2013. már 20.

F1 Fogadjunk? - Sepangi esélyek

írta: FormaNet
F1 Fogadjunk? - Sepangi esélyek

A minap éppen Kimi Räikkönen mondta, hogy két-három versenynek még el kell telnie ahhoz, hogy nagyjából megsaccolhassuk a 2013-as erőviszonyokat. Az évad első nagydíján, Melbourne-ben mindenesetre kicsit meglepetés volt a Lotus győzelme, elsősorban a Red Bull Racing a szabadedzéseken, majd időmérőn mutatott formája miatt. Az egyik nemzetközi online fogadóiroda  szezon második állomása előtt a legnagyobb esélyesnek ismét a regnáló bajnokot tartja, de itt Malajziában az eső bármikor okozhat meglepő eredményeket, így érdemes lehet kockáztatni egy-egy tippnél.

start-sepang 2012.jpg

Sebastian Vettel – 2.85

Továbbra is az 1-es számú versenyautót kormányzó háromszoros világbajnoké a legkisebb odds, annak ellenére, hogy az első futamon csak a dobogó legalsó fokára állhatott fel. A német összességében elégedett volt eredményével, és nem aggódik túlságosan az ellenfelek miatt, hiszen azt bebizonyították, hogy az RB9-es sebessége megfelelő. Mindemellett a csapatfőnök, Christian Horner elismerte, hogy az abroncsok kopása miatt nem is álmodtak a Lotuséhoz hasonló kétkiállásos stratégiáról. A Pirellik megfelelő kezelésében elsőre nem vizsgázott túl jól az új Red Bull, kérdés, hogy Sepangban mennyivel lesznek kedvezőbbek a pályaviszonyok. A tavalyi esős versenyen Vettel csak a hatodik rajtkockát szerezte meg, és végül pont nélkül zárt, 2010-ben és 2011-ben viszont elsőként szelte át a célvonalat az 56 körös futamon.

alonso 2012- sepang.JPGFernando Alonso – 4.25, Kimi Räikkönen – 4.50

Vettel mögött továbbra is a Ferrari spanyol klasszisát tartják favoritnak, Kimi Räikkönen azonban melbourne-i futamgyőzelmével – a szezonnyitó előtti jóslatokhoz képest - megduplázta esélyét a következő futamra. Tavaly Alonso nyerte a kaotikus esős sepangi versenyt, és a spanyol szerint a győzelemhez most is szükségük lesz valamilyen extrém körülményre. A kétszeres bajnok ráadásul eddigi három sepangi diadalával (2005, 2007, 2012) Michael Schumacherrel együtt a legsikeresebb versenyzőnek számít ezen a helyszínen, most viszont elismerte, hogy nagyon meglepődne, ha ideális feltételek mellett is nyerni tudna a csapata. A Ferrari egyértelműen előrelépett az a tavalyi év elejéhez képest, ám az egykörös tempóban még mindig van lemaradásuk. Alonsóval ellentétben, Räikkönen egyáltalán nem tartja elképzelhetetlennek, hogy csapata Malajziára is átmenti Melbourne-ben mutatott remek formáját, nem mellesleg a finn összességében háromszor ünnepelhetett már dobogón Sepangban, ebből kétszer a mezőny legjobbjaként. Ausztráliában egyértelműen a Lotus kezelte legjobban a Pirelli szuperlágy és közepes keverékű abroncsait, most hétvégén pedig kiderül, hogy a csapat mit tud kihozni a közepes és kemény gumik kombinációjából.

hamilton- melbourne.jpgLewis Hamilton 11.0

Bár a szezon első időmérő edzésén a két Red Bull után Hamilton bizonyult a leggyorsabbnak, ám a rajt után nem sokáig tudta megőrizni pozícióját a Ferrarikkal és Kimi Lotusával szemben. A brit bajnok nem tagadta, hogy az ötödik helynél jobbat álmodni sem mert volna ezzel a kocsival. Hamilton eddig még sosem nyert Maláj Nagydíjat, és ideális feltételek mellett minden bizonnyal most is csak a pontszerzés lehet a célja. Esőben viszont már Ausztráliában megmutatta erősségét a Mercedes, így nem lenne meglepő, ha Lewis és csapata a hétvége során szorgalmasan járna az esőtáncot.

