2013. ápr 15.

F1 A Red Bullnál dühösen reagáltak az összeesküvés elméletekre

írta: FormaNet
F1 A Red Bullnál dühösen reagáltak az összeesküvés elméletekre

Hogy a Kínai Nagydíj nem Mark Webber versenye volt, ahhoz semmi kétség. A Sanghajban történtek azonban újra felerősítették azokat a pletykákat melyek szerint a Red Bull kettős mércét alkalmaz pilótái támogatottságát illetően. A csapatfőnök, Christian Horner azonban dühösen utasította vissza az összeesküvés elméleteket.

Webber Horner Kínában.jpg

A Red Bull ausztrál pilótája igencsak sikeréhesen érkezett meg a háromhetes szünet után Kínába, azt követően, hogy csapattársa Sebastian Vettel - figyelmen kívül hagyva a csapat döntését - Malajziában az utolsó körökben elhappolta előle e győzelmet. Végül a sanghaji verseny egy rémálommá vált Webber számára, ám a pályán kívül tovább folytatódtak az események.

A szombati időmérőn egy világbajnok csapathoz méltatlan baki akadályozta Webbert abban, hogy megfelelően gyors kört fusson, mely az időmérő harmadik szakaszába jutáshoz lehetett volna elegendő. Az ausztrálnak (az üzemanyagtömlő meghibásodása miatt) egyszerűen kevés üzemanyagot tankoltak az autójába, így a gyorsköre helyett le kellett parkolnia a pálya mellé. A 14. rajtkocka megszerzése önmagában sem túlzottan kielégítő eredmény egy RB9-cel, ám a versenybíróság további büntetéssel sújtotta az ausztrált, mivel  az üzemanyag nem volt elegendő a szabályos mintavételhez sem. Webber így a rajtrács végére kerül, ám a csapat úgy döntött, hogy kicserélik a váltót, így a bokszutcából kezdett neki a futamnak.

A pechszéria tovább folytatódott, előbb a 15. körben Jean-Eric Vergne Toro Rossójával találkozott, és ki is forgatta a francia autóját (amiért nem mellesleg három rajthelyes büntetést kap Bahreinben), majd egy szintén amatőr hibának köszönhetően elhagyta a jobb hátsó kerekét, ami a verseny végleges feladását vonta maga után.

A versenyt követően olyan állítások kerültek napvilágra, mely szerint a Red Bull szándékosan akadályozta ausztrál pilótáját. A csapatfőnök, Christian Horner határozottan utasította vissza az egyébként első hallásra is igen furcsa találgatásokat.

„Ez teljesen ostobaság! Felejtsék el az ilyen összeesküvéseket. Minden arról szól, hogy próbáljuk mindkét autót behozni a célba, amilyen jó helyen csak lehet” – kezdte Honer dühösen a választ.

„Bárki is azt hiszi, hogy itt összeesküvés történt egyik vagy másik pilóta ellen, az nincs tisztába azzal, hogy mit is nézett."

Amikor úgy tették fel a kérdést a csapatfőnöknek, hogy maga Webber sem zárta ki teljesen az összeesküvést személye ellen, Horner így válaszolt: „Mark pontosan tudja, hogy mi történt. Ez van! Ez nem összeesküvés!”

A Red bull vasárnap estére várta Webber autójának elemzését, és annak eredményét, hogy megtudják, mi okozta a kerék elhagyását, és a helytelenül beállított üzemanyagszintet. A vizsgálatok a csapat főhadiszállásán is folytatódnak majd.

„Visszatérünk Milton Keynes-be, és ott alaposan kivizsgáljuk.”

Webber elhagyta a kerekét Kínában.jpg

Hogy a szkeptikusok elfogadják a Red Bull csapatfőnökének dühös cáfolatát, kétséges. Minden bizonnyal felmerül bennük, hogy amennyiben volt is ilyen „akció” az istállónál, azt úgy is tagadná az alakulat. A rajongóknak azonban ki kellene verni a fejükből az ilyen elméleteket, hiszen ez teljesen logikátlan lenne a csapat szempontjából.

A Red Bull évente több mint 200 millió fontot költ a két autóra, éppen ezért értelmetlen lenne az erőfeszítések-, és a pénz felét kidobni azért, hogy az egyik pilótájukat kedvezőbb helyzetbe hozzák, hiszen a csapatok számára a konstruktőri verseny komoly pénzdíjjal is jár.

Hogy szándékosan nem töltöttek volna Webber autójába elegendő üzemanyagot, szintén nevetséges elgondolás, hiszen ezzel a konstruktőri címért folytatott küzdelemben magukat hoznák kedvezőtlen helyzetbe. Ha a szándékosságot feltételeznénk, úgy inkább a nagyobb mennyiségű üzemanyag tankolása lett volna a megoldás, mert azzal Webbert Vettel mögött tarthatták volna a nehéz autóval úgy, hogy közben az ausztrál is értékes helyet szerezhetett volna a rajtrácson.

000 facebook_banner.jpg

Ha visszatekintünk Malajziára, Webber utolsó bokszkiállása rendkívül gyors volt, ezzel sikerült megtartania minimális előnyét a német előtt, és a csapatutasítás is egyértelműen az ausztrál pilóta pozícióját volt hivatott védeni.

Természetesen az összeesküvés-elméletek gyártói belekapaszkodhatnak abba a ténybe, hogy a Red Bull főtanácsadója, Helmut Marko egyértelműen Vettelt támogatja Webberrel szemben, ám ez a támogatás nem terjed ki a pályán zajló eseményekre, különösen nem olyan szinten, hogy ennek a támogatásnak köszönhetően a csapat érdekeit, a minél több pont megszerzését is kockáztatnák.

 

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

 

Szólj hozzá

forma1 red bull mark webber sebastian vettel christian horner formula-1 kínai nagydíj 2013