F1 Bizonytalanság a Red Bullnál
Sebastian Vettel egyáltalán nem biztos benne, hogy csapata a megfelelő stratégiát választotta azzal, hogy inkább beáldozták a minél jobb rajthelyet annak érdekében, hogy a közepes abroncsokkal kezdhessék meg a sanghaji versenyt. A címvédő nem tagadta, hogy a nagyon erős riválisok miatt döntöttek más stratégia mellett. Vettel csapattársa, Mark Webber szintén aggódik, mert nem elég, hogy egy furcsa hiba miatt nem került be a legjobb 10 közé, de nem tartja kizártnak, hogy további büntetésre számíthat.
Bár Sebastian Vettel a Q3-ban végül nem futott mért kört, így a holnapi rajtnál a Red Bull tulajdonképpen szabadon választhat a Pirelli lágy és közepes opciói közül, ám nyilvánvalóan a Red Bull az utóbbit preferálja. Ezt a háromszoros világbajnok sem tagadta, sőt elárulta, hogy csapata azért döntött más stratégiai megközelítés mellett, mert a Mercedes és a Ferrari túlságosan is erősnek tűnik ezen a hétvégén. Vettel így a közepes gumikon vágott neki a Q3 utolsó perceinek, így egyértelmű volt, hogy a pole pozícióért harcba sem szállhat.
„Láttuk, hogy néhányan nagyon gyorsak, különösen a Mercedes és a Ferrari. Ezért úgy döntöttünk, hogy egy másik irányba indulunk el. A lágy gumik nem tartanak sokáig, ezért a közepes tűnik jobbnak a versenyre. Persze még most is van lehetőségünk választani, de azt hiszem egyértelmű, hogy mit terveztünk ma. Majd meglátjuk, hogy okos ötlet volt vagy sem” – magyarázta Seb a kvalifikációt követően.
A rajtelsőségért zajló harc helyet Vettel mindössze azért hajtott ki a Q3-ban, hogy a szintén közepes gumikon futó McLaren előtt zárjon, végül nem sikerült a kitűzött cél, és a Red Bull ásza csak a 9. rajthelyet tudta megszerezni.
„Elromlott a fékpedál, vagy eltört valami, ezért nem tudtam befejezni a gyorskört. Megnéztem a gumikat, azok nem sérültek. Nem voltak nagy terhelésnek kitéve amikor blokkoltam a kerekeket.”
Vettel csapattársa, Mark Webber már az időmérő középső etapjában búcsőzni kényszerült, miután üzemanyagnyomás probléma miatt le kellett parkolnia kocsiját a pályán. A veterán pilóta a 14. rajthelyet szerezte meg, de az még nem biztos, hogy ez a végleges rajthelye.
"Az üzemanyag nyomás problémája miatt nem tudtam visszavinni az autót, így le kellett állítanom, és így még mielőtt igazán elkezdődött volna, máris véget ért számomra az időmérő” – mondta kissé csalódottan a szerencsétlenül járt ausztrál, aki még büntetésre is számíthat, ha autójából a sportfelügyelők nem tudják levenni a kötelezően előírt egy liternyi üzemanyagmintát.
„Nem tudom pontosan” – mondta ezzel kapcsolatban Webber. „Megnézzük majd, mik a pontos szabályok. Biztos vagyok benne, hogy végig fogunk menni ezen az egész folyamaton. Lehet, hogy duplán is rosszul járunk.”
Frissítés: Később kiderült, Webber félelme nem volt alaptalan, ugyanis a sportfelügyelők kizárták a kvalifikációról, azaz a 22. helyre száműzték a 36 esztendős versenyzőt. A hírek szerint az előírt egy liter helyett mindössze 150 ml üzemanyag volt autójában.
Volt már rá példa, hogy az ausztrál a mezőny hátsó részéről kezdte meg a versenyt, majd végül egészen a dobogóig menetelt, ám véleménye szerint holnap nem ez lesz a helyzet.
„Azt hiszem mindannyian hasonló hajóban evezünk a gumispórolás területén. Az opciós gumik nem túl jók erre a pályára. Csalódott vagyok, mert a Q1 nagyon jól alakult, és egész hétvégén gyors volt az autónk.”
FormaNet, Varga Viktória