2013. ápr 17.

F1: Räikkönen Bahreint is felvenné győzelmi listájára

írta: FormaNet
F1: Räikkönen Bahreint is felvenné győzelmi listájára

A tavalyi Bahreini Nagydíjon a Lotus F1 Team mindkét pilótája dobogón pezsgőzhetett, sőt Kimi Räikkönen rövid ideig még a futamgyőzelemre is esélyes volt. Ennek tükrében nem meglepő, hogy a csapat bahreini futamelőzetesében a finn bajnok nem tagadta, hogy számára most is a győzelem lenne az elfogadható eredmény. 

A Lotusnál nem aggódnak Kimi miatt.jpg

Kimi Räikkönen jelenleg Sebastian Vettel mögött, a második helyen áll a világbajnoki tabellán, köszönhetően melbourne-i futamgyőzelmének, és a legutóbbi versenyhétvégén megszerzett második helyének. A finn klasszis tavaly Bahreinben szerezte meg első dobogós eredményét a Lotusszal, és reméli, hogy idén eggyel feljebb léphet már csak azért is, mert ezen a pályán eddig még sosem sikerült nyernie.

Jó a hangulat az újabb dobogós helyezés után, amit Sanghajban szereztél?

Kimi Räikkönen: Ez egy nagyon jó hétvége volt, de nem egy győzelem, és mivel még nagyon a szezon elején vagyunk, ezért nem ünnepeltünk túl sokat.

Mit gondolsz a következő versenyről?

KR: Egyértelmű, hogy tavaly jó versenyt futott a csapat. Ez volt az első enstone-i dobogós helyezésem, és mindvégig jól harcoltunk. Az időmérőn kockáztattunk, ami nem jött be, így kimaradtam az első tízből. A versenyen aztán sikerült jól használni az abroncsokat, és végül az élen harcolhattunk, ami mindig jó dolog.

Tavaly Sebastian Vettellel harcoltál a győzelemért. Visszatekintve csinálhattál volna valamit másként annak érdekében, hogy megelőzd?

KR: Megpróbálhattam volna a másik oldalon megelőzni. Csak egy lehetőségem volt, és a rossz oldalt választottam. Ezt követően már nem tudtam vele küzdeni, így második lettem, ami jó eredmény, de a dobogó tetején állni mindig jobb.

Mi a véleményed a pályáról?

KR: Tetszik. Volt már néhány jó versenyem, és gyűjtöttem jó pontokat, bár még sosem nyertem ott. Egy kissé különbözik a többi pályától, és egész jó dolog ott lenni a homokban. Bármerre nézel a pályán, mindenhol csak homokot látsz, és ezt látod a paddockban is. Ez az a pálya, ahol még sosem nyertem, és talán idén ezen tudok majd változtatni.

Mennyire nehéz beállítani úgy az autót Bahreinben, ahogy azt szeretnéd?

KR: Nem könnyű megtalálni a jó beállítást, mert a pálya felülete változik a hétvége során, és olykor a szél is befolyásolja az autó egyensúlyát. Ebből a szempontból ez az egyik legtrükkösebb helyszín, de legalább az eső miatt nem kell aggódnunk!

Van esélyed egy jó eredményre?

KR: A Maláj Nagydíjon kívül eddig jó versenyeink voltak, de még csak három futamon vagyunk túl, így továbbra is korai lenne bármit is mondani. Az, hogy tavaly jó eredményt értünk el Bahreinben, még nem jelenti azt, hogy idén is így lesz. Meg kell próbálnunk minden versenyen a lehető legjobb formánkat nyújtani, és pontokat szerezni, hogy harcban maradjunk. Ha minden jól alakul, akkor ismét jó eredményt érhetünk el, de felesleges bármit is ígérgetni előre. Ez autóverseny, ahol bármi megtörténhet, és meg is történik.

Hogy értékeled a kínai futamon elért második helyedet?

KR: A második hely nem az amit szerettünk volna, de az adott körülmények között ez volt a legtöbb amit elérhettünk. Nem voltam száz százalékosan elégedett, mert nyerni akartam, de a rossz rajt-, illetve a Sergióval (Pérez) történt incidens után a második hely egy jó eredmény volt.

Gondolod, hogy ezek után lesz valami karosszéria módosítás a jövőben?

KR: Szerencsétlen dolog amikor egy lassabb autó így kerül eléd, és sosem lehet tudni, hogy mindez megtörténik-e mégegyszer. Természetesen az autót nem olyanra tervezték (amilyen a Pérezzel való találkozás után volt – szerk.), máskülönben mindig úgy használnánk, de meglepődtem, hogy úgy is milyen jól ment. Persze küzdöttem az alulkormányzottsággal, és volt még néhány probléma a kezelhetőséggel, de meg kellett próbálnom ezzel együtt élni, és a tempónk utána is elég jó volt.

000 facebook_banner.jpg

Az abroncsok kérdése továbbra is beszédtéma. Mit gondol erről Kimi Räikkönen?

KR: Szerintem lehet velük nyomni, de sosem tökéletesek. Nem lehet mindig száz százalékosan nyomni. Azt hiszem, hogy az időmérőkön nagyon jól működnek, jó a tapadásuk, utána pedig rajtad múlik, hogy a versenyen tudsz-e rájuk kicsit jobban vigyázni. Igazából nem sokban különbözik a helyzet a tavalyi évtől – legalábbis ami minket illet -, szóval nem igazán értem, hogy miért panaszkodnak annyian. 

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

 

Szólj hozzá

lotus forma-1 bahrein kimi raikkönen formula-1