F1 Massa a legjobb idővel búcsúzott Jereztől
Felipe Massa utolsó tesztnapján a hét eddigi leggyorsabb körét futotta meg, mögötte a szinte egész nap pályán köröző Nico Rosberg végzett majd kilenc tizedmásodperces hátránnyal, míg a harmadik legjobb időt Sebastian Vettel autózta.
Ahogy a hét eddigi részében, most is hideg, de napos reggellel kezdődött meg a harmadik jerezi tesztnap. A résztvevők névsorában több változás is történt, például Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is első alkalommal próbálhatta ki idei kocsiját, de újoncokkal is találkozhatott a nem túl nagy számú közönség.
Az elsőmért kört éppen a williamses Valtteri Bottas futotta, akinek ugyan már nem ismeretlen a Formula-1-es autó, és jelenlegi csapata sem, de versenyzőként első alkalommal tesztelhet. Két óra elteltével már csak Kimi Räikkönennek, Jenson Buttonnak és a Force India szimulátoros tesztekkel foglalkozó pilótájának, James Rossiternek nem volt mért köre.
Ez utóbbi viszont egy kis balesettel hívta fel magára a figyelmet, amikor a bokszutcában későn fékezett, és elütötte a csapat egyik szerelőjét. A szerencsétlenül járt szerelő néhány zúzódással megúszta az incidenst, Rossiter pedig miután megnyugodott megkezdhette az érdemi munkát. Räikkönen sem a garázsban jégkrémezett, hanem aerodinamikai tesztekkel foglalatoskodott.
A délelőtt folyamán Nico Rosberg volt a legszorgalmasabb, ami nem is meglepő, hiszen a Mercedes eddig extra rövid napokat zárt különböző műszaki problémák miatt. A német több hosszú etapnak is nekivágott, és Felipe Massát követve a második helyet foglalta el, Sebatian Vettel előtt. A Ferrari brazilja utolsó tesztnapján egy 1:19.005-ös idővel indított, és ugrott az élre, majd később egy rövid időre átadta helyét a Mercedesnek, mielőtt egy öt körös etapban – lágy Pirelliken – megfutotta a hét addigi legjobb idejét (1:17.979).
Közben csapattársa, Fernando Alonso sem pihen, és a Twitteren ma is beszámolt edzésprogramjáról. Délelőtt 88 kilométert kerékpározott, délután pedig futással folytatja a felkészülést.
Délelőtt mindössze egy alkalommal kellett megszakítani az edzést, amikor Charles Pic alatt műszaki probléma miatt leállt a Caterham. Nagy probléma nem lehetett, mert Pic délután visszatérhetett a pályára.
Fél egy körül végre hiánytalan lett a tabella, miután Räikkönen egy 1:22-es idővel feliratkozott a 9. helyre, hamarosan viszont már negyedik volt az időközben felkapaszkodó Force India mögött. Nagyjából félidőnél a következő volt a sorrend:
Versenyző Csapat Köridő Kör
1. |
F. Massa |
Ferrari |
1:17.879 |
49 |
||||
2. |
N. Rosberg |
Mercedes GP |
1:19.004 |
+1.125 |
69 |
|||
3. |
J. Rossiter |
Force India |
1:19.303 |
+1.424 |
34 |
|||
4. |
K. Räikkönen |
Lotus |
1:19.539 |
+1.660 |
23 |
|||
5. |
J. Button |
McLaren |
1:19.603 |
+1.724 |
28 |
|||
6. |
S. Vettel |
Red Bull |
1:19.676 |
+1.797 |
49 |
|||
7. |
J-E Vergne |
Toro Rosso |
1:19.707 |
+1.828 |
48 |
|||
8. |
E. Gutierrez |
Sauber |
1:19.995 |
+2.116 |
61 |
|||
9. |
V. Bottas |
Williams |
1:21.578 |
+3.699 |
58 |
|||
10. |
M. Chilton |
Marussia |
1:23.938 |
+6.059 |
29 |
|||
11. |
C. Pic |
Caterham |
1:25.365 |
+7.486 |
28 |
Délután Paul di Resta váltotta le a gázoló Rossitert, ám a skót nem sokáig élvezhette a jerezi pályát, mert a VJM06 kipufogójával adódtak problémák. A Force India a hét első felében a legtöbb kilométert teljesítő csapat volt, most összesen 49 körre futotta.
A Mercedesnél éppen ellenkező volt a helyzet, Nico Rosberg a ma bepótolta a keddi kiesését, és nem kevesebb, mint 148 kört (655km) tett meg a négy és fél kilométeres pályán. Több hosszú, 15 körös etapot is teljesített, és kipróbálta a kemény, a közepes és a lágy Pirelliket is, azaz végre termékeny napot zárt a Mercedes. Köridőben is javítani tudott, és bement 1:19 alá, ám Massa délelőtti körét senki nem űberelte a nap végéig, Rosberg végül megtartotta második helyét.
100 körön felül teljesített a Sauber újonca, Esteban Gutierrez (110) is, legjobb köre pedig egy nyolcadik helyre volt elég. Massa és Rosberg páros mögé délután megérkezett Vettel, aki a nap végére szintén átlépte a 100-as határt, ám a német bő egy másodperccel maradt el a Ferrari idejétől. Räikkönen is javított, de maradt a negyedik helyen. A finn bajnok mindössze 40 kört töltött a pályán, mert több dolgot állítani kellett az autón, például az ülést. Azt viszont a nap végén elárulta, hogy jobban érzi magát az autóban, mint tavaly ilyenkor. Kimi szerint minden rendben volt, és a téli felkészülés ezen szakaszában teljesen normális, ha olykor kicsivel több időt kell a garázsban tölteni.
A finnt követte Jean-Eric Vergne, akinek a pályán leparkoló Toro Rossója miatt délután rövid időre ismét előkerült a piros zászló, majd a nap végén Jenson Button autójából fogyasztották ki a benzint, így a McLaren miatt pár perccel öt óra előtt zárult le az utolsó előtti jerezi gyakorlás. Button első tesztnapján az élen végzett, most a hetedik helyre elegendő időt futotta.
A Marussia kivételesen nem a sor végén zárt, hiszen megelőzte a Williamst és a Caterhamet is (illetve a mindössze 7 kört teljesítő Di Restát), bár a hátrányuk így is bő három másodperc volt Massa legjobbjához képest.
3. tesztnap eredménye
Versenyző |
Csapat |
Köridő |
Kör |
|
1 |
F.Massa |
Ferrari |
1:17.879 |
85 |
2 |
N.Rosberg |
Mercedes |
1:18.766 +0.887 |
148 |
3 |
S.Vettel |
Red Bull |
1:19.052 +1.173 |
102 |
4 |
K.Raikkonen |
Lotus |
1:19.200 +1.321 |
40 |
5 |
J-E Vergne |
Toro Rosso |
1:19.247 +1.368 |
85 |
6 |
J.Rossiter |
Force India |
1:19.303 +1.424 |
42 |
7 |
J.Button |
McLaren |
1:19.603 +1.724 |
83 |
8 |
E.Gutierrez |
Sauber |
1:19.934 +2.055 |
110 |
9 |
M.Chilton |
Marussia |
1:21.269 +3.390 |
78 |
10 |
V.Bottas |
Williams |
1:21.575 +3.696 |
86 |
11 |
C.Pic |
Caterham |
1:22.352 +4.473 |
57 |
12 |
Di Resta |
Force India |
1:23.729 +5.850 |
7 |
FormaNet, Varga Viktória