F1 A McLaren csapatfőnökének nem tetszett a Ferrari manipulációja
McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh nem ért egyet a Ferrari azon taktikai döntésével, hogy első számú versenyzőjüket, Fernando Alonsót előnyösebb pozícióba hozták a csapattárs, Felipe Massa kárára. A brit szakember állítja, a McLaren sosem kivételezik pilótáival.
Mint ismert, a Scuderia Ferrari az Amerikai Nagydíj kezdete előtt úgy döntött, hogy hozzányúl Felipe Massa autójának sebességváltójához, ami öt rajthelyes büntetést vont maga után. A csapat nem is tagadta, erre azért volt szükség, hogy a nyolcadik rajtkockából induló Fernandó Alonsót egy hellyel előrébb hozzák, ráadásul az ideálisabb, tiszta oldalra. Massa így a hatok rajtpozíció helyett csak a 11. helyről indulhatott. A taktika végül kifizetődött, hiszen a spanyol életben tartotta bajnoki esélyeit. A futamot követően a maranellóiak csapatfőnöke, Stefano Domenicali elmondta, véleménye szerint helyes döntést hoztak, és ha valamelyik csapatfőnök azt állítja, hogy ő bizony nem tette volna meg, akkor az hazudik.
A csapat szempontjából dicséretes volt az ötlet, ugyanakkor etikailag nem mindenki ismeri el az ilyen fajta manipulációt. És nem csak a csapattárssal szemben tartják tisztességtelennek, de azokkal szemben is, akik Massa hátrasorolásának köszönhetően a tiszta oldalról átkerültek a poros részre.
Így gondolja ezt az örök rivális, McLaren csapat vezetője, Martin Whitmarsh is, aki ugyan hangsúlyozta, távol áll tőle, hogy bárkit is kritizáljon, de személyes véleménye szerint ő nem hisz abban, hogy egy csapatnak ennyire csakis egy pilótára kellene összpontosítania.
„Személy szerint úgy vélem, ez egy elég kemény dolog. Senkit nem kritizálok azért, amit tesz, hiszen minden csapatnak saját magán kell eldöntenie, hogyan működik. Elég egyértelmű, hogy a Ferrari nagyon Fernandóra összpontosít.”
„Fernando pedig ezt méltányolja is, hiszen ne feledjük el, amikor nálunk volt, és mi ezt nem tettük meg vele, annak az lett a következménye, hogy elhagyott minket.”
„Mindenki úgy versenyzik, ahogy jónak látja, de azt hiszem ebben az a legnehezebb dolog, hogy így néhányan átkerültek a pálya porosabb oldalára. Sajnos ez a mi helyzetünket egyáltalán nem befolyásolta. Mi előtte is a koszos részen álltunk, és ott is maradtunk. De ha én lettem volna olyan helyzetbe, hogy a tiszta részre kvalifikálom magam, majd a büntetés után a poros részre kerülök, biztos, hogy nagyon dühös lettem volna” – fejtette ki véleményét a következményekről Whitmarsh.
FormaNet, Varga Viktória