F1 Dobogóról lemaradt csapattársak
Az Ausztrál Nagydíj három legjobb csapatának dobogóról lemaradt versenyzői közül egyedül Felipe Massa elégedett negyedik helyével, bár természetesen a brazil is szeretett volna felérni a pódiumra, főleg, hogy a verseny első szakaszában nagyon erős tempót diktált. Mark Webber a második helyről rajtolva végül csak hatodik lett, és mint kiderült, a 2-es számú Red Bullt technikai problémák hátráltatták a startnál, illetve a verseny első etapjában. A futamgyőztes Kimi Räikkönen csapattársa, Romain Grosjean csak egy pontot szerzett, és elmondása szerint valami baj volt a kocsijával, mert egészen máshogy viselkedett, mint a hétvége addigi részében.
Felipe Massa a negyedik helyről rajtolva már az első kanyarban másodikként fordult el a szezonnyitó futamon, majd sokáig maga mögött tudta tartani csapattársát, Fernando Alonsót, aki viszont a jól időzített második kiállását követően nem csak a brazilt, de Vettelt is átugrotta, és ennek köszönhetően a friss gumikon tiszta köröket tudott autózni. Massa végül - a helyezést tekintve - ugyanott zárt, ahonnan elindult, és a leintést követően cáfolta, hogy a második kiálláson azért hívták be hamarabb spanyol csapattársát, mert fel akarták cserélni a két autó helyzetét. Massa az autóban ülve ugyanis azt gondolta, hogy még korai lenne kiállni, és az edzésen tapasztaltak alapján a spanyol taktikáját nem tartotta működőképesnek. Végül mégis siker koronázta a kockázatos korai második kerékcserét, és ezzel léphetett nagyot előre a kétszeres bajnok.
„Ha az élen harcolsz, és végül két pozíciót veszítesz, akkor egyértelmű, hogy csalódott vagy. Őszintén szólva kicsit korainak tartottam Fernando kiállását. Úgy terveztük, hogy minden szettel legalább 15 kört kint maradunk, ő viszont 11 kör után váltott. Meglehetősen nagy volt a kockázata annak, hogy idő előtt elkopnak az abroncsok, de bevállalta, és ez működött. A pályaviszonyok javultak, ami jót tett az abroncsoknak is, mindemellett nem volt autó előtte, így jól működött a taktikája. Azt biztos, hogy mindig könnyebb kockázatot vállalni, ha hátrébb vagy”- magyarázta Massa.
„Egy kicsit csalódott vagyok, de összességében boldognak kell lennem, hiszen nagyon nagyon pozitívan kezdtük a szezont, főleg egy olyan pályán, ahol mindig is szenvedtem. Megmutattuk, hogy az autónk versenyképes, jó a versenytempója, és jó munkát végeztünk a téli tesztek alatt.”
Mark Webber eddigi F1-es pályafutása során még egyszer sem tudott dobogóra állni hazai pályáján, de ezen a hétvégén nagy esélye volt a jó eredményre, hiszen csapattársa mellől rajtolhatott az első sorból. Ez az esély azonban már a rajtnál elszállt, ugyanis az ausztrál egészen a hetedik helyig csúszott vissza, végül csak egy Red Bull ért fel a dobogóra, Webber pedig a hatodik helyre tudta behozni az RB9-est. Mint később kiderült, a rossz rajtért elsősorban az elromlott telemetria volt a felelős, ám Webber kálváriája ezzel a technikai hibával még nem ért véget.
„Már a rajtrácson volt egy telemetriai problémánk, és egyáltalán nem volt kapcsolatunk az autóval, így nehéz volt megfelelően beállítani a rajt előtt. Mindemellett a KERS sem működött, szóval a srácok meglehetősen idegesek voltak, és persze én is. Nem volt sok információjuk a bokszban. A verseny első fele nagyon nehéz volt KERS nélkül, és az első kiállásunk is elég rosszul sikerült, mert lassú volt. Úgyhogy egy csomó negatívumot kipipálhattunk a futam első felében, aztán végül sikerült valamit behozni a hátrányunkon” – értékelte futamát Webber.
Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is megerősítette, hogy Webber felvezető körön tapasztalt telemetriai problémáit a McLaren által szállított motorvezérlés-program, az ECU okozta.
Romain Grosjean csapattársa, Kimi Räikkönen mellől, a nyolcadik rajtkockából kezdte meg az Ausztrál Nagydíjat, és miközben a finn magabiztosan robogott második lotusos diadala felé, addig a francia pilóta eltűnt a mezőnyben, és a futam utolsó szakaszában még az egy pontot érő 10. helyért is meg kellett harcolnia az őt támadó Sergio Pérezzel.
„Úgy éreztem, hogy valami nincs rendben az autóval, úgyhogy le kell ülnünk a csapattal, és ki kell elemeznünk a problémát. Egész hétvégén jó érzés volt vezetni a kocsit, de végül egy elég nehéz és hosszú versenyem lett. Persze tudjuk, hogy az Albert Park egy bonyolult pálya, és minden bizonnyal az időjárás sem segített. Kimi győzelme miatt azonban ez egy nagyszerű hétvége a csapat számára, és egyértelmű, hogy az autóban megvan a megfelelő tempó. Remélem, hogy a következő hétvégén, Sepangban már én is ki tudom majd hozni belőle”- bizakodott Grosjean.
FormaNet, Varga Viktória