F1 A Pirelli a gumiválasztással a csapatok dolgát akarja megnehezíteni
A Pirelli szerdai bejelentése az első négy futam gumiválasztásával kapcsolatban igencsak nagy meglepetést okozott a Formula-1 berkeiben. Különösen a nyitó futam, az Ausztrál Nagydíj abroncsválasztékát vélik sokan rendkívül agresszívnek, mivel ez az első alkalom az olasz márka visszatérése óta, hogy Melbourne-ben a szuper lágy keveréket vetik be.
A Formula-1 egyetlen gumiszállítója tegnap bejelentette az első négy futam gumikiosztását, ami már elsőre is figyelemreméltó volt, hiszen egyik versenyre sem szállít azonos párosítást. Az Ausztrál Nagydíjon idén a szuper lágy és a közepes keverékeken versenyeznek majd a pilóták, míg tavaly a lágy és közepes abroncsait vitte Melbourne-be az olasz cég.
Az agresszív stratégia alapján a szuperlány gumik ugyan rendkívül jó tapadást biztosítanak az autóknak, ám rövid élettartamuk miatt komoly taktikai kihívást jelentenek mind a pilóták, mind az alakulatok számára.
„Ezzel a lépéssel a keverékek kiválasztása kapcsán teljes mértékben biztosítani szeretnénk a különbséget az autók teljesítménye között, ami arra ad lehetőséget, hogy a stratégia is része legyen a játéknak” – állt a Pirelli sajtóközleményében.
Az áprilisi Bahreini Nagydíjra is az eddigiektől eltérő gumipárosítással szállhatnak harcba a versenyzők, mivel a tavalyi lágy és közepes abroncsok helyett idén a kemény és a lány gumik kerülnek bevetésre.
A Pirelli motorsport igazgatója elmondta, az ötletet az tette indokolttá, hogy a csapatok egyre jobban megismerték a Pirelli gumikat, így egy ilyen agresszív megközelítés kissé felrázhatja a lassan rutinná váló stratégiát, és a beállításokkal kapcsolatosan kialakult menetrendet.
„Azt vettük észre, hogy a tavalyi szezon közepére a csapatok túlzottan is jól kezelték a gumijainkat. Szóval az FIA-val szoros együttműködésben, igyekeztünk kicsit nehezíteni a feladaton” – nyilatkozta Hembery a Speed Weeknek adott interjúban.
FormaNet, Varga Viktória