2013. ápr 20.

F1 Pérez jelenleg messze van az álmaitól

írta: FormaNet
F1 Pérez jelenleg messze van az álmaitól

A McLaren újdonsült pilótájának, Sergio Péreznek egyre több kritikával kell szembenéznie, és ő maga sem titkolja, hogy jelenlegi helyzete messze áll attól, amiről a tél folyamán még álmodozott. A 23 esztendős tehetség természetesen biztos abban, hogy előbb utóbb rálép majd a sikerek felé vezető útra, erre a hétvégére azonban néhány pontot tart reálisnak, és véleménye szerint még a Q3-ba jutás is nehézkes lesz a csapat számára.

sergio pérez.jpg

Valószínűleg nem volt egy ideális pénteki napod, de úgy tűnik elégedett vagy…

Sergio Pérez: Igen, a jó hír az, hogy minden programot be tudtunk fejezni, és ezért elégedettek lehetünk. Nem volt túl szerencsés, hogy elég korán tettük fel az opciós gumikat, mert később szerintem jobb időket is futhattam volna, de az igazság az, hogy ezek a köridők megmutatják, hol tartunk most.

Mi a stratégia a hétvégére? Lehet, hogy megpróbáltok eggyel kevesebb kiállással taktikázni mint a többiek?

SP: Nos, azon leszünk, hogy kitaláljunk valamit a versenyre, mert az előre megjósolható, hogy még a Q3-ba való jutásért is meg fogunk küzdeni. Azt hiszem a reális célunk az lehet, hogy jó versenyt fussunk, és szerezzünk néhány pontot. Ez egy reális cél, és csak hab lenne a tortán, ha be tudnánk kerülni a Q3-ba.

Abból amit eddig láttunk úgy tűnik, hogy a dicsőséghez vezető út keményebb, mint azt sejteni lehetett. Milyen messzire kerültek a várakozásaid a valóságtól?

SP: Nagyon messze. Rendkívül messze, de azt is el kell mondjam, hogy az elmúlt hónapokban és az első három versenyen sokat tanultam, így elmondhatom, hogy most jobb versenyző vagyok, mint voltam. Jelenleg nehéz ezt megmutatni az autóval, mert nem tudom kihozni belőle a maximumot, és ez különösen igaz volt Kínában. Természetesen biztos vagyok benne, hogy a dolgok majd megváltoznak, és előbb vagy utóbb jönnek majd a sikerek is.

Mi a helyzet veled és az MP4-28-cal? Nem úgy tűnik, mintha szerelem lenne első látásra…

SP: Igen, jelenleg elég küzdelmes a kapcsolatunk, de azt kell mondjam, hogy két elég reális versenyt futottam, és mellette volt egy rossz hétvégém. Ami a teljesítményt illeti, azt hiszem volt egy nagyon jó szezonnyitóm, hiszen egy nehezen kezelhető autóval két másodperccel csapattársam mögött végeztem, aki tavaly megnyerte az Ausztrál Nagydíjat. Ennek tükrében azt mondanám, hogy elég jól kezdtem az évet. Malajziában problémánk volt a felfüggesztéssel, majd Sanghajban volt egy nagyon rossz hétvégém. Mindent figyelembe véve pozitív lehetek. Sokat tanultam a rendkívül nehéz hétvégéből, és biztos vagyok benne, hogy képes leszek jóra fordítani a dolgokat.

Télen még egyértelműen arról beszéltél, hogy harcolni akarsz a bajnoki címért. Minek kell történnie, hogy újra elhangozzanak tőled ezek a szavak?

SP: Talán annak, hogy az élen legyek? Ehhez egy olyan autó kell, ami képes a győzelemre. És akkor talán újra elhangoznának ezek a szavak. (Nevet)

Mindkét oldalon van némi kiábrándultság? A csapatfőnök, Martin Whitmarsh sürgette, hogy nem csak az autó fejlesztésével, de minden területen keményebben kell nyomni...

