F1 Alonsóval az élen a két Ferrari villantott a kvalifikáció előtti edzésen
Fernando Alonso és Felipe Massa már napokkal ezelőtt is nagyon optimistán készült a Kínai Nagydíjra, és a szabadedzések eredményeit látva minden okuk megvan a bizakodásra. Alonso a lágyabb abroncsokon majdnem kilenc tizedmásodpercet adott legnagyobb riválisának, Sebastian Vettelnek, aki Massa és Lewis Hamilton mögött csak a negyedik helyre elegendő kört tudta összerakni.
A pénteki nap folyamán Felipe Massa volt a leggyorsabb pilóta Sanghajban, és amíg a nap végén a többség megdöbbentően gyors gumikopásra panaszkodott a Pirelli lágy abroncsain, addig a brazil mindkét keveréken dicsérte az F138 viselkedését. A Ferrarik mellett természetesen továbbra is erősnek tűntek a Red Bullok, valamint Mercedesek is, és a kvalifikáció előtti egyórás edzés első felében is az Ezüst Nyilak uralták a mezőnyt. Rosberg és Hamilton is rögtön 1:37-es körökkel nyitottak, majd tovább javítva, félidőnél még mindig ők ketten bérelték ki az első két helyet. Mögöttük Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent párosa sorakozott, a nagyok közül azonban ekkor még a két Ferrari és Mark Webber sem teljesített mért kört. Az ausztrál első körében máris német csapattársa mögé sorolt be, míg az új első szárnyakkal felszerelt Ferrarik első nekifutásra a Mercedesek és a Red Bullok mögötti ötödik-hatodik helyet foglalták el.
A McLarenek továbbra sem tudtak villantani, és a míg pénteken Sergio Pérez kisebb balesetek miatt volt kénytelen a kelleténél több időt a garázsban vesztegelni, addig az utolsó tréningen Jenson Button autóján kellett variálni a beállításokkal, és ez elvett némi időt a brit bajnoktól.
A Pirelli közepes abroncsain a sorrend nem változott, Lewis Hamilton 1:36. 961-es körét senki nem tudta túlszárnyalni. Nagyjából 10 perccel a leintés előtt az opciós gumikon az élen álló brit tovább javult, német márkatársa azonban alighogy kihajtott a lágy gumikon, máris vissza kellett térnie csapatához, mert autója folyamatosan az aszfaltot súrolta. Rosberg így a lágy gumikon nem is tudott mért kört futni, és végül a 14. helyen zárt. Hamilton 1:36.065-tel egy ideig őrizte elsőségét, de az utolsó percekben a Ferrarik vették át az irányítást.
Alonso elsőként (végül egyetlenként) futott 1:35-ös időt, a spanyol mögé pedig csapattársa hat tizedes hátránnyal zárkózott fel a második helyre. Massa az utolsó szektorban beragadt az egyik Force India mögé, így sokat veszített. A Red Bullok tőlük szokatlanul nagy lemaradásban (Massához képest) a negyedik és az ötödik legjobb időt autózták a hajrában. Mögéjük Adrian Sutil ugrott fel, megelőzve Räikkönent és a két McLarent.
Harmadik szabadedzés eredménye:
Versenyző Csapat Idő Különbség Kör
1. Fernando Alonso Ferrari 1m35.391s 13
2. Felipe Massa Ferrari 1m36.013s + 0.622s 11
3. Lewis Hamilton Mercedes 1m36.065s + 0.674s 18
4. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m36.286s + 0.895s 17
5. Mark Webber Red Bull-Renault 1m36.420s + 1.029s 15
6. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m36.549s + 1.158s 16
7. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m36.605s + 1.214s 16
8. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m36.693s + 1.302s 16
9. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m36.777s + 1.386s 16
10. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m36.853s + 1.462s 15
11. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m37.072s + 1.681s 15
12. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m37.205s + 1.814s 18
13. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m37.300s + 1.909s 11
14. Nico Rosberg Mercedes 1m37.349s + 1.958s 12
15. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m37.457s + 2.066s 16
16. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m37.487s + 2.096s 13
17. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m37.740s + 2.349s 20
18. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m37.813s + 2.422s 16
19. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m38.496s + 3.105s 17
20. Charles Pic Caterham-Renault 1m38.821s + 3.430s 18
21. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m39.627s + 4.236s 16
22. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m39.652s + 4.261s 18
FormaNet, Varga Viktória