F1 A McLaren a fejlesztésekért akár a megbízhatóságot is hajlandó kockáztatni
A McLaren tavalyi sikere leginkább az autó megbízhatósága miatt úszott el, hiszen az MP4-27 az egyik leggyorsabb autó volt a mezőnyben, ám ennek ellenére rengeteg értékes pontot vaszítettek a kocsi technikai problémái miatt. A csapatfőnök, Martin Whitmarsh szerint az autó tempójával idén sem lesz baj, ám a megbízhatóság továbbra is az egyik legfontosabb kérdés a 2013-as versenyszezon rajtja előtt, és a fejlesztések során a csapat akár kockázatot is vállal ebben a kérdésben.
A wokingi istálló egyértelművé tette, hogy az idei, MP4-28 jelentősen más, mint a tavalyi autó, annak ellenére is, hogy számtalan dologban az MP4-27 volt a kiindulási pont, ám a hosszútávú fejlesztésekre összpontosítottak, mely alapján az egész szezon során a fejlesztésekkel akarják megőrizni a versenyképességet. Ennek azonban ára van, ami talán a szezon elején a sebességben mutatkozhat meg.
Tavaly a megbízhatósági problémák miatt Lewis Hamilton Szingapúrban és Abu Dzabiban is az élről kényszerült feladni a versenyt, ami minden bizonnyal 50 pontos veszteséget jelentett, mint a brit pilótának, mind pedig a csapatnak. Whitmars szerint a télen meglépett jelentős változtatások az autónál (annak ellenére, hogy nem történtek jelentős technikai szabályváltoztatások) ismét felvethetnek megbízhatósági kérdéseket.
„Egy új autóval sohasem lehetünk annyira magabiztosak, mint amennyire szeretnénk, mert ha stabil, és megbízható, akkor általában szeretnénk változtatni azon, hogy gyorsabb és könnyedebb legyen, vagy az aerodinamikán, vagy éppen valami máson.”
„Egy olyan új platformot kezdünk, amely biztosítja a fejlesztési lehetőségeket az egész szezonban.”
„Ötezer kilométeres futást figyelembevéve, ez nagyobb kihívás, mint hogy az első versenyen kényelmes, és megbízható is legyen, ahogy azt egyénként szeretnénk.”
A csapatfőnök hozzátette, hogy télen megpróbálták a tavalyi évre jellemző sajátos technikai problémákat kijavítani, ami a megbízhatósági gondokat okozta.
„Évek óta keményen dolgozunk a Mercedes-Benzzel néhány olyan problémán, amit belülről látunk. Szóval éberek vagyunk folyamatosan, de nem szabad, hogy megszállottjai legyünk a megbízhatóságnak, és ezért esetleg ne változtatnánk az autón.”
„Egyértelmű, hogy volt némi kockázat abban, hogy tavaly változtattunk az autón. Az utolsó pár versenyt azonban úgy fejeztük be, hogy a miénk volt a leggyorsabb autó.”
„Ennek segítenie kell abban, hogy tovább fejlesszük az (idei) autót.”
„Az idei szezonkezdésre még gyorsabbak lehetünk, és még többet változtattunk az egész csomagunkon, tettük mindezt azért, hogy még versenyképesebbek legyünk 19 versenyen keresztül, amennyiben képesek leszünk a folyamatos fejlesztésre” – nyilatkozta Martin Whitmarsh.
FormaNet, Varga Viktória