2013. jan 29.

F1 Räikkönen biztos benne, hogy a Lotus világbajnok csapat lehet

írta: FormaNet
F1 Räikkönen biztos benne, hogy a Lotus világbajnok csapat lehet

Hétfőn este Kimi Räikkönen és Romain Grosjean lerántotta a leplet a Lotus E21-ről, és természetesen mindkét pilóta sokat vár az új szezontól. A 2007-es világbajnok semmi akadályát nem látja annak, hogy a bajnoki címért harcoljon, csapattársa pedig biztos benne, hogy maga mögött tudhatja tavalyi hibáit. 

lotu-raik-2013-590x886.jpg

Kimi Räikkönen tavaly Abu Dzabiban futamgyőzelmet szerzett a Lotusszal, és sokszor egyértelmű tette, hogy nagyszerűen érzi magát a csapatnál. A finn biztos benne, hogy az enstone-i gárda képes a bajnoki címért harcba szállni, hiszen ezt már a múltban is bebizonyította. 

„Igen, azt hiszem, igen" - válaszolt Räikkönen arra a kérdésre, hogy világbajnok lehet-e a Lotus.  

"Amikor elkezdtünk együtt dolgozni, egyértelműen kiderült számomra, hogy ők versenyzők, és történelmükből is tudhatjuk, hogy nyertek már bajnokságot. Semmi olyat nem tapasztaltam tavaly, amiből arra következtetnék, hogy a jövőben lehetetlen további bajnoki címet nyerni velük. Persze van néhány nagyon kemény ellenfél odakint, és mindenki győzni akar. Ez a csapat korábban már mindenkit legyőzött, így senki nem mondhatja, hogy ezt nem teheti meg újra.”

Räikkönen azt sem tagadta, hogy a tavalyi tapasztalatok sokat segítenek majd ebben a szezonban.

„Ez nem egy hatalmas dolog, és nem jelenti azt, hogy hirtelen minden versenyt megnyerünk, de jó, hogy ugyanaz a csapat, és már tudjuk és megértjük, mi hogyan működik. Tavaly nagyon jó munkakapcsolatot alakítottunk ki, és nem látom okát, hogy ez miért ne folytatódhatni idén is.”

Év végén lejár Räikkönen szerződése, így valószínűleg ebben a szezonban bőven hallhatunk majd különböző spekulációkat. A finn egyelőre még nem gondolkodik a 2014-es idényben, de nyitott arra, hogy jövőre is a Lotus pilótája legyen.

„Nem igazán gondoltam még túl ezen a szezonon, de biztos vagyok benne, hogy ezt még év vége előtt meg fogjuk beszélni. Tavaly nagyon élveztem az F1-es visszatérést, és nem látom okát, hogy ne élvezzem ezt 2013-ban is. Tudom, hogy sok változás jön 2014-ben, és nagyon izgalmas lesz.”

És, hogy mi a célja 2013-ra?

„Még nem vezettem az E21-et, így nehéz megmondani, hogy mit érhetünk el. Tudjuk, hogy tavaly jó autónk volt, de mindenki keményen dolgozik azon, hogy a legjobb legyen. Segíteni fogok a csapatnak, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki az autóból, és ennek az eredményét először majd Melbourne-ben láthatjuk, onnan pedig egy hosszú szezon veszi kezdetét. A 2012-es év jó volt, majd meglátjuk mit tehetünk 2013-ban.”

lotu-gros-2013-590x886.jpgRäikkönen csapattársára, Romain Grosjeanra nagy feladat vár ebben az évben, hiszen maga mögött kell hagynia az „egykörös idióta” gúnynevet, és az egyébként rendkívüli gyorsaságát most már bajnoki pontokkal is bizonyítania kell. A francia úgy érzi, felkészült második teljes F1-es évére, és beismerte, a 2012-es szezon sokkal nehezebb volt, mint arra előzőleg számított. Azzal is tisztában van, hogy idén mindenki azt fogja nézni, hogy képes-e kiegyensúlyozottan teljesíteni.

„Amikor elkezded Formula-1-es karriered, akkor persze tudod, hogy egy kemény kihívás lesz, de aztán a szezon közben jöttem rá, hogy ez a kihívás még nagyobb, mint gondoltam! Minden egyes eleme, beleértve az utazásokat, az időeltolódást, a médiaeseményeket, a fizikai megterhelést, az autó vezetését, minden elég nehéz. Tudom mit kell sokkal jobban csinálnom, mindezt az elmúlt évben megtanultam. Most sokkal több F1-es tapasztalatom van. Azelőtt is ismertem a csapatot, de most már jobban megismertük egymást a mérnökökkel, illetve az összes pályát megismertem, és jobban értem a különböző kihívásokat.”

„Amit biztosan tudok az az, hogy sok pontot akarok szerezni a csapatnak, és ezt mindenki tudja, de azt hiszem még most nem lenne helyes azon gondolkodni, hogy milyen helyezést szeretnék elérni a bajnokságban. A lehető legtöbbször szeretnék úgy kiszállni az autóból, hogy tudom, jó munkát végeztem, és amit csak lehetett, megtettem. Remélem idén ezt minél többször érezhetem majd” – ecsetelte ez évi céljait a francia pilóta.

000 facebook_banner.jpg

„Azt hiszem most mindenki arra kíváncsi, hogy képes vagyok-e kiegyensúlyozott teljesítményre, ami az elmúlt évben kicsit hiányzott. Tudom, hogy így lesz, és mindent megteszek azért, hogy bebizonyítsam az embereknek, hogy képes vagyok elérni ezt a célt.”

Romain Grosjean és Kimi Räikkönen mellett a Lotus tartalékja marad Jerome D’Ambrosio, és a fejlesztésekben segédkező Nicolas Prost, illetve új tartalékpilótaként érkezett a csapathoz a tavalyi GP2-es bajnok, a 26 esztendős Davide Valsecchi, aki Abu Dzabiban, a fiatal pilóták tesztjén már lehetőséget kapott az enstone-i gárdától. 

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

lotus forma-1 kimi raikkonen e21 formula-1 romain grosjean