2012. nov 18.

F1 A Mercedes egyik autóját már Austinban beáldozta a 2013-as szezonért

írta: FormaNet
F1 A Mercedes egyik autóját már Austinban beáldozta a 2013-as szezonért

A Mercedes Austinban már a pénteki szabadedzéseken is két különböző autót tesztelt, és a csapat  úgy döntött, hogy szombaton sem változik ez a felállás. Míg a kvalifikáción Nico Rosberg egy korábbi autóval szenvedett, addig Michael Schumacher a hatodik legjobb időt autózta az Coanda kipufogórendszerrel felszerelt W03-mal.

mercedes - austin.PNG  

Nico Rosberg egy régebbi verzióval, egy szabványos kipufogóval felszerelt autóval kezdte meg az Amerikai Nagydíj hétvégéjét, mivel csapata már a 2013-as szezon készületei miatt tesztelni akarta a két megoldás közötti különbséget. Rosberg már a Q1-ben is éppen csak továbbjutott, majd az időmérő középső szakaszában az utolsó, azaz a 17. helyre elegendő gyorskört tudta összerakni, és a legjobb időtől több mint két és fél másodperccel maradt el. Közben csapattársa, Michael Schumacher a Szingapúri Nagydíj óta fejlesztett, új kipufogórendszerrel felszerelt Ezüst Nyila bekerült a top10-be, ahol a hatodik leggyorsabb kört autózta. Rosberg ugyan jól tudta, hogy ez a kísérlet már a jövő évi projektet szolgálja, de kissé meglepődött, hogy mindössze ennyit tudott kihozni a „régi” kocsiból.

„Gyakorlatilag egy négy hónappal ezelőtti kocsit próbáltunk ki” – kezdte Rosberg.

„Pénteken már teszteltük, de nem egy körön, csak hosszútávon, és ott úgy tűnt, hogy nem sok különbség van a két autó között. Aztán szombat délelőtt úgy döntöttünk, hogy az időmérőn is megnézzük, hogyan megy a régebbi verzió, hátha tudunk belőle tanulni valamit. Ezt csináltuk, és végül sokkal hátrébb végeztem, mint ahogy azt előzetesen vártuk. Nagyon nagyon meglepő, hogy mennyit veszítettünk a teljesítményből.”

A csapatfőnök, Ross Brawn szerint nem csak a sebesség hiánya, de az abroncs nem megfelelő hőmérséklete is közre játszott Rosberg rossz kvalifikációs eredményébe. A szakember összességében megvédte a stratégiát, mondván, az idei év már kevésbé fontos, a hangsúly a következő szezonon van.

„Próbáltuk az abroncsokat a megfelelő működési zónába hozni, és mindenkinek szokatlanul sok kör kellett ehhez, mint ahogy azt az időmérőből is látni lehet. Michaelnél ez nagyon jól működött. Ő pontosan úgy tudta használni a gumikat, ahogy akarta, és nagy munkát végzett. A hatodik leggyorsabb időt autózta, és Grosjean büntetése miatt nyertünk még egy helyet, így a rajtrács jobb oldaláról indul, így ez most minden tekintetben kiváló munka volt. Nico egy korábbi kipufogóval futott, ami már a téli felkészülésünk része, és a kipufogórendszert megértése miatt volt szükséges. Ennek eredményeképpen ő nehezen kezelte az abroncsokat, ami ehhez az eredményhez vezetett. Bár egy 17. rajthely kiábrándító, és tudjuk, hogy a másik autóval Nico is sokkal jobb helyen lett volna, de a teljes képhez fontos számunkra a holnapi verseny, így tudjunk minden fontos adatot begyűjteni, amire szükségünk van.”

Rosberg egyetért csapatfőnökkel, és hasznosnak találja az adatgyűjtést, de azért reméli, hogy a jobb versenytempó segítségére lesz egy jobb helyezés elérésében.

„A pozitívum az, hogy tanultunk valamit. Ha megnézzük Michael és a köztem lévő különbséget, akkor láthatjuk, hogy a fejlesztéseink jó irányba haladtak, és gyorsan. Remélem a versenytempóm erős lesz. Szombaton ezt nem éreztem, de sosem lehet tudni.”

000 facebook_banner.jpg

A 27 esztendős német csapattársa, az utolsó előtti F1-es versenyére készülő Schumacher, a pole pozíciótól ugyan egy másodperccel elmaradt, de a két ferrarist például legyőzte a Q3-ban, ahol végül a hatodik helyet szerezte meg, de Romain Grosjean váltócsere miatti büntetésének köszönhetően egyet előreléphet, és így nem a poros oldalról kell startolnia. Az időmérőt követően egy kis ideig ugyan még veszélyben forgott a hétszeres bajnok jó pozíciója, mert Fernando Alonso szerint feltartotta a Q2 végén. A stewardok vizsgálták az esetet, végül nem látták indokoltnak a büntetést.

„Az időmérő jobban sikerült, mint amire számítottunk, különösen azután, hogy egész hétvégén küzdöttünk, és keményen dolgoztunk azért, hogy idáig eljussunk. A hatodik hely egy fontos pozíció volt számunkra. A Q3-ban nagyon jó kört futottam, és az autót is jobbnak éreztem, ezért ki tudtunk használnia a lehetőségeket. Egy extra nagy különbség abból a szempontból, hogy a tiszta vagy a poros oldalról rajtolhatsz, szóval Grosjean büntetése kellemes meglepetés” – értékelt a német klasszis. 

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

mercedes forma-1 austin időmérő amerikai nagydíj formula-1