F1 Alonso a Red Bullok előtt az utolsó bahreini szabadedzésen
Fernando Alonso egy tizedmásodperccel előzte meg a Red Bull Racing pilótáit az időmérő előtti egyórás szabadedzésen. A pénteki naphoz hasonlóan most is a Ferrarik, a Red Bullok és a Lotusok bizonyultak a legerősebbnek, de úgy tűnik, a Mercedes is megtalálta a helyes irányt.
Szombat délelőtt is 30 fok feletti hőmérséklet, kissé szeles idő fogadta a Formula-1 mezőnyét a szahíri létesítményben, és a nap további részében is hasonló időjárási viszonyokkal lehet számolni. A pénteki nap végén a Lotus finn pilótája, Kimi Räikkönen jegyezte a legjobb köridőt még úgy is, hogy leggyorsabb körén az utolsó szektorban hibázott. Csapattársa, Romain Grosjean az új kasztnival ugyan csak a 7. lett a második tréningen, ettől függetlenül a Lotus erősnek tűnik Bahreinben is. A Ferrarik a kemény gumikon voltak a mezőny legjobbjai, és a csapat technikai igazgatója, Pat Fry elismerte, hogy az opciós gumikkal még vannak megoldandó feladatok. A Lotus és a Ferrari mellett a Red Bull is erősen kezdett, és mindkét versenyző úgy látja, hogy az RB9 gyors lesz a szahíri pályán. A Mercedes egyelőre még nem találta meg a helyes irányt a beállításokkal, a McLaren pedig láthatóan tovább szenved, hiszen pénteken a legjobb tízbe most is a két Force India került be a wokingiak helyett. Sergio Pérez szerint a kvalifikáción is meg fognak szenvedni azért, hogy bekerüljenek a Q3-ba.
Az időmérő előtti utolsó gyakorlást a Sauber újonca, Esteban Gutierrez 1: 42.573-mal nyitotta meg, majd az első 15 percben a kiscsapatok pilótái követték a mexikói példáját. A nagyok közül elsőként Mark Webber kezdte meg a munkát, és a kemény keverékeken rögtön meg is futotta a hétvége addigi legjobb idejét (1:33.875), majd négy kör után visszatért a bokszba, miközben lassacskán benépesedett a pálya. Az ausztrál hamarosan már a hatodik helyen találta magát, az élen pedig Romain Grosjean és Sebastian Vettel váltotta egymást.
Az edzés felénél a címvédő 1:33.348-cal bérelte ki a legjobb helyet, mögötte a Lotus francia versenyzője egy tizedmásodperccel maradt el, a harmadik helyen álló Fernando Alonso pedig majdnem három tizeddel. A Red Bull, a Lotus és a Ferrari mögött egy Force India és egy Mercedes sorakozott fel Paul di Restával és Nico Rosberggel a volánnál. A top10 második felében pedig a csapattársak kaptak helyet: Webber, Sutil, Massa, Räikkönen, Hamilton sorrendben, miközben a McLarenek a 11-12. helyet bérelték. Button kicsivel több, mint kilenc tizedmásodperccel volt lassabb az 1-es számú Red Bullnál, míg Pérez már több, mint egy másodperccel. Az erőviszonyok tehát nem nagyon változtak a pénteki naphoz képest, továbbra is a Red Bull, a Lotus és a Ferrari tűnik a legesélyesebbnek.
Az utolsó negyed órában előkerültek az opciós gumik is, a top csapatok közül először a Mercedesnél. Rosberg ezzel nem sokat javított, Hamilton azonban rögtön felugrott Vettel mögé a második helyre. Pénteken Alonso hibázott és forgalomba is került a közepes gumikon futott első gyorskörén, most azonban 1:33.247-tel letaszította trónjáról a Red Bull német sztárját. Nem mellesleg nem sokkal előbb a spanyol a 2-es kanyarnál egy látványos kipörgéssel is szórakoztatta a közönséget, aminek következtében a kavicságyban landolt, de aztán gond nélkül folytatni tudta útját.
Öt perccel a leintés előtt Räikkönen ugrott fel a harmadik helyre, de ekkor Vettel még nem futott mért kört a közepes gumikkal.A Red Bullok az utolsó pillanatokra váltottak, végül Webber átugrotta a finn bajnokot, Vettel pedig egy tizedmásodperces hátrányban maradt Alonso mögött a második helyen. A regnáló bajnok forgalomba került, így nem tudta kiautózni a maximumot. Az edzés végén Hamilton sérült autója tűnt fel a képernyőn - a Mercedes bal hátsó gumijával történt valami, sőt láthatóan az autó bal hátsó futóműve is sérült. Az egyelőre nem derült ki, hogy melyik probléma jelentkezett előbb, a csapat azonban az edzés után nem sokkal bejelentette, hogy sebességváltót kell cserélni Lewis kocsijában, ez pedig annyit jelent, hogy Gutierrez és Webber után a brit bajnok is rajtbüntetéssel vághat neki a szezon negyedik nagydíjának. A Sauber újonca még Sanghajból hozta magával az ötrajthelyes szankciót, mint ahogy Webber is egy három rajthelyes büntetést kapott amiért a kínai futamon kiforgatta Jean-Eric Vergne Toro Rossóját. Váltócsere miatt a szabályok automatikusan öt hellyel hátrébb sorolják a szerencsétlenül járt pilótát.
A Marussiánál is problémák adódtak Max Chilton autójának KERS-ével, így az újonc mindössze 7 kört tudott megtenni az kvalifikáció előtt.
Harmadik szabadedzés eredménye:
Versenyző Csapat Köridő Hátrány Kör
1. Fernando Alonso Ferrari 1:33.247 12
2. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:33.348 + 0.101 15
3. Mark Webber Red Bull-Renault 1:33.380 + 0.133 19
4. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1:33.446 + 0.199 21
5. Lewis Hamilton Mercedes 1:33.455 + 0.208 19
6. Romain Grosjean Lotus-Renault 1:33.464 + 0.217 19
7. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:33.596 + 0.349 17
8. Paul di Resta Force India-Mercedes 1:33.700 + 0.453 15
9. Nico Rosberg Mercedes 1:33.764 + 0.517 19
10. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1:33.922 + 0.675 17
11. Felipe Massa Ferrari 1:33.949 + 0.702 20
12. Jenson Button McLaren-Mercedes 1:34.117 + 0.870 17
13. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1:34.282 + 1.035 18
14. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1:34.577 + 1.330 16
15. Valtteri Bottas Williams-Renault 1:34.611 + 1.364 17
16. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1:34.678 + 1.431 16
17. Pastor Maldonado Williams-Renault 1:34.833 + 1.586 17
18. Charles Pic Caterham-Renault 1:35.816 + 2.569 16
19. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1:36.731 + 3.484 17
20. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1:36.939 + 3.692 16
21. Max Chilton Marussia-Cosworth 1:37.630 + 4.383 7
22. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1:39.592 + 6.345 28
FormaNet, Varga Viktória