2013. ápr 11.

F1 Alonso 11.000 rajongói kérdésből válogatott (1.rész)

írta: FormaNet
F1 Alonso 11.000 rajongói kérdésből válogatott (1.rész)

Mióta elindította Twitter oldalát, Fernando Alonso immár negyedik alkalommal válaszol érdekesebbnél érdekesebb rajongói kérdésekre. A spanyol bajnoktól most is a Twitteren keresztül lehetett kérdezni, és saját bevallása szerint is kissé kétségbeesett, amikor meglátta, hogy egy óra alatt 3450 kérdést kapott, majd szűk két nap alatt majdnem 11 ezer kérdés érkezett hozzá a világ minden tájáról. Ezekből persze nagyon sok egyforma, vagy hasonló volt, így legérdekesebb kérdéseket Alonso hivatalos weboldalán gyűjtötte össze, és az első részben a Formula-1-gyel kapcsolatos válaszok kaptak helyet, néhány nap múlva pedig a magánszférára vonatkozó válaszait is olvashatjuk.

fernando alonso_2.jpg

Voltál már olyan, hogy féltél vagy megijedtél verseny közben?

Fernando Alonso: Igen. Olykor előfordul, amikor esik az eső, és valaki mögött haladsz… Semmit nem látni! Azokban a pillanatokban szinte elkerülhetetlen, hogy ne érezz valamiféle aggodalmat.

Melyik volt a valaha történt legrosszabb baleseted?

FA: Ez egyértelműen 2003-ban volt Brazíliában. Nagyon szerencsés voltam, hogy sértetlenül jöttem ki abból az interlagosi balesetből, amikor semmit sem fékeztem. Ez volt a legnagyobb balesetem eddigi pályafutásom során. Emlékszem, hogy rengeteg törmelék volt szétszóródva a pályán, így nem tudtam őket kikerülni, a többi pedig már nagyon gyorsan történt. Miután egy abroncsnak nekimentem, az megdobott és a bal oldali-, majd a jobb oldali falnak csapódtam. Amikor kiszálltam, kissé szédelegtem és fájdalmaim voltak, de tudtam, hogy semmim nem tört el. Csak arra gondoltam, hogy egy mozdulattal jelezzem a családom felé, hogy minden rendben van.

Ha választhatnál egy versenyzőt a múltból, ki lenne az, aki ellen szívesen versenyeznél?

FA: Sennát választanám, ő volt a legjobb.

Michael Schumacher vagy Ayrton Senna?

FA: Egyértelműen Ayrton.

Melyik Ferrari tetszik jobban - F60, F150, F2012 vagy F138? Illetve a múltból melyik Ferrari lenne az, amit szeretnél vezetni?

FA: Az F10 volt a legjobb autó, amit vezettem. Hogy melyiket próbálnám ki…azt hiszem a 2004-es Ferrari lenne a választottam.

Ha egy másik F1-es korszakból választhatnál egy győztes versenyautót, melyik lenne az?

FA: Egy Ferrarit választanék. A legjobb- és a nyerő autók többsége Ferrari.

Első F1-es évedhez képest mi változott a legtöbbet?

FA: Van egy bizonyos terület, ami egyre nagyobb jelentőséget kapott, ez az aerodinamika. Ezen kívül persze a lóerő és az autók is változtak…

Egész eddigi versenyzői karriered alatt melyik verseny tetszett leginkább?

FA: A legjobb csaták mindig is a gokart versenyeimen voltak. Nagyon, nagyon jók!

Változott-e valami attól, hogy jelenleg három spanyol versenyzője is van a csapatnak? Van valami tipikus spanyol dolog amit bevezettetek?

FA: Hahaha, nincs! Semmi nem változott, továbbra is kisebbségben vagyunk. Nekünk kell alkalmazkodni ... ;)

Ha választhatnál egy versenyhelyszínt, ami jelenleg nem szerepel a versenynaptárba, akkor melyik lenne az?

