2013. ápr 19.

F1 Hamilton: A McLaren problémája többé már nem az én dolgom

írta: FormaNet
F1 Hamilton: A McLaren problémája többé már nem az én dolgom

Lewis Hamilton széles mosollyal beszélt arról, hogy sikerült megcáfolnia azokat, akik kritizálták döntését, amikor hátat fordítva a McLarennek, a Mercedeshez szegődött. A brit világbajnok elárulta, korábbi csapatának több tagjával jó kapcsolatot ápol, néhányukkal viszont nagyon rossz irányt vett a viszonya. Ugyanakkor minden célja a Mercedes sikerre juttatása, így nincs sok ideje másokkal foglalkozni.

lewis hamilton -bahrein.jpg

 

Lewis, bizonyára nevetsz azokon, akik azt jósolták, hogy karriered hanyatlásba kezd a Mercedesnél. Milyen érzés megcáfolni őket?

Lewis Hamilton: Klassz érzés! Jó érzés a fejemet felfelé szegezve sétálgatni és mosolyogni azokra, akik segítettek nekem a döntés meghozatalában és megadták ezt a lehetőséget. Magam miatt is pozitív az érzésem. Nagyon is átgondoltam mindent és nagyszerű látni, hogy a csapat ilyen jól teljesít és én hozzájárulhatok ehhez a sikerhez.

Lehet, hogy éppen te vagy az, aki legjobban meg lepődött?

LH: Nem, nem igazán. Emlékszem még, amikor találkoztam Ross-szal (Brawn), mielőtt aláírtam volna (a szerződést – szerk.). Eljött a hozzám, leültünk és elmondott nekem minden tervüket, és elég hosszú ideje vagyok ebben a sportban, hogy megértsem, miről is beszélt pontosan. Láttam, hogy a Mercedes nagyszerű változtatások küszöbén áll – nagyon-nagyon elszántak voltak, hogy megváltoztassák a helyzetet. Megmutatta, hogy milyen teljesítmény rejlik a kocsiban, mire én azt gondoltam: 'húha, ez jól hangzik'. Természetesen nem tudtam, mennyire is lesz jó, őszintén szólva, nem számítottam arra, hogy ilyen jó lesz a helyzet. Azzal számoltam, hogy lassú, de folyamatos fejlődést értünk el, de ez sokkal gyorsabbnak bizonyult, mint amire számítottam.”

A McLaren volt a leggyorsabb autó a szezon végén és a Mercedes gyakran két másodperccel le volt maradva, de most, három verseny után, a Mercedes jelentősen a McLaren előtt van. Elhitted volna, ha valaki ezt jósolta volna neked?

LH: Semmiképpen sem. Ez talán a legnagyobb meglepetés, hogy hol állunk hozzájuk képest. A McLaren az év végén félelmetes volt – a leggyorsabb kocsi a mezőnyben – általában ha a leggyorsabb kocsi a tiéd és nincsenek hatalmas változások a szabályokban, akkor át tudod menteni a formád a következő évre. Így most is gyorsnak kellene lenniük, de valamiért nem így történt, de ennek nem tudom az okát. De ez már nem az én problémám többé! Vegyük a Mercedest: az autójuk sehol sem volt és nézd meg, pole pozíciót szereztünk múlt hétvégén. Hatalmas érzés volt – briliáns vezetni a kocsit.

Sokkal inkább koncentráltnak tűnsz, mióta a Mercedeshez szegődtél, de úgy tűnik, kevesebbet nevetsz, legalábbis a munkád során. Miért?

LH: Valóban? Talán azért, mert rengeteg teendőm van jelenleg. Nincs időm pihenni és nevetgélni. Amikor a McLarennél voltam, minden dolog fölött álltam – ismertem mindent, tudtam, mit csinál a kocsi, hogy reagálnak az emberek, sokkal könnyebb volt, mivel tudtam, miként kell a kocsit beállítanom. Most sokkal több dolgom van a mérnökökkel, rengeteg új, különböző dolog a kocsin, amit még nem értek teljesen, ezért nincs idő a játszadozásra. De ne értsenek félre, nagyon jól érezem magam.

Pole pozíció és két harmadik hely. Eljött az idő a visszaszámláláshoz?

LH: Talán igen, a második hely a következő helyezés. Egyszerre egy lépés. Nem akarom egyből az első helyet megcélozni, de természetesen, ha eljön akkor eljön. Nem akarom azt mondani, hogy nyernünk kell. Ha előre tudnák jutni – először a második hely, majd az első – fantasztikus lenne. A célom erre a hétvégére tehát, hogy jobban szerepeljek, mint a múlt hétvégén. Minden jel arra utal, hogy képesek leszünk erre. Nagyon optimista vagyok.

A hibád Malajziában, amikor rossz helyen próbáltál beállni a kerékcserére, sokakat mosolyra késztetett. Valójában milyen kapcsolatot ápolsz a McLarennel? Ott nőttél fel, ezért egy új szerződés biztosan nem tud minden szálat elvágni.

LH: Meglátogattam őket Ausztráliában, de Jerezben is megpróbáltam átmenni hozzájuk az első teszten, azonban Sam Michael kidobott engem a garázsból. Ez nem igazán volt kedves tőle és nem is érzem túlságosan boldognak magam emiatt. Martin (Whitmarsh) azonban nagyszerűen viselkedik, de mostanában  nem igazán tudtam tartani vele a kapcsolatot, ezért majd fel fogom hívni.

Mi zajlik a jelenlegi csapatodnál, a Mercedesnél? A téli tesztek nem voltak túlságosan biztatóak és utána hirtelen pole pozíciót szereztél Kínában és két dobogót is...”

LH: Azt gondolom, korábban teljesen el voltak veszve. Még ők maguk is bevallották ezt. Az aerodinamika, a szélcsatorna - az emberek a rossz pozícióban dolgoztak -, ezért tettek egy lépést hátrafelé és megpróbáltak mindent kielemezni, hogy a dolgokat a megfelelő helyre tegyék. A kocsi (teljesítménye -szerk.) pozitív görbén mozog, mióta megváltoztatták a szélcsatornát – nagyon komoly ütemben fejlődnek.

000 facebook_banner.jpg

És nyilvánvalóan a megfelelő emberrel a pilótafülkében…

LH: Remélhetőleg, mindent megpróbáltam megtenni, amit csak tudtam. Még ha tavaly nem is érték el a megfelelő eredményeket, ez egy nagyszerű csapat, és akkoriban is megvolt a képességük , de néha szimplán csak elveszel. Még a McLaren is – egy ilyen nagyszerű csapat – problémákkal küzd jelenleg. Nagyon könnyű elveszteni az utadat és olyan nehéz visszatérni. Nagyon boldog vagyok, hogy a Mercedes most megtalálta.

 

FormaNet, Szabó Balázs

001_fórum logo.png

Szólj hozzá