2012. nov 23.

F1 Interlagosban együtt nosztalgiázott Schumacher, Alonso, és Vettel

írta: FormaNet
F1 Interlagosban együtt nosztalgiázott Schumacher, Alonso, és Vettel

A hétszeres világbajnok legenda, Michael Schumacher utolsó F1-es versenyére készül, kicsit másként, mint anno 2006-ban, amikor első visszavonulása előtt még a szezon végig harcban volt a világbajnoki címért. A német klasszis nyugodtan várja az interlagosi hétvégét, és a csütörtöki sajtótájékoztatón többek között az idei bajnokság éllovasairól honfitársáról, Sebastian Vettelről, és egykori nagy riválisáról, Fernando Alonsóról is beszélt, illetve ők is felidézték emlékeiket Schumacherről.

vettel és schumacher  - interlagos.jpg  

Az évadzáró Brazil Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatója egyértelműen az utolsó versenyére készülő Michael Schumacherről, és a bajnoki címért harcoló Sebastian Vettelről és Fernando Alonsóról szólt.A három bajnokot egymásról is kérdezték a média képviselői, és a dicséretek természetesen nem maradtak el. 

„Fernandóval nyilván sok évet együtt versenyeztünk, és harcoltunk a bajnoki címért. Ebből a szempontból kicsit eltérő a helyzet, és voltak nehéz pillanatok. Úgy értem, sajnos olykor nagyon erős volt, jó munkát végzett - kicsit könnyedebben kellett volna kezelnie a dolgokat, és megnézni, hogy csinálja ezt az öreg" - viccelődött a 91-szeres futamgyőztes. 

„Ami Sebet illeti, régóta barátok vagyunk. Az elejétől követem Formula-1-es pályafutását, és természetesen büszke vagyok rá, hogy ilyen jól teljesít. Mindketten a hazai pályámon, Kerpenben nőttünk fel, és láttam honnan indult, és hova jutott. Az, hogy ennyire domináns eredményeket tud elérni, az hatalmas teljesítmény” – méltatta ifjú honfitársát a 43 esztendős Schumacher.

Hogy Vettel elérhet-e hasonló hosszú karriert az F1-ben, az még a jövő zenéje, Schumacher mindenesetre elismerte, annak idején ő sem tervezett ennyire hosszútávra.

„Nos, arra emlékszem, hogy amikor még az első napjaimat töltöttem itt, akkor úgy gondoltam, hogy négy-öt év alatt kihozhatom magamból a legtöbbet, és utána valószínűleg belefáradok majd, ezért nem igazán terveztem ennél hosszabb távra. Egyértelmű, hogy végül ez majdnem 21 év lett. Szóval biztos vagyok benne, hogy ezeknek a srácoknak is nehéz most ennyire előre tekinteni, de majd meglátjuk.”

És hogy a jelenlegi mezőny legjobbjai mit gondolnak és milyen emlékeket őriznek a visszavonuló német legendáról?

Fernando Alonso: „Azt hiszem, mindig kiváltságosként fogunk emlékezni arra, hogy egy olyan valakivel versenyezhettünk, mint Michael, aki a Formula-1 történelmében hosszú időre bebiztosította rekordjait, mi pedig közel kerültünk hozzá a rajtrácson. Mint ahogy Michael is mondta, egymást tisztelve vívtunk néhány jó csatát, és folyamatosan tanultunk egymástól, ami talán megváltoztatta kicsit a sportot is.”

Sebastian Vettel: „Úgy vélem, nálam kicsit más a helyzet, mint Fernandónál, mert olyan kiváltságos helyzetben vagyok, hogy már kisgyerekként találkozhattam Michaellel. Ő volt az én gyermekkori hősöm. Remélem most kicsit befogja a fülét, de valójában akkoriban ő inspirált engem, és sok más gyereket is ott, Kerpenben. Ő volt a mi hősünk, így nyilván nagy megtiszteltetés volt, hogy találkozhattam vele.”

„Ő felügyelte a kerpeni bajnokságot, és az utolsó versenyre eljött, hogy átadja a trófeákat, nekünk gyerekeknek, akik több mint százan voltunk, szóval nagyon türelmes volt. A zsúfolt menetrendje ellenére sok időt fordított a rajongókra is, de különösen azokra a gyerekekre, akik versenyeztek, és valami nagyon nagyon különleges emlék számomra. Amikor először találkoztam vele, nyilván azt sem tudtam mit mondjak, mert nem akartam, hogy valami hülyeséget kérdezzek, de az biztos, hogy azóta is nagyon tisztán emlékszem ezekre a pillanatokra.”

„Ma már kicsit más a helyzet, hiszen felnőttem, és egy teljesen normális kapcsolatunk van. vagyis amikor vele beszélek, nem azt érzem, hogy a gyermekkori hősömmel beszélek, egyszerűen csak Michaelt látom, mint embert, nem pedig azt, amit eddig elért. De természetesen mindig emlékezni fogok arra is, hogy versenyezhettem ellene az elmúlt pár évben. Sajnos nem olyan közel, mint például Fernando, de még mindig velem vannak azok a gondolatok, amikor gyerekként még a Formula-1 is csak egy álom volt számomra. Az elmúlt pár évben egészen különleges kapcsolat alakult ki közöttünk, és azt hiszem ő mindig is inspirálni fog engem.”

000 facebook_banner.jpg

Schumacher F1-es karrierének második – és minden bizonnyal utolsó – visszavonulását nagyon nyugodtan várja.

„Azt hiszem van már némi tapasztalatom, és talán ezért vagyok nyugodtabb. Mindemellett most nem vagyunk harcban semmilyen a bajnoki címért, mint ahogy előzőleg (2006-ban). Mindössze szeretném a lehető legtöbbet kihozni magamból, és amennyire csak tudom, élvezni a versenyt. Megpróbáltam sikeresen teljesíteni a küldetésemet, ami most nem sikerült, de boldogan vonulok vissza, és kezdek egy másik életet."

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma-1 fernando alonso brazil nagydíj michael schumacher interlagos sebastian vettel formula-1