FA: Szeretnék versenyt Mugellóban. Ismerem a pályát, és minden szempontból felkészült ahhoz, hogy visszatérhetne a versenynaptárba.

Mit gondolsz valójában az austini versenypályáról? Valóban kedveled a várost?

FA: Azt hiszem, az austini pálya fantasztikus. A Circuit of the Americas tele van nagy kihívásokkal, különösen az első szektor. A nagydíj hetén fantasztikus a hangulat a városban, és ez a hétvége az egyik legjobb az év során. Úgy vélem, óriási lépés volt, hogy a Formula-1 visszatért az Egyesült Államokba.

Mennyit fogyaszt átlagosan egy autó, egy versenyen?

FA: Közel 200 litert egy versenyen, ami 315 km…

Ha nem a DRS zónában nyomod meg a DRS gombot, akkor nem is tudod aktiválni?

FA: Nem, akkor nem aktiválódik.  A DRS úgy van programozva, hogy csak az egyenesekben lehet használni, ott, ahol engedélyezett.

Mi a titka annak, hogy esőben olyan gyors vagy?

FA: A titok? A sokat gokartozás!  Illetve az az érzés, hogy megbízol az autódban, az segít abban, hogy minden körben növeld a sebességet.

Mit gondolsz a jövő évi motorokról? Hogy állnak a Ferrari motorok?

FA: Az az igazság, hogy fogalmam sincs. Nem hiszem, hogy túl sokat fogunk tudni róluk 2014 januárjáig. Ezek  kisebb motorok, és kevesebb energiát használnak fel ... elég nagy feladat elé állítják a szakembereket.

Nem gondolod, hogy az új motorok miatt a Formula-1 már egyre kevésbé fog hasonlítani a valódi Formula-1-hez?

FA: Nos, a szabályok mindig ahhoz vezetnek, hogy csökkentsék az autók sebességét. Igen, ez egy kicsit furcsa, ugyanakkor a Formula-1 technológiájával közelebb kerülünk az utcai autókhoz.

V10, V8 vagy a V6-os turbo?

FA: A V10-re voksolok.

Honnan tudod, hogy egy köröd jól sikerült?

FA: A kormányon látunk bizonyos adatokat, amikből tudjuk. Mutatja, hogy az addigi legjobb körödhöz képest mennyi az időkülönbség. Minden kanyarban frissülnek ezek az információk, így a teljes kör alatt tudod, hogy éppen hogy állsz…

Nem gondolod, hogy az extrém esős időjárási körülmények között jobb lenne inkább lassan vezetni, mint egyáltalán nem vezetni?

FA: Hehehe. Azt kell mondjam, hogy a Formula-1-ben lehetetlen lassan vezetni egy időmérőn. Ez a kettő nem fér meg egymás mellett egy mondatban. Manapság a Formula-1-es kocsik aerodinamikája és abroncsai nincsenek felkészülve bizonyos mennyiségű csapadékra, és az elmúlt néhány alkalommal is ez volt az oka annak, hogy meg kellett szakítani az időmérőt. Egyszerűen lehetetlen teljesíteni egy kört. Nem éri meg, hogy 22 versenyző kockáztassa az életét. Mindenki számára az egyetlen lehetséges megoldás az, ha egy óra múlva, vagy akár egy nappal később újra megpróbáljuk.

Miért van az, hogy néhány pilóta szédül a szimulátorban?

FA: Ez az agy reakciója. Amikor szimulátorban dolgozol, az a kép amit látsz a képernyőn, kissé különbözik attól, amit a memóriád eltárolt a valós helyzetben, amikor igazából vezetsz egy autót. Ezért az agy egy olyan ingert kap, amire nem számít, és nyilván rögtön reagál, hogy védje magát. Ebből a védekező mechanizmusból adódhat szédülés és hányinger.

Egy versenynapon mi a megszokott rutintevékenység? Pályára érkezés ideje, étkezés, megbeszélések stb.

