F1 A Williams idén is futamgyőzelemre készül
Pontosan egy hét múlva, az Ausztrál Nagydíj időmérő edzését követően már valamivel többet tudhatunk a Formula-1 szezon eleji erőviszonyairól, ám addig csupán a téli tesztekre, és főleg a csapatok nyilatkozataira támaszkodva alakíthatunk ki véleményt a várható eredményekről. Nem kell azon csodálkozni, hogy a legtöbben meglehetősen optimistán várják a szezonkezdést, hiszen a tavalyi év is okozott számtalan meglepetést, és bár az istállók részben már kiismerték a Pirelli gumikat, azért idén sem lehet előre borítékolni a helyezéseket. A Williamsnél úgy gondolják, Pastor Maldonado tavalyi spanyol futamgyőzelme nem egyedüli teljesítmény volt, és az istálló idén is képes lesz nyerni, különösen a szezon első részében.
A grove-i alakulat technikai igazgatója, Mike Coughlan bízik benne, hogy az idei autó, az FW35 előrelépést jelent a tavalyi versenygéphez képest, és a gumikkal kapcsolatos bizonytalanság idén is lehetőséget adhat számukra, hogy legyőzzék riválisaikat.
Amikor a szakembert arról kérdezték, hogy érzi, sikerülhet-e idén is begyűjteni egy újabb trófeát, a válasz egyértelmű volt: „Igen, úgy érzem.”
„Nyilvánvalóan nem szeretnénk lottózni. Szeretnénk biztosítani, hogy amikor győzünk, akkor megérdemelten győzzünk. Keményen dolgoztunk, és keményen dolgoztunk azon, hogy megértsük a gumikat, és a tesztprogramunk során sikerült is megértenünk.”
„Melbourne-ben, és valójában az első pár versenyen, azok, akiknek sikerül a gumik megfelelő kezelése, olyan helyzetben lehetnek, ami dobogót jelenthet. Végül is, ha nekünk sikerül ezt biztosítani, akkor élünk a lehetőséggel.”
„Az előző évben számos lehetőségünk volt, amikor olyan helyzetben voltunk, hogy fontos pontokat szerezzünk, vagy akár dobogós helyezést is, de végül csapatként egy kicsit kiengedtünk.”
„Közel lehetünk a többiekhez. Biztosnak kell lennünk abban, hogy ha adódik egy lehetőség, azzal élni tudunk. Ez a kirakós játék utolsó darabkája.”
Coughlan szerint az idei autó a tavalyi erősségeire épült, és jelentős előrelépés történt az aerodinamika területén, ami tavaly nem működött megfelelően.
„Úgy érezzük, a versenyképességünk némileg közelebb vihet minket az élen álló autókhoz. Amit az adatokból látunk, annak alapján azt mondhatjuk, hogy a tavalyi autóhoz képest versenyképesebbek vagyunk. Volt ugyan néhány problémánk, amivel foglalkoznunk kellett.”
„Pilótáink is megerősítették, hogy legalább annyira jók vagyunk az egyes területeken, mint amennyire jók voltunk tavaly, és azokon a területeken, ahol tavaly szenvedtünk, ott jelentősen javultunk. Mindketten elégedetten nyilatkoztak."
A technikai igazgató úgy véli, a télen történt személyi változások pozitívan hatnak a csapatra, és egyre inkább előtérbe kerül Xevi Pujolar személye, mint versenyfőmérnök, Mark Gillan távozását követően.
„Megváltoztattam egy kicsit a csapat szerkezetét, és azt mondom, nem szeretném már azt látni, hogy az autó szerkezetét, a csavarokat és egyebeket nézegeti (Xevi Pujolar), hanem azt szeretném, ha a teljesítményre összpontosítana. Azt akarom, hogy utánanézzen az autó építésének, az autó futásának, és az autó megbízhatóságának. Röviden és egyszerűen: a lehető legtöbbet hozza ki az autóból, ha az megérkezik majd a pályára” – nyilatkozta Mike Coughlan az elvárásokról.
FormaNet, Varga Viktória