2013. már 15.

F1 A radikális változtatások bajba sodorták a McLarent

írta: FormaNet
F1 A radikális változtatások bajba sodorták a McLarent

A téli tesztek alapján talán a McLaren volt az a top csapat, melyet a legnehezebb volt megítélni, már ami a teljesítményét illeti. A csapat nemrégiben azt nyilatkozta, hogy akár a megbízhatóságot is kockáztatják a fejlesztésekért, ám úgy tűnik, a fejlesztésekkel nem csupán az autó működésének stabilitását tették kockára. Ausztráliában a wokingi istállónál elismerték, hogy jelenleg nem úgy állnak, ahogy szeretnének. A pénteki szabadedzések is azt mutatják, hogy a McLaren rossz irányba indult el, és Jenson Button szerint a jelenlegi forma legjobb esetben is maximum pontszerzésre elég. 

button.jpg

A pénteki második szabadedzésen a McLaren Mercedes csak a hetedik leggyorsabb csapat volt a mezőnyből, és az MP4-28 több mint két másodperccel maradt el a legjobb köridőt jegyző Red Bulltól. Ennek függvényében igencsak kétséges, hogy a csapat megismételheti tavalyi nagyszerű startját, amikor Melbourne-ben két McLaren rajtolhatott az első sorból, végül minkét versenyző dobogóra állhatott, nem mellesleg Jenson Button harmadik ausztrál diadalát könyvelhette el.

A wokingiaknál nem tagadják, hogy jelenleg nincs minden rendben. Az istálló sportigazgatója, Sam Michael elismerte, hogy tudatában vannak annak, hogy számos területen fejlődniük szükséges, és úgy számol, hogy ez bizonyos időt vesz majd igénybe.

„Határozottan nem vagyunk ott, ahol jelenleg lennünk kellene” – jelentette ki Sam Michael.

„A tél folyamán jó néhány változtatás történt az autón, és továbbra is hiszünk benne, hogy ezek jók lesznek majd a szezon folyamán. Bizonyos területeken nem túl biztató egyelőre a helyzet, mint amennyire azt szeretnénk, de a tudásunk alapján megoldjuk majd azokat a dolgokat, melyek még nem működnek megfelelően. Tehát van még mit csinálni az autóval, de ez egy hosszú szezon” – nyilatkozta Ausztráliában a McLaren sportigazgatója.

Wokingban radikális fejlesztéseket hajtottak végre az autón, többek között a Ferrari után átalakították az első felfüggesztést, és a pull-rod technológiát alkalmazták, az alváz orrészét megemelték, és a kipufogó környékén az autó borítása igen agresszív kialakítást kapott.  Ezek a változások már a téli felkészülés folyamán is komoly küzdelmet eredményeztek az istálló számára, de a sportigazgató meg van arról győződve, hogy ezek a változások hamarosan meghozzák majd a várt eredményt. 

„A célunk az volt, hogy már Melbourne-ben győztes autónk legyen, de még ha itt nem is lesz az, az év hátralévő részében az autó fejlesztésében (a változtatások miatt) sokkal nagyobb lehetőség rejlik. Ezt jól láthattuk a gyárban is. Láttuk azokat a területeket, melyek fejlődtek. Egyelőre azonban még nem vagyunk ott, ahol szeretnénk.”

Michael arra a kérdésre, hogy az élcsapatok, a Red Bull, Ferrari, Lotus, és a Mercedes mögé várja-e alakulatát Melbourne-be, így felelt: „Őszintén szólva nem tudom, előbb túl kellene lenni a versenyhétvégén. Jelenleg ezt még nem látjuk. A szabadedzéseken nem csináltunk sokkal többet, mint a tesztek során. Még nem rendelkezünk semmiféle ismerettel arról, hogy hogyan állnak a többiek, addig, míg végig nem megyünk a versenyen. Azt követően már mindenki jobban láthatja, mik a korlátok. Most még nincs elég információ, de az időmérőt, és a versenyt követően már lesz.”

Martin Whitmarsh csapatfőnök szintén nem tudta titkolni csalódottságát, és egyenesen kiábrándítónak értékelte a hétvége első napját. 

„Úgy általánosságban hiányzott a tapadás, és a következetesség, illetve alulkormányzott volt az autó, és ez mind rossz útra vitt minket. Szóval ez egy rendkívül nehéz nap volt számunkra. Egy olyan nap, amikor semmivel nem haladtunk előre a nap folyamán, és ez egy kicsit aggasztó.  De van egy csomó adatunk, és biztos vagyok benne, hogy a csapat keményen fog dolgozni az előttünk álló hosszú estén. Van egy alapunk, amin tudjuk, hogy javítanunk kell, és remélhetőleg ezt holnap meg is fogjuk tenni. De tény, hogy ez egy nagyon kemény és kiábrándító nap volt a csapatunk számára” – fogalmazott Whitmarsh.

000 facebook_banner.jpg

Jenson Button jelenleg nem, hogy egy újabb győzelemről, de még dobogós helyezésről sem álmodik. A brit pilóta egy 9. és egy 11. legjobb köridőt autózott az Albert Parkban, és a második gyakorláson több mint két másodpercet kapott Vetteltől. Button szerint a dolgok jelenlegi állása szerint már az is jó lenne, ha pontszerző helyen érne célba Melbourne-be.

 „Az alapján, ahogy a dolgok ma mentek, azt hiszem a pontszerzés is nagyon pozitív eredmény volna. Egyértelmű, hogy nem vagyunk gyorsak. Nincsenek jó érzéseim az autóval kapcsolatban, szóval rengeteg házi feladat vár még ránk.”

„Már az utolsó teszt után is tudtuk, hogy nincs meg a tempónk. Nem tudtunk a közelébe kerülni azoknak az időknek, amiket a többiek elértek. Több mint egy másodperccel le voltunk maradva, itt meg még többel, és ez nagyon nem jó.”

„Az ember mindig reménykedik, hogy az első versenyen majd a melegebb időjárási körülmények miatt jobb irányba indulnak el a dolgok, de jelenleg ez nem történt meg. Sok gyengéje van az autónak. Sokkal rosszabb a kezelhetősége, mint amire számítottunk, szóval ma megpróbáltuk találni egy megfelelő irányt.”

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma-1 mclaren szabadedzés melbourne formula-1 ausztrál nagydíj