alonso, majd a két McLaren foglalt helyet, őket követte Massa, Rosberg páros, a top10 utolsó hármasa pedig Senna, Kobajasi és Schumacher volt.
Megtörtént az első kisebb baleset is az új Tilke pályán, mégpedig Heikki Kovalainen és Jean-Eric Vergne jóvoltából. A két autó a 19-es kanyarnál akadt össze kicsit, amiből a finn jött ki rosszabbul, de még ő is megúszta egy bal hátsó defekttel. Hamilton csütörtökön elismerte, hogy a szokásoshoz képest kicsit nehezebb volt szimulátoron megtanulni az amerikai pályát, és ez egyelőre a valóságban is meglátszott. Sokan nehezen boldogultak a trükkös 1-es kanyarral, és az ismerkedésben természetesen nem segített a poros aszfalt sem.
Második szabadedzés eredménye:
FormaNet, Varga Viktória