Mark Webber 13.0

Talán kicsit méltatlanul került egy Mercedes mögé, hiszen a melbourne-i időmérőn csak Sebastian Vettel tudta legyőzni, a másnapi verseny rajtjánál ( és első etapjában) pedig kibabrált vele a technika ördöge. A McLaren által szállított motorvezérlés rendszerének problémája miatt megzavarodott 2-es számú Red Bull rögtön a rajt után a hetedik helyig csúszott vissza, majd a KERS hiánya és egy elrontott kerékcsere után Webber hősiesen küzdve végül hatodikként szelte át a célvonalat. Hogy ezek nélkül a hibák nélkül mire lett volna képes, azt már sosem tudjuk meg, mindenesetre Sepangban  eddigi legjobb eredménye a 2010-ben elért második hely volt. 

Nico Rosberg 17.0

Miután Rosberg elektromos probléma miatt feladta a szezonnyitó versenyt, és ehhez még hozzávesszük a Mercedes gyengébb versenytempóját, úgy kissé meglepő, hogy Rosberg győzelmére nagyobb esélyt látnak a bukmékerek, mint Felipe Massáéra. Ugyanakkor Nico az esős időmérőn rendkívül meggyőzően szerepelt, így ha az időjárás szerencsét hoz neki, akkor jó pénzt kaszálhatunk 17-es szorzójával. A német versenyzőnek, ráadásul kedvenc pályája közé tartozik a sepangi, ahol 2010-ben a Mercedesszel dobogós helyen végzett. Tavaly és tavaly előtt viszont pontot sem szerzett Malajziában.

massa - melbourne.jpgFelipe Massa – 21.0

Massa olyan erősen kezdte a 2013-as szezont, ahogy tavaly Interlagosban befejezte, ettől függetlenül a bukmékerek szemében nem sokat javított esélyein a szezonnyitó előtti tippekhez képest. Pedig az időmérőn csapattársát, Alonsót is maga mögé utasította, és nagyszerű rajtja után egy darabig még az élen száguldó Vettelre is veszélyt jelentett. Jobb stratégiával végül a márkatárs ugyan átugrotta a bokszkiállást követően, de a pályán nem tudták megelőzni a végül negyedik helyen célba érő brazilt. Malajziában Massa még sosem állhatott dobogóra, ráadásul utoljára 2008-ban nyert versenyt azon a bizonyos drámai bajnoki végjátékban. Mindezek tükrében nagy lehet a bizonyítási vágy a 31 esztendős versenyzőben, de hogy ehhez ő, és autója elég jó formában van-e, az még bizonytalan. Mindenesetre egy kis csapadék és szerencse kombinációjával egyáltalán nem tűnik lehetetlen eredménynek.

Romain Grosjean  - 23.0

Tavalyi feltűnősködése után most Melbourne-ben az egész futam alatt szinte látni sem lehetett a francia pilóta Lotusát, és végül az egy pontot érő 10. helyével sem volt túlzottan kibékülve. Állítólag valami nem stimmelt az autójával, de csapattársa győzelmétől vérszemet kapva most nagyon elszántan, világos céllal, konkrétan 25 pontért utazik Malajziába, a kedvenc versenypályájára. Tavaly a hatodik rajtkockából várhatta a nagydíjat, de egy kicsúszás miatt már a verseny elején kiesett.

