2013. feb 07.

F1 Massa a legjobb idővel búcsúzott Jereztől

írta: FormaNet
F1 Massa a legjobb idővel búcsúzott Jereztől

Felipe Massa utolsó tesztnapján a hét eddigi leggyorsabb körét futotta meg, mögötte a szinte egész nap pályán köröző Nico Rosberg végzett majd kilenc tizedmásodperces hátránnyal, míg a harmadik legjobb időt Sebastian Vettel autózta. 

ferr-massa jerez 3. nap.jpg

Ahogy a hét eddigi részében, most is hideg, de napos reggellel kezdődött meg a harmadik jerezi tesztnap. A résztvevők névsorában több változás is történt, például Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is első alkalommal próbálhatta ki idei kocsiját, de újoncokkal is találkozhatott a nem túl nagy számú közönség.

Az elsőmért kört éppen a williamses Valtteri Bottas futotta, akinek ugyan már nem ismeretlen a Formula-1-es autó, és jelenlegi csapata sem, de versenyzőként első alkalommal tesztelhet. Két óra elteltével már csak Kimi Räikkönennek, Jenson Buttonnak és a Force India szimulátoros tesztekkel foglalkozó pilótájának, James Rossiternek nem volt mért köre.

james rossiter.jpgEz utóbbi viszont egy kis balesettel hívta fel magára a figyelmet, amikor a bokszutcában későn fékezett, és elütötte a csapat egyik szerelőjét. A szerencsétlenül járt szerelő néhány zúzódással megúszta az incidenst, Rossiter pedig miután megnyugodott megkezdhette az érdemi munkát.  Räikkönen sem a garázsban jégkrémezett, hanem aerodinamikai tesztekkel foglalatoskodott.

A délelőtt folyamán Nico Rosberg volt a legszorgalmasabb, ami nem is meglepő, hiszen a Mercedes eddig extra rövid napokat zárt különböző műszaki problémák miatt. A német több hosszú etapnak is nekivágott, és Felipe Massát követve a második helyet foglalta el, Sebatian Vettel előtt. A Ferrari brazilja utolsó tesztnapján egy 1:19.005-ös idővel indított, és ugrott az élre, majd később egy rövid időre átadta helyét a Mercedesnek, mielőtt egy öt körös etapban – lágy Pirelliken – megfutotta a hét addigi legjobb idejét (1:17.979).

alonso_1.jpgKözben csapattársa, Fernando Alonso sem pihen, és a Twitteren ma is beszámolt edzésprogramjáról. Délelőtt 88 kilométert kerékpározott, délután pedig futással folytatja a felkészülést.

 

 

Délelőtt mindössze egy alkalommal kellett megszakítani az edzést, amikor Charles Pic alatt műszaki probléma miatt leállt a Caterham. Nagy probléma nem lehetett, mert Pic délután visszatérhetett a pályára. 

Fél egy körül végre hiánytalan lett a tabella, miután Räikkönen egy 1:22-es idővel feliratkozott a 9. helyre, hamarosan viszont már negyedik volt az időközben felkapaszkodó Force India mögött.  Nagyjából félidőnél a következő volt a sorrend:

        Versenyző          Csapat                     Köridő                      Kör

1.

F. Massa

Ferrari

1:17.879

49

2.

N. Rosberg

Mercedes GP

1:19.004

+1.125

69

3.

J. Rossiter

Force India

1:19.303

+1.424

34

4.

K. Räikkönen

Lotus

1:19.539

+1.660

23

5.

J. Button

McLaren

1:19.603

+1.724

28

6.

S. Vettel

Red Bull

1:19.676

+1.797

49

7.

J-E Vergne

Toro Rosso

1:19.707

+1.828

48

8.

E. Gutierrez

Sauber

1:19.995

+2.116

61

9.

V. Bottas

Williams

1:21.578

+3.699

58

10.

M. Chilton

Marussia

1:23.938

+6.059

29

11.

C. Pic

Caterham

1:25.365

+7.486

28

Délután Paul di Resta váltotta le a gázoló Rossitert, ám a skót nem sokáig élvezhette a jerezi pályát, mert a VJM06 kipufogójával adódtak problémák. A Force India a hét első felében a legtöbb kilométert teljesítő csapat volt, most összesen 49 körre futotta. 

A Mercedesnél éppen ellenkező volt a helyzet, Nico Rosberg a ma bepótolta a keddi kiesését, és nem kevesebb, mint 148 kört (655km) tett meg a négy és fél kilométeres pályán. Több hosszú, 15 körös etapot is teljesített, és kipróbálta a kemény, a közepes és a lágy Pirelliket is, azaz végre termékeny napot zárt a Mercedes. Köridőben is javítani tudott, és bement 1:19 alá, ám Massa délelőtti körét senki nem űberelte a nap végéig, Rosberg végül megtartotta második helyét. 

100 körön felül teljesített a Sauber újonca, Esteban Gutierrez (110) is, legjobb köre pedig egy nyolcadik helyre volt elég. Massa és Rosberg páros mögé délután megérkezett Vettel, aki a nap végére szintén átlépte a 100-as határt, ám a német bő egy másodperccel maradt el a Ferrari idejétől. Räikkönen is javított, de maradt a negyedik helyen. A finn bajnok mindössze 40 kört töltött a pályán, mert több dolgot állítani kellett az autón, például az ülést. Azt viszont a nap végén elárulta, hogy jobban érzi magát az autóban, mint tavaly ilyenkor. Kimi szerint minden rendben volt, és a téli felkészülés ezen szakaszában teljesen normális, ha olykor kicsivel több időt kell a garázsban tölteni. 

lotu-raik-jerez.jpg

A finnt követte Jean-Eric Vergne, akinek a pályán leparkoló Toro Rossója miatt délután rövid időre ismét előkerült a piros zászló, majd a nap végén Jenson Button autójából fogyasztották ki a benzint, így a McLaren miatt pár perccel öt óra előtt zárult le az utolsó előtti jerezi gyakorlás. Button első tesztnapján az élen végzett, most a hetedik helyre elegendő időt futotta. 

A Marussia kivételesen nem a sor végén zárt, hiszen megelőzte a Williamst és a Caterhamet is (illetve a mindössze 7 kört teljesítő Di Restát), bár a hátrányuk így is bő három másodperc volt Massa legjobbjához képest. 

000 facebook_banner.jpg

 3. tesztnap eredménye

Versenyző

Csapat

 Köridő

Kör

1

 F.Massa

Ferrari

 1:17.879

 85

2

 N.Rosberg

Mercedes

 1:18.766  +0.887

 148

3

 S.Vettel

Red Bull

 1:19.052  +1.173

 102

4

 K.Raikkonen

Lotus

 1:19.200  +1.321

 40

5

J-E Vergne

Toro Rosso

 1:19.247  +1.368

 85

6

 J.Rossiter

Force India

 1:19.303  +1.424

 42

7

 J.Button

McLaren

 1:19.603  +1.724

 83

8

 E.Gutierrez

Sauber

 1:19.934  +2.055

 110

9

 M.Chilton

Marussia

 1:21.269  +3.390

 78

10

 V.Bottas

Williams

 1:21.575  +3.696

 86

11

 C.Pic

Caterham

 1:22.352  +4.473

 57

12

 Di Resta

Force India

 1:23.729  +5.850

 7

1. tesztnap eredménye

2. tesztnap eredménye

 FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

 

Szólj hozzá

forma-1 jerez formula-1 kollektív teszt