F1 Grosjean az élen fejezte be téli felkészülését
A Lotus versenyzője, Romain Grosjean szezon előtti felkészülésének utolsó tesztnapját teljesítette, hiszen holnaptól átadja a kormányt csapattársának, Kimi Räikkönennek. A 26 esztendős francia a délután folyamán, a Pirelli lágy keverékein futotta meg a nap leggyorsabb körét, de két tizeddel elmaradt Mark Webber csütörtöki legjobbjától. Grosjean mögött Jenson Button zárt a második helyen, míg a harmadik a williamses Pastor Maldonado lett.
A Lotus és a Marussia kivételével minden csapat változtatott pilótafelállásán az első naphoz képest, ami viszont nem változott, az az időjárás. A tegnapi naphoz hasonlóan, eső áztatta pályán kezdték meg a csapatok a munkát Barcelonában, de a továbbiakban az esőfelhők megkegyelmeztek a mezőnynek, és az ebédidőhöz közeledve felkerültek az autókra a slick gumik is.
A száradó pályán szinte folyamatosan jobbnál jobb köridők születettek, azaz a sorrend az egyórás szünet megkezdéséig szinte folyamatosan változott. Végül az első négy óra elteltével a közepes Pirelliken futó Jenson Button 1:29.936-os körével állt az élre, mögötte pedig a frissen szerződtetett Adrian Sutil két tizedmásodperces hátrányban a második helyet szerezte meg a sauberes Nico Hülkenberg előtt.
A nedves pályán intermediate abroncsokkal a mercedeses Nico Rosberg 1:30-as köre volt a legjobb, majd a szárazpályás gumikon a többiekhez hasonlóan tovább javult, és a délelőtt folyamán a negyedik leggyorsabb versenyző volt a pályán.
A legtöbb kilométert az ötödik helyen álló Romain Grosjean, és az őt követő Fernando Alonso tette meg a nap első felében, míg Sebastian Vettel 26 körével a lista legvégén foglalt helyet. A regnáló bajnok a mért körökön kívül aerodinamikai tesztekkel foglalatoskodott, illetve az új, passzív DRS-t tesztelte.
Fotó: autosport.com
Kétszer kellett megszakítani a munkát, először Daniel Ricciardo leparkoló Toro Rossója miatt, majd az ebéd iső előtt néhány perccel Grosjean Lotusa is megállt a pályán, de valószínűleg csak a benzint fogyasztotta ki belőle. Ricciardo autójával sem lehetett nagy probléma, mert az ausztrál az incidenst követően hamarosan már újra pályán volt.
Mindeközben a Caterham bejelentette tartalékversenyzőit: Alexander Rossit és Hua Ma-Csinget. Rossi a szezon során több pénteki szabadedzésen is autóba ülhet, míg kínai kollégája hazai nagydíján vezetheti majd az autót az első szabadedzésen.
Délelőtti eredmények:
Versenyző |
Csapat |
Köridő Kör |
|
1 |
J. Button |
McLaren |
1:25.936 33 |
2 |
A. Sutil |
Force India |
1:26.152 +0.216 42 |
3 |
N.Hülkenberg |
Sauber |
1:27.246s +1.310 36 |
4 |
N.Rosberg |
Mercedes |
1m27.672s +1.736 50 |
5 |
R.Grosjean |
Lotus |
1m27.757s +1.821 52 |
6 |
F.Alonso |
Ferrari |
1m27.878s +1.942 52 |
7 |
P.Maldonado |
Williams |
1m29.132s +3.196 35 |
8 |
D.Ricciardo |
Toro Rosso |
1m29.682s +3.746 40 |
9 |
M.Chilton |
Marussia |
1m29.772s +3.836 39 |
10 |
S.Vettel |
Red Bull |
1m31.159s +5.223 26 |
11 |
Van der Garde |
Caterham |
1m39.036s +13.100 29 |
Délután kettőkor felhős, de száraz időjárási körülmények között folyatódott a barcelonai teszt. A köridők tovább javultak, elsőként Button javított néhány tizedet saját legjobbján, majd Sutilnak köszönhetően hamarosan megszületett a nap első 1:24-es körideje is. Pár perc múlva a német példáját követte az új hátsó szárnyat tesztelő Grosjean, majd a francia másfél órával a leintés előtt egy 1:22-es körrel repített élre Lotusát, a Pirelli lágy keverékeit használva.
Közben a Mercedesnél Nico Rosberg a hosszú etapokra koncentrált, valamint az utolsó egy órában Ferrari spanyol bajnoka is nekikezdett egy versenyszimulációnak, amit végül intermediate abroncsokon kellett befejeznie, ugyanis a gyakorlás vége előtt fél órával ismét eleredt az eső Montemlóban. A mezőnyből Rosberg és Alonso tette meg a legtöbb kilométert, közülük is a német volt a szorgalmasabb 120 körével. A hosszú etapoknak - ezzel együtt a nehéz autónak - köszönhetően nem meglepő, hogy a két versenyző a tabella végén zárta a napot.
Az utolsó perceket még két piros zászlós megszakítás zavarta meg: először Giedo van der Garde leálló Caterhamje miatt kellett egy kis szünetet tartani, majd az utolsó 10 percre még zöld jelzést kaptak a pilóták, és többen ki is használták az alkalmat. Végül két perccel a leintés előtt Pastor Maldonado williamse is megállt a célegyenes végén, és ezzel véget is ért a második tesztnap.
Grosjean idejét már senki nem döntötte meg, és a második helyen álló Button is közel fél másodperccel maradt el a Lotustól, míg a harmadik legjobb köridőt autózó Maldonado már majdnem egy másodpercet kapott.
A második tesztnap eredménye:
Versenyző |
Csapat |
Köridő Kör |
|
1 |
R.Grosjean |
Lotusz |
1:22.716 88 |
2 |
J.Gomb |
McLaren |
1:23.181 +0,465 72 |
3 |
P.Maldonado |
Williams |
1:23.628 +0,912 75 |
4 |
S.Vettel |
Red Bull |
1:23.743 +1,027 65 |
5 |
N.Hülkenberg |
Sauber |
1:23.744 +1,028 79 |
6 |
A.Sutil |
Force India |
1:24.215 +1,499 62 |
7 |
D.Ricciardo |
Toro Rosso |
1:25.483 +2,767 61 |
8 |
M.Chilton |
Marussia |
1:25.598 +2,882 74 |
9 |
Van der Garde |
Caterham |
1:26.316 +3,600 48 |
10 |
N.Rosberg |
Mercedes |
1:26.655 +3,939 120 |
11 |
F.Alonso |
Ferrari |
1:27.878 +5,162 102 |
FormaNet, Varga Viktória