button - melbourne_1.jpgJenson Button - 26.0 Sergio Pérez - 51.0

Ahhoz képest, hogy az Ausztrál Nagydíj előtt Jenson Button volt a fogadóirodák egyik legnagyobb favoritja, a hétvégi szenvedés után hatalmasat zuhantak a brit esélyei. A McLaren mindössze két ponttal távozott melbourne-ből, ami Button  9. helyének volt köszönhető, és a leintés után nem tagadta, hogy ez volt a maximum, amit abból az autóból ki lehetett préselni. A wokingiak az MP4-28-cal meglehetősen téves irányt vettek, és elmondásuk szerint ennek kijavítása nem egyik napról a másikra fog megtörténni. Ez a pár nap minden bizonnyal nagyon kevés ahhoz, hogy Buttonék kiugró sikereket érjenek el. Egyetlen reményük nekik is az eső lehet, mert ebben az esetben bármi megtörténhet. Pérez a győzelemre fele annyi esélyt kapott a fogadóirodától mint világbajnok csapattársa, ami mondjuk az első mclarenes futamának tükrében nem túl meglepő. Igaz, az időmérőn a csapat taktikai hibája miatt csak a 15. helyet tudta megszerezni, de ezt követően a versenyen sem tudta elkápráztatni a közönséget (egyébként Button sem), és végül a Grosjeannal folytatott párharcban is alul maradt, így pont nélkül indította szezonját.

Nico Hülkenberg, Paul di Resta, Adrian Sutil - 67.0

A top csapatok után a Saubert és a Force Indiát tartják a legerősebbnek, bár Hülkenbergnek sajnos nem volt lehetősége bizonyítani új csapatánál Ausztráliában, és az időmérőn is éppen csak lecsúszott a top10-ből. Nem úgy újonc csapattársa, Esteban Gutierrez, aki már a Q1-ben búcsúzott, bár ő vasárnap legalább megláthatta a kockás zászlót, igaz, egy körös hátránnyal ért célba a Sauberrel. Az újonc Gutierrez győzelmére több, mint duplája a szorzó (151.0) mint Hülkenberg diadalára. A Force India pilótái pontszerző helyen értek célba Melbourne-ben, ráadásul Adrian Sutil összességében 11 körön keresztül még a futamot is vezette, ami persze az eltérő kerékcsere taktikának volt köszönhető. A német elismerte, hogy bár nagyon élvezte a vezetést, de reálisan nézve nem látott esélyt még a dobogóra sem. Végül egy 7. és egy 8. hellyel még így is jócskán több pontot gyűjtött a Force India, mint a gyengélkedő McLaren. (Mellesleg Sutil tippje a hétvégére: Vettel, Alonso, Hamilton) 

Pastor Maldonado, Jean-Eric Vergne, Daniel Ricciardo - 251.0; Valtteri Bottas - 301.0

Amilyen nagy reményekkel indult neki a szezonnak Pastor Maldonado és csapata a Williams F1 Team, legalább akkor pofont kaptak a hétvégén. Gyenge időmérő, nulla pont lett a csapat melbourne-i mérlege, ráadásul a venezuelia pilóta egy kicsúszást követően idő előtt feladta versenyét. Az újonc finn csapattárs, Bottas ugyan célba ért, de már egy körös hátrányban, a 17. helyen. Maldonado szerint az autónak rendkívül rossz a tapadása, és nagyjából visszafejlődtek a két évvel ezelőtti állapothoz. Óriási csoda kellene második F1-es győzelméhez, mint ahogy a mezőnybe beleszürkülő Toro Rosso két versenyzője sem nagyon álmodozhat ilyesmiről, maximum 1-2 pontról.

A Marussia 1501, a Caterham 2501

A kiscsapatok pilótái közül egyedül Jules Bianchi volt az, aki nem kapott két kört a mezőnytől. A francia tehetség a lehetőségeihez képest remekelt az évadnyitó futamon, és máris pontszerzésről ábrándozik, ám ehhez azért még szüksége lenne egy káosz-futamra, és mellé egy kis szerencsére. Csapata mindenesetre megelőzte a Caterhamet még a bukmékerek listáján is.

000 facebook_banner.jpg

Csapatok közül eddig magasan a Ferrari volt a legsikeresebb Malajziában, hat futamgyőzelemmel, míg a McLaren és a Red Bull 2-2 alkalommal bizonyult a Maláj Nagydíj legjobbjának. A top csapatok esélyeit így látja az online sportfogadó iroda:

Red Bull – 2.35 , Ferrari, Lotus – 3.75, Mercedes – 7.0, McLaren – 17.0

Természetesen az oddsok a hétvége előrehaladtával, a szabadedzések és az időmérő eredményeinek tükrében folyamatosan változnak. 

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

 

www.bet-at-home.com

Szólj hozzá

forma-1 maláj nagydíj sepang formula-1