2013. már 11.

F1 Hamilton: Button nem izgat, Alonso annál inkább

írta: FormaNet
F1 Hamilton: Button nem izgat, Alonso annál inkább

Lehet, hogy Lewis Hamiltonnak nem célja provokálni legutóbbi csapattársát, Jenson Buttont, de nem titkolt véleménye, hogy a Fernando Alonsóval való versengés sokkal jobban érdekli. Természetesen egy versenyző mindenkit le akar győzni, többek között Sebastian Vettelt, hiszen ő a regnáló bajnok, de Hamilton szerint a legnagyobb dolog a spanyol klasszist legyőzni, mert ő a mezőny leggyorsabb és az egyik legtapasztaltabb pilótája.

alonso - hamilton.jpg

 

Sokan úgy gondolják, hogy miután Lewis Hamilton elhagyta a McLaren Mercedest, Jenson Buttonnak idén minden eddiginél nagyobb esélye van második világbajnoki címének elhódítására. A brit bajnok nagyon magabiztosan vág neki a 2013-as szezonnak, és további lendületet ad számára az is, hogy tavaly a szezonzáró Brazil Nagydíjon elsőként intette le a kockás zászló.

Button és Hamilton három szezont töltött együtt a McLarennél, és egyik évben sem volt túl nagy különbség kettőjük között a bajnoki összesítésben. Az első évben 26 pont különbség volt Hamilton javára, majd 2011-ben fordult a kocka, és a fiatalabb mclarenes versenyző válságos időszakba került, aminek köszönhetően Button 43 pontos előnnyel "nyerte" a házon belüli csatát. 2012-ben Hamilton újra összekapta magát, és remek formában volt, végül mégis csak 2 ponttal szerzett többet tapasztalt kollégájánál. Sok szakértő tehát úgy látja, hogy a két versenyző teljesítménye viszonylag kiegyenlített, Hamilton ennek ellenére továbbra is elsősorban Fernando Alonsót tartja legnagyobb ellenfelének, a spanyolt követően pedig természetesen Sebastian Vettelt. 

„Ez nem nagyon izgat”- válaszolt arra a kérdésre, hogy mennyire szeretné legyőzni ex csapatának elsőszámú versenyzőjét.

„Fernando és a köztem lévő rivalizálás sokkal jobban lázba hoz. Ő az a srác, akit meg akarok verni. Persze Sebet is le akarom győzni, hiszen neki van a legtöbb bajnoki címe, de Alonso a leggyorsabb és az egyik legtapasztaltabb pilóta. Mindenki megküzd azzal, hogy őt megverje. Megpróbálom. hogy Alonso és a Ferrari előtt végezzek, mert ők igazán versenyképesek, így ez egy nagyon szép kihívás. Azt gondolom, hogy a Ferrari versenyképes lesz idén”- jósolt a 2008-as világbajnok.

A téli felkészülés hajrájában úgy tűnt, hogy a Mercedes jelentős fejlődésen ment keresztül, és Hamilton mindenkinek szeretné bebizonyítani, hogy nem volt rossz döntés a McLarentől való búcsú.

„Száz százalékban magabiztos és elégedett vagyok azzal a döntéssel, amit meghoztam. Minél több időt töltök el a gyárban, annál izgatottabb leszek. Ez egy csodálatos hely, és boldogabb vagyok ebben a környezetben. A McLarenről sem akarok semmi negatívumot mondani, mert nagyon szerencsésnek érezhetem magam, hogy megadták nekem a lehetőséget arra, hogy bekerüljek a Formula-1-be. Ha maradok, akkor garantáltan versenyképes lettem volna, de én most valami mást kerestem, ami túlmutat a McLarenen. Tudom, hogy tavaly ez a csapat ( a Mercedes) nem tudta felvenni a versenyt a legjobbakkal, és néhány időmérőn közel két másodpercre maradtak el a McLarentől, de mindannyian éhesek vagyunk arra, hogy ez megváltozzon. Azt hiszem, hogy a Mercedes idén káprázatos lesz.”

000 facebook_banner.jpg

Lewis Hamilton egyértelmű célja, hogy felsorakozzon a széria legendái közé: „Mindenki a legjobb akar lenni. Rövid ideig én voltam az, hiszen én voltam a legfiatalabb világbajnok, majd jött Vettel. Fernandónak is voltak ilyen sikerei. Azt várom magamtól, hogy újra nyerjek, és évről évre bizonyítani akarom képességeimet. Michael (Schumacher) minden idők legnagyobb versenyzőjének számít, és Seb is nagyszerű. Szeretném, ha rám is így tekintenének. Ha ésszerűen végiggondolom, még rengeteg időm van erre.”

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

mercedes forma-1 lewis hamilton formula-1