2012. nov 24.

F1 Vettel nem tudja, hová tűnt a sebessége

írta: FormaNet
F1 Vettel nem tudja, hová tűnt a sebessége

A bajnokság éllovasa, Sebastian Vettel csak a negyedik rajtkockát szerezte meg a szezonzáró Brazil Nagydíj időmérő edzésén, de így is jobb helyzetből várhatja versenyét, mint riválisa Fernando Alonso, aki csak a nyolcadik helyre kvalifikálta magát. A címvédő ennek ellenére nem elégedett, és a vb szempontjából fontos rajtpozíciók helyett inkább az érdekli, hogy miért nem tudott gyorsabb lenni.

redb-vett-kore-2012-3-886x590.jpg

 

Sebastian Vettel 13 pontos előnnyel készül a szezonzáróra, ami annyit jelent, hogy ha negyedik helyen célba ér, akkor mindentől függetlenül zsinórban harmadik vb címét ünnepelheti. Egyetlen riválisa, Fernando Alonso ráadásul csak a nyolcadik helyről vághat neki a 71 körös versenynek, így a német esélyei tovább nőttek. A 25 esztendős pilóta azonban nem a rajtrács sorrendjével foglalkozik, sokkal inkább az adatokat szeretné megnézni, hogy megtudja, miért nem sikerült jobb kört összeraknia.

„Úgy fejeztem be az időmérőt, hogy tudtam, ennél kicsit jobb is lehettem volna. Várom, hogy visszamenjek, és megnézzük az adatokat, hogy hol nem voltam elég gyors” – nyilatkozta a Q3 végén Vettel.

„A Q3 nem volt tökéletes, de előtte a Q2 elég jó volt. A Q3-ban futott első körben a 4-es kanyarban vétettem egy hibát, majd a második gyorskörömmel elégedett voltam, de nem voltam elég gyors.”

Seb három tizedmásodperccel kapott ki a rajtelsőséget megszerző Lewis Hamiltontól, a harmadik leggyorsabb kört futó csapattársa, Mark Webber pedig majdnem két tizeddel verte meg. 

„Most Mark egy kicsit gyorsabb volt, de úgy vélem, hogy jó formában vagyunk, és egész hétvégén versenyképesek voltunk” – bizakodott Vettel, akit az sem zavar, hogy Felipe Massa közvetlenül mögüle rajtol.

„Mindig vannak autók körülöttünk, és elég unalmas is lenne, ha csak egyedül lennék a rajtrácson. Ez teljesen normális. Vannak tükrök az autón, de igyekszünk, hogy ne használjuk túl sokat őket.”

 000 facebook_banner.jpg

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma-1 brazil nagydíj időmérő interlagos sebastian vettel formula-1