2013. már 22.

F1 Kérdezz-felelek Kimi Räikkönennel

írta: FormaNet
F1 Kérdezz-felelek Kimi Räikkönennel

Nem titok, hogy a címvédő, Sebastian Vettel, és az idei bajnokság nagy esélyesévé kikiáltott Kimi Räikkönen jó barátságot ápol, ám ez a verseny során mit sem számít. Ugyanez igaz fordítva is, azaz a pályán zajló küzdelmek nem befolyásolják kettőjük kapcsolatát. Räikkönen nem is érti, miért gondolják azt az emberek, hogy egy versenyzőnek a pályán kívül is ellenfélként kell kezelnie versenytársait. Ami pedig a versenyhétvégét illeti, Kimi melbourne-i győzelme után Malajziában is csúcsformában kezdet, mindez azonban nem jelent túl sokat a Jégember számára, bár elismeri, hogy eddig jól alakulnak a dolgok Sepangban is. Az mindenesetre ijesztő lehet az ellenfelek számára, hogy a Jégember most is elismerte, eddigi pályafutása legkönnyebb diadalát aratta a múlt hétvégén. 

kimi - sepang.jpg

 

Kimi, az itteni feltételek nem egy finn szaunára emlékeztetnek?

Kimi Räikkönen : Valójában ez egy teljesen más történet. Igen, valóban elég párás a levegő, így valószínűleg nem ez a legkönnyebb helyszín, de a pálya szép. A feltételek pedig mindenki számára azonosak – miért kéne aggódni?

Niki Lauda Melbourne-ben azt mondta, hogy te vagy az a versenyző, aki azokra az időkre emlékezteti, amikor még ő is versenyzett, és amikor még valódi versenyzők voltak, mint például James Hunt. Szívesen lennél a ’70-es években, amikor még kevesebb volt a média felhajtás, és intenzívebbek voltak a versenyek?

KR: Igen, nagy rajongója vagyok a régi szép időknek. A versenyzés akkoriban veszélyesebb volt, és ezáltal izgalmasabb. Ha hibáztál, nagy árat fizettél érte. De azt is mindannyian jól tudjuk, hogy ezeket a sokszor emlegetett régi időket már nem lehet visszahozni. Igyekszem a legjobbat megragadni a jelenből, és ebben a pillanatban a jelen jóban van velem! (Nevet)

Tekintsünk vissza egy kicsit a melbourne-i versenyre. hetedik helyről rajtoltál, és miközben mindenki Sebastian Vettelre és Fernando Alonsóra fókuszált, te odalopakodtál és nyertél…

KR: Visszatekintve, a vasárnap nem indult túl jól. Valójában elég csalódott voltam az időmérőt követően. Egyértelműen éreztem, hogy több volt bennem. De figyelembe véve, hogy honnan indultam tavaly, azt mondtam magamnak: nem kell siránkozni, a versenyen jobbnak kell lenni. Úgy éreztem, hogy van egy jó autóm, és végül kiderült, hogy ez így van.

Ízesítse meg hétköznapjait!

Be merted vállalni a kétkiállásos stratégiát. Egykori csapatfőnököd, Stefano Domenicali azt mondta, hogy még most is úgy gondolja, hogy a három kiállás volt a helyes út. Te nyertél, így ezt figyelembe véve te választottál jobban…

KR: A téli teszteken nem voltak reális adatok, így majdnem lehetetlen volt eldönteni, hogy mi lesz a helyes stratégia, és valószínűleg csak a megérzések voltak a legjobb jelzések. Saját utunkat követtük, kicsit kockáztattunk is, és ez végül kifizetődött. Tudtam spórolni a gumikkal, és közben pedig tudtam olyan gyorsan menni, amennyire szükséges volt. És valóban nagyon könnyedén ment minden egészen a kockás zászlóig. Ez volt az egyik legkönnyebb győzelmem, már amennyiben egy győzelmet könnyűnek lehet nevezni.

És mi a helyzet itt Malajziában? Te most a középpontban, és különösen a délutáni szabadedzés függvényében mit gondolsz, a többieknek mennyi esélyük van?

KR: Itt teljesen más a helyzet: forróság van, maga a páratartalom, és a pálya vonalvezetése is teljesen más. Ezen felül bármikor jöhet eső a verseny alatt, szóval honnan is tudhatnám, hogy mi fog történni vasárnap délután? Az egyetlen dolog amit mondhatok, hogy az autónk jó, a csapat fantasztikusan dolgozik, és persze szeretném megtartani vezető helyemet a pilóták pontversenyében. Majd meglátjuk, hogy ezek a tényezők mit hoznak számunkra a versenyen.

A mai nap meglehetősen jól alakult számodra, a fent említett bizonytalanságok ellenére is. A jelek szerint képes lehetsz arra, hogy vasárnap meg tudd védeni a pozíciódat.

KR: Ez az első alkalom, hogy valóban meleg időben futunk, így az autó beállításainál figyelnünk kell, hogy a gumik hosszútávon is megfelelően működjenek egy ilyen nehéz versenyen. jelen pillanatban azt tudom mondani, hogy ez mindannyiunk számára még csak egy teszt volt, és minél többet tudunk meg, annál nagyobb esély van arra, hogy megszüntessük a felmerülő problémákat. Úgy tűnik, hogy jól alakult számunkra a mai nap, de ez még nem jelent túl sokat.

Köztudott, hogy jó barátság van közted és Sebastian Vettel között. Mikor tőle megkérdezték, hogyan látja a kettőtök barátságát, akkor azt mondta, hogy nagyra értékeli a becsületességedet, és azt a hozzáállást, hogy mindig két lábon állsz a földön. Hogyan változna meg mindez, ha egyszer valóban egy kerék-kerék elleni csatába keverednétek egymással?

KR: Sebastian számomra egy becsületes srác, és igen, valóban nagyon jól kijövünk egymással. De ami a pályán történik, és ami a pilótafülkén kívül, az két teljesen különböző dolog. Mindketten profik vagyunk, így el kell tudnunk ezt választani egymástól. Mindig csodálkozom azon, hogy az emberek mit várnának el tőlünk? Hogy a paddockban is késsel rohangáljunk, hogy megbosszuljuk a futamon történt incidenseket vagy mi?

000 facebook_banner.jpg

A szezon végén lejár a szerződésed. Most, hogy a dolgok jól alakulnak, ez befolyással lehet majd a folytatást illetően?

KR: Majd meglátjuk. Eddig még csak egy versenyen vagyunk túl, szóval elég korai lenne bármilyen döntést hozni 2014-re vonatkozóan.

Mi tipped vasárnapra?

KR: Kemény verseny lesz, és akik általában az elmúlt időszakokban nyertek, azok lesznek most is a legnagyobb esélyesek, mert mi tudjuk, hogyan kell ezt csinálni! (Nevet)

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

lotus forma-1 kimi raikkonen maláj nagydíj sepang formula-1