2013. feb 05.

F1 A Marussia és a Caterham is bemutatta idei versenyautóját (Videóval)

írta: FormaNet
F1 A Marussia és a Caterham is bemutatta idei versenyautóját (Videóval)

Lassan teljes lesz a lista, miután ma reggel, a kollektív teszt kezdete előtt a Marrusia és a Caterham is felfedte 2013-as autóját. Már csak a Williams hiányzik, de a grove-i alakulat majd csak az első barcelonai teszthétre készül el. 

marussia - 2013.jpg

 

A jerezi bokszutcában mutatkozott be a Marussia F1 Team 2013-as versenyautója, az MR02. Tavaly az utolsó versenyen, Interlagosban csúsztak le a konstruktőri 10. helyről, és ennek következtében jelentős pénzösszegről. A nehéz pénzügyi helyzet miatt a csapat kénytelen volt megválni Timo Glocktól, és egyelőre még egy versenyzőjük van, az újonc Max Chilton személyében, aki a GP2-ből érkezett a szériába. 

Az autó tervezésében tanácsadóként már Pat Symonds - korábban a Benetton/Renault technikai igazgatója - is közreműködött, és a csapatvezető John Booth szerint az új autó hatalmas technikai előrelépést jelent.

"Azt hiszem, ez az első igazi gyermekünk. Technikailag hatalmas lépést tettünk előre, de hogy ez teljesítményben mit jelent, arra még várni kell” - mondta a csapatfőnök, hozzátéve, hogy a fejlődés nyilván nem azt jelenti, hogy rögtön az élcsapatok közé várják magukat.

"Nem szabad olyan elvárásokat támasztanunk, hogy a Red Bull ellen harcolhatunk, akik 500 fővel és négyszer nagyobb költségvetéssel rendelkeznek. Ez a terv három évre szól, és a cél egyelőre az, hogy bekerüljünk a Q2-be, és onnan már játékba lehetünk, és pontokért harcolhatunk”- tűzte ki a a célt John Booth. Ez végeredményben reálisnak mondható cél, főleg, hogy idén végre már a KERS is segíthet a kiscsapatnak. 

marussia - 2013.jpg

marussia 2013.jpg

marussia.jpg

A Caterham néhány perccel később, szintén kitolta új szerzeményét a garázsból. Szintén anyagi megfontolásból a csapat egy új pilótafelállással kezdi meg a szezont: a Marussiától érkező Charles Pic és az újonc Giedo van der Garde vezetheti majd a CT03-at.

A Renault motoros Caterham megtartotta a tavaly debütáló lépcsős orrot, és egyelőre nem is tervezik a kozmetikai idom használatát az extra súly miatt.  A legtöbb csapathoz hasonlóan, a Caterham is a tavalyi autót fejlesztette tovább, festésében azonban kissé világosabb zöld lett. Mindemellett teljes egészében a tavaly nyáron elfoglalt új gyárban, Leafieldben készült el. 

Mark Smith, technikai igazgató elárulta, hogy a most debütáló koncepcióval sorakoznak fel a melbourne-i rajtrácsra, és a szezon során kerülnek majd fel újabb frissítések a kocsira. A szakember néhány szót ejtett a változásokról is: "A legfeltűnőbb a karosszéria hátsó része, ahol az oldaldobozok jelentősen alávágottak annak érdekében, hogy hátul javítsuk a légáramlatokat.  A diffúzor, a motorborítás és a hűtés kijárata is nagy átalakításon ment keresztül, de ezen kívül is van néhány apróbb változás az autón.” 

caterham.jpg

caterham_1.jpg

 

000 facebook_banner.jpg

FormaNet. Varga Viktória

001_fórum logo.png

 

Szólj hozzá

forma-1 jerez caterham marussia formula-1 autóbemutató