2012. nov 24.

F1 Pérez felkészült a rá váró nyomásra

írta: FormaNet
F1 Pérez felkészült a rá váró nyomásra

Sergio Pérez Monzában elért második helyezése óta mindössze egyetlen egy ponttal gyarapította statisztikáját, így elkerülhetetlenül erősödnek azok a vélemények, melyek szerint az ifjú mexikói nem feltétlen volt jó választás a McLaren számára. Nem régiben a wokingiak csapatfőnöke, Martin Whitmarsh sem tagadta, Sergiónak még nagyon sokat kell tanulnia. A 22 esztendős pilóta ezzel teljesen egyetért, de szerinte ez minden olyan versenyzőre igaz, aki mindössze két szezont töltött eddig a szériában. Pérez felkészültnek érzi magát a nagy lépésre, az ezzel járó negatívumokra, és meggyőződése, hogy jövőre bajnoki címért küzdhet. 


26. sergio perez.JPG

Sergio, eredmények tekintetében egy kissé aszályos időszakon vagy túl, de még mindig azt mondják rólad, hogy egy jó szezont futottál. Te hogy látod?

Sergio Pérez: Persze, én is ezt mondanám. Háromszor álltam már a dobogón, és talán többször is tudtam volna. Szóval igen, ez egy jó szezon számomra

Akkor beszéljünk az utolsó hat versenyről. Voltak megbízhatósági problémák, balesetek, olykor pedig egyszerűen csak nem volt elég gyors az autó...

SP: Igen, kicsit összejött minden balszerencse, ami csak lehetséges! Többnyire nem tudtuk maximálisan kihasználni a bennünk rejlő potenciált.

Miért?

SP: Malajziában volt egy fantasztikus kvalifikációnk. Azt mondanám, hogy a valaha volt eddigi legjobb időmérőm volt ez, ami a rajtrács kilencedik helyét biztosította számomra. A verseny is jól alakult, de aztán az abroncs hólyagosodása miatt éppen rosszkor kellett kiállnom. Japánban hibáztam, Koreában pedig a kerékcsere során akadtak gondjaink. Abu Dzabiban Grosjeannal ütköztem, de nem az én hibámból, így nem is értem, hogy miért kaptam ott büntetést. A legutóbbi versenyen, Austinban úgy tűnt, hogy minden rendben, aztán fék problémákkal találtuk szemben magunkat. Szóval különböző dolgok hátráltattak abban, hogy jobb pozíciót érjek el a tabellán.

Egyesek összefüggést látnak az utóbbi eredmények, és a mclarenes bejelentés között…

SP: Az emberek mindig szeretnek következtetéseket levonni kívülállóként. Kívülről nézve teljesen más ez a sport. A két dolognak azonban semmi köze egymáshoz. Egy profi pilóta és lojális ember vagyok, szóval nagyon hálás vagyok a csapatnak, és ugyanolyan motivált vagyok, mint a szerződés aláírásakor.

Mit gondolsz arról, amit McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh mondott - hogy még mindig sokat kell tanulnod, és az a Sergio Pérez, aki majd jövőre Melbourne-ben megjelenik, az már egy másik személy lesz, nem pedig az, aki most elhagyja majd Brazíliát.

SP: Persze, sokat kell még tanulnom, de ezzel nem csak én vagyok így. Szerintem minden olyan versenyzőre igaz ez, aki eddig még csak két évet töltött el itt. Az biztos, hogy mások egy olyan csapat igényei, mint a McLaren, így igen, a 2013-as év kihívásokkal teli lesz számomra. De ez az amiért itt vagyok – hogy tanuljak azért, hogy egy napon a legjobb legyek. Az MP4-27 egy nagyon versenyképes autó, ami remek kilátásokat nyújt a következő szezonra. Én is nagyon versenyképes vagyok, éppen ezért meggyőződésem, hogy a bajnoki címért fogok harcolni.

Egy sokkal nagyobb csapathoz fogsz csatlakozni. Ez valami olyasmi, mint amikor a GP2-ből felléptél a Formula-1-be?

SP: Persze, ez egy újabb nagy lépés, és egy nagy lehetőség. Nyilván jól tudom, hogy sokkal nagyobb rivaldafényben leszek, és ha jól megy, akkor hős leszek, ellenkező estben pedig lehúznak, de majd megszokom. Idén kaptam már ebből egy kis ízelítőt. Amikor dobogón voltam, akkor én voltam a szupersztár, amikor meg valamit rosszul csináltam, akkor beledörzsölték a sót a sebeimbe. A feladatom az lesz, hogy a tél folyamán megfelelően felkészüljek a csapattal, hogy Melbourne-ben tökéletes formában legyek.

000 facebook_banner.jpg

Mercedesnél sem történt sok minden az utóbbi öt versenyen. Mit gondolsz, ezen az utolsó versenyen megfoghatjátok őket az összetettben?

SP: Egyértelműen. Bármi megtörténhet. Azt gyanítom, hogy egy „normális” futam esetén ez nehéz lesz, de az előrejelzések esőt jósolnak, ezért bármi megtörténhet. A hőség, amiben pénteken dolgoztunk, vasárnapra valószínűleg csak egy halvány emlék marad.

Szóval vasárnap mi fog dönteni a különbségekről?

SP: A gumiválasztás. Az elmúlt néhány versenyen a Pirelli nagyon konzervatív megközelítést alkalmazott a keverékek kiválasztásánál, így egy kicsit aggódunk, mert nincs jelentős különbség a két vegyület között. De jó munkával lehetőleg találunk néhány jó beállítást. Aztán majd meglátjuk, hogy elég lesz-e.

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

 

Szólj hozzá

forma-1 mclaren formula-1 sergio pérez