FA: Tegyük fel, hogy délután kettőkor kezdődik a futam. A program: reggeli-8.30; indulás a pályára-9.00; szponzori események-9.30; ebéd-10.30; stratégiai megbeszélés a mérnökökkel-11.00; nyújtás/öltözködés-13.00; bemelegítőkörök-13.30; verseny-14.00. (a futam után médiaesemények és találkozó a mérnökökkel…)

Az utolsó futamon történt balszerencse után, most hogyan látod a lehetőségeidet erre az évre?

FA: A lehetőségek továbbra is jónak tűnnek, hiszen a statisztikák szerint egy szezonon belül két-három kiesésre lehet számítani. A szezon nagyon hosszú, és még csak két versenyen vagyunk túl. Ausztráliában megtörtént Rosberggel, Malajziában pedig velem… Mindenkivel megtörténik.

Hiszel abban, hogy most egy olyan autód van, ami rendkívüli teljesítmény nélkül is képes a győzelemre?

FA: Minden egyes győzelemhez rendkívül teljesítmény kell. Remélhetőleg idén újra lesz esélyem arra, hogy megnyerjem a bajnoki címet.

alonso - sepang.jpgMalajziában miért gondoltad azt, hogy jobb, ha kint maradsz a pályán, és nem mész be a bokszba?

FA: Az események után már könnyű azt mondani, hogy jobb lett volna kiállni a bokszba, de ez egy olyan döntés, amit másodpercek alatt kellett meghozni. Akkor még úgy gondoltuk, hogy kint tudok maradni addig, amíg szárazpályás gumikra nem váltunk. A versenyszimulációk mindenesetre azt mutatták, hogy ha akkor kiállok egy orrkúp cserére, úgy maximum a 9. vagy 10. helyen végeztem volna, így tulajdonképpen nem veszítettem semmit.  Ez egy olyan dolog volt, amit a jövőben megpróbálunk elkerülni... ;)

Mire gondoltál, amikor az egyenesben 300 km/óránál leesett az autó orra?

FA: Arra gondoltam, hogy ne ütközzek Webberrel. Az első kerekek a levegőben voltak, és 280 km/órával mentem. Megvolt a kockázata annak, hogy összeütközzünk Markkal, ami nagyon veszélyes lett volna. Szerencsére az autóm egyenesen ment tovább.

Beszéltél Webberrel, miután a dobogón megemlített téged?

FA: Gyakran beszélek Markkal. Megköszöntem, hogy eszébe jutottam a dobogón. Remélhetőleg sok közös dobogós eredményünk lesz még a jövőben.

Melyek voltak a legnehezebb pillanataid az F1-ben?

FA: A legnehezebb pillanatok 2002-ben voltak, amikor a Renault tesztpilótája voltam. Tesztpilóta szerepet elfogadni, és kívülről nézni a versenyeket, az messze a legnehezebb szezonom volt.

000 facebook_banner.jpg

Mi a legnagyobb célod F1-es karrieredben? Mi az, amire mikor visszavonulsz, azt mondhatod, hogy „igen ezt megcsináltam”?

FA: Nos, amikor ezt elkezdtem, akkor világbajnok akartam lenni, és ezt már elértem. Szóval ha visszavonulok, akkor mondhatom, hogy megcsináltam!

A Formula-1-gyel szeretnéd lezárni a pályafutásodat, vagy más szériában is szeretnél még versenyezni, mielőtt végleg visszavonulsz?

FA: Ez egy olyan dolog, amiről még nem döntöttem. Attól függ, hogy abban a pillanatban milyenek lesznek a személyes körülményeim. Abban viszont biztos vagyok, hogy ha továbbra is versenyezni fogok, azt csak a móka kedvéért fogom tenni. De majd meglátjuk! Az F1-es élet még nagyon buzog bennem!

A Ferrarinál szeretnéd befejezni az F1-es karrieredet?

FA: Igen, ezt fogom tenni. A világ legjobb csapata, a Ferrarinál nincs feljebb. 

Második rész itt olvasható

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

 

Szólj hozzá

fernando alonso Formula-1 forma-