2013. feb 22.

F1 Sutil: Mindent megtettem azért, hogy visszatérhessek a rajtrácsra

írta: FormaNet
F1 Sutil: Mindent megtettem azért, hogy visszatérhessek a rajtrácsra

A barcelonai teszthét harmadik napjának egyik nagy érdeklődéssel kísért pilótája Adrian Sutil volt, aki 2011-es távozását követően ismét vezethette a Force India autóját. Az alakulat jelenleg még nem döntötte el, ki lesz idén Paul di Resta csapattársa, aminek több oka is lehet. Sutil a teszt után úgy nyilatkozott, ő minden tőle telhetőt megtett azért, hogy visszatérhessen idén a rajtrácsra.

adrian sutil barcelona.jpg

A német pilóta csütörtökön 78 kört teljesített az indiai csapat VMJ06 kódjelű autójával, és a nyolcadik leggyorsabb kört autózta. 2011 vége óta ez volt az első alkalom, hogy Formula-1-es autót vezethetett, és a tét talán most még nagyobb, mint amikor utoljára ült autóban. Akkor, a 2011-es Brazil Nagydíjon a minél jobb helyezésért harcolt, és a nyolcadik helyről indulva végül hatodikként intette le a kockás zászló, most azonban a visszatérés a tét.

Sutil legfőbb riválisa ebben a versengésben az istálló eddigi tesztpilótája, a Ferrari pilóta akadémia tagja, Jules Bianchi, aki a teszthét utolsó napján, pénteken kap lehetőséget a bizonyításra.

Sutil - a csapathoz hasonlóan - tagadta, hogy a kiválasztásnál a teszten nyújtott teljesítmény lenne a szempont, ám ennek ellenére elmondta, hogy mindent megtett azért, hogy Vijay Mallya mellette döntsön. Mikor azt kérdezték a 30 éves pilótától, hogy a teszten a csapat a szétlövéssel akar-e dönteni közte és Bianchi között, a német így válaszolt: „Nem, ők jobban ismernek engem bármely más csapatnál.”

„Hat évet töltöttem együtt a csapattal, így jól tudják, milyen teljesítményre vagyok képes. Azt hiszem, nyilvánvaló, hogy most is sikerült megmutatnom azt, hogy még mindig gyors vagyok, és ez nagyon fontos. Nem tudom, kinek van nagyobb esélye. Én mindent megtettem, amit csak tudtam, hogy visszatérhessek, most már a csapatnak kell döntenie."

A Force India döntésének késlekedése több okkal is magyarázható, ám leginkább pénzügyi okai lehetnek. Bianchi szerződtetésének az új motorformula kapcsán lehet jelentősége, amennyiben az indiai csapat jövőre a Mercedes helyett Ferrari motorokkal szeretne versenyezni, míg Sutil szerződtetése készpénzt hozhat az istállónak (egyes források szerint 8 millió dollár a nagyságrend), és talán nagyobb eséllyel szerezhet több értékes pontot, aminek az év végi konstruktőri helyezés, és az ahhoz kapcsolódó dollármilliók szempontjából van jelentősége.

Maga Sutil is elismerte, hogy a késedelmes döntésnek üzleti okai lehetnek, ám jól tudja, rövidesen pont kerül az ügy végére, hiszen már egy hónap sincs hátra a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjig. 

„Ha jobban belegondolunk, kell hogy legyen valami más (a tehetségen kívül) is, mert máskülönben már megerősítették volna a tesztek előtt, hogy ki lesz a másik pilóta. De ez már nem tarthat sokáig, mert három hét múlva itt az első verseny Melbourne-ben, így itt az ideje, hogy döntsenek a pilótakérdésben.”

„Van emögött némi üzlet is, de valójában nem tudom. Számomra a legfontosabb dolog az volt, hogy itt bizonyítsak a teljesítményemmel. Részemről ezt megtettem. Egy jó napom volt, ami nagyon fontos számomra, így aggodalmak nélkül tudok majd aludni.” 

Amíg a pletykák szerint a háttérben Bianchit esetleg a ferraris kapcsolat segítheti hozzá az idei mezőny utolsó kiadó üléséhez, addig Sutilt a Force India jelenlegi motorbeszállítójával, a Mercedesszel hozták összefüggésbe.

„Nos, ez a Formula-1, aminek természete, hogy sok pletyka kering körülötte. Hogy őszinte legyek, én csak a vezetésre összpontosítottam. Mindig is jó kapcsolatom volt a Mercedsszel, és csak remélem, hogy erősen érdekeltek abban, hogy idén újra versenyautóban lássanak” – válaszolt a visszatérő német a mercedeses kapcsolatokat firtató kérdésre. 

Sutil nemrégiben szimulátoron tesztelhetett a csapatnál, de élesben összesen 452 napot hagyott ki. Ettől függetlenül nem okozott neki különösebb problémát a visszarázódás.

000 facebook_banner.jpg

„Több éve versenyzem már, és ezt nem lehet elfelejteni - csak meg kell nézni Kimi Räikkönent. Lassan kezdtem, mert a lehető legjobb helyzetbe akartam kerülni – és onnantól kezdve pedig működött minden. Jó programot csináltunk, még kevés üzemanyaggal is mentem. Nyilván az abroncsokat még szokni kell, de ez csak idő kérdése, és nem olyan dolog, ami túl nagy fejfájást okozna.”

„A csapat tavaly nagyon erősen zárta az évet, de mivel a tavalyi autót nem vezettem, így nehéz összehasonlítanom a mostanival. De meggyőződésem, hogy a Sahara Force Indiának idén is erős versenycsomagja lesz, és persze remélem, hogy ezt velük együtt bebizonyíthatom” – mondta mosolyogva a 30 esztendős német pilóta, akinek innentől kezdve nincs más dolga, mint reménykedni és türelmesen várni. 

 FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma1 force india adrian sutil jules bianchi formula-1 barcelonai teszt