SP: Egyértelmű. Nem titok, hogy nem azon a szinten teljesítünk, ahol szeretnénk, így mindannyian csalódottak vagyunk. Tele vagyunk ambíciókkal, nyerni akarunk, és jelenleg ettől messze vagyunk. Ezért természetes, hogy keressük az okokat és a hibát. De mindannyian hiszünk benne, hogy a sikerek már ott várnak ránk a következő sarkon.

A tavalyi szezon végén az MP4-27 volt a leggyorsabb autó a rajtrácson, jelenleg pedig gyakorlatilag a középmezőnyben ragadt a csapat. Miért van ez?

SP: A McLaren egy agresszív megközelítést alkalmazott, és kiderült, rosszul. De mivel már értjük, hogy hol rontottuk el, ezért csak idő kérdése, hogy újra jobbra forduljanak a dolgok. Remélem Spanyolországban már ismét a McLaren megszokott teljesítményét élvezhetjük, és lehetőségünk lesz az élen harcolni.

Mostanában sokat hallottunk különböző csapattársak kapcsolatairól a top csapatoknál. Mi a helyzet Jensonnal?

SP: Nagyon jó a helyzet. Nagyon jól tudunk együttműködni, és jelenleg semmiféle problémáink nincsenek. Persze azt sosem lehet tudni, hogy mi lesz a jövőben. Ezidáig Jenson egy nagyon jó csapattárs – és verhetetlen!

Tehát sokat beszélgettek? Megvitatjátok az autó problémáit?

SP: Ebben a kérdésben meglehetősen egységesek vagyunk, mert vannak megoldandó problémák. Nem azzal vagyunk elfoglalva, hogy az élen megküzdjünk minden egyes tizedmásodpercért, szóval most fejlesztenünk kell az autót, hogy későbbiekben mindkettőnk számára hasznos legyen ez az időszak. 

Szóval egyesült erővel kezelitek ezt a gyenge teljesítményt?

SP: Igen. 

Egyértelműen látszik, hogy a McLarennél nagyobb luxus van, mint a Saubernél volt. Mi a legnagyobb luxus a McLarennél?

SP: A McLaren. Az utcai autó, amit kapsz, ha a McLarennél vezetsz (Nevet). Van egy McLaren 12C-m, ami „kicsit” szebb, mint amit vezettem amikor a Saubernél voltam. Persze maga az egész környezet is teljesen más – a gyár, a történelem stb. Mindig is mondtam, hogy számomra a McLaren a legjobb csapat, most pedig én is a részese vagyok.

Martin Whitmarsh azt mondta, hogy teljesen más ember vagy, mint amikor a csapathoz csatlakoztál. A hajadon kívül mi az amiben megváltoztál?

SP: Igen a hajam megnőtt. Jobban belemerülök a technikai dolgokba, és másként készülök fel a versenyhétvégékre.

Mit jelent McLaren pilótának lenni? Történt valami agymosás? Vagy van egy hosszú listád, hogy mit szabad és mit nem?

SP: Nem, egyáltalán nincs. Persze a partnereink miatt vannak bizonyos dolgok, amik sokkal korlátozottabbak, de elég szabadságunk marad ahhoz, hogy önmagunk maradjunk. És ez nagyon fontos.

Egyre unalmasabb már ez a sok panaszkodás a gumikra. Most azt beszélik, hogy a Pirelli Barcelonára már az új fejlesztésű abroncsokkal készül. Ez jó hír?

SP: Eléggé. Ha visszatekintünk Kínára, láthatjuk, hogy minden a gumikról szólt. Tavaly az abroncsok egy jó show-t nyújtottak nekünk, de szerintem most kicsit túl messzire mentünk. Jelenleg a verseny elejétől kezdve egy-két másodperccel lassabban kell vezetni, mint ahogy valójában tudnál, és ez nagyon könnyen elronthatja a versenyt. Túl sok figyelem hárul a gumikra, szóval remélem, