2013. feb 17.

Alguersuari: Az F1 mára olyanná vált, mint egy árverés

írta: FormaNet
Alguersuari: Az F1 mára olyanná vált, mint egy árverés

Az ex toro rossós spanyol versenyző, jelenleg a Pirelli tesztpilótájaként tevékenykedő Jaime Alguersuari is csatlakozott azon kritikus táborhoz, mely szerint a Formula-1-ben jelenleg a tehetség felett áll, hogy ki tud több pénzt fizetni egy-egy ülésért.

jaime alguersuari.jpg

Jaime Alguersuari a 2009-es Magyar Nagydíjon a Toro Rosso csapatával debütált a Formula-1-ben, ám túl sok ideje nem volt a bizonyításra, hiszen a 2011-es szezon után a Red Bull tulajdonában lévő alakulat újoncoknak adott esélyt, az ifjú spanyol pedig nem talált magának helyet a folytatáshoz. Alguersuari mai napig nem adta fel F1-es álmait, egyelőre azonban sikertelennek bizonyulnak próbálkozásai, és ahogy telik az idő, annál valószínűtlenebb, hogy a 22 esztendős pilóta újra felsorakozzon egy nagydíj rajtrácsára. Erre az évre már csak egyetlen egy versenyzői ülés szabad, mégpedig a Force Indiánál, de ott leginkább Adrian Sutil és Jules Bianchi reménykedhet.

A napokban éppen (a szintén 2011-es szezon után hoppon maradó) Jarno Trulli hasonlította a jelenlegi Formula-1-et egy luxusautó kölcsönzőhöz, és  - sok társához hasonlóan - az elkeseredett Alguersuari is az olasz véleményét osztja. 

„Soha nem gondoltam volna, hogy a Red Bull olyan értelmetlen döntést hoz, hogy 2012-ben már nem számít rám, miután abban a szezonban tettem le a legtöbbet az asztalra ebben a sportban. Sokat küzdöttem azért, hogy ismét lehetőséget kapjak, de úgy tűnik 2013-ra sem sikerült ülést találnom” – mondta a spanyol pilóta, mindemellett azt is elárulta, hogy tavaly kapott ígéreteket, és többnyire biztosra vette, hogy idén visszatérhet.

000 facebook_banner.jpg

„2012-ben a szezon túlnyomó részében meg voltam győződve arról, hogy a helyem biztosítva van egy csapatban. Tényleg ezt mondták nekem, én pedig elhittem, hogy igaz. Ezért más bajnokságokból érkező ajánlatokat visszautasítottam. Az F1 mára olyanná vált, mint egy árverés” – panaszolta Alguersuari, aki egyelőre továbbra is a Pirelli tesztpilótája marad, és a nehéz gazdasági helyzet ellenére sem nem adja fel a reményt, hogy egy napon újra versenyezhet az F1-ben.

„Bár a spanyol gazdaság modernkori történelmének legrosszabb korszakán megy át, és a Bancón illetve a Santanderen kívül nincs is más cég, ami beruházna a Formula-1-be, ettől függetlenül jól tudom hány éves vagyok, tudom mit érte el a múltban, és meg vagyok győződve arról, hogy megérdemlek egy győztes autót az F1-ben. Harcolni fogok azért, hogy mindezt elérjem.”

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma-1 formula-1 jaime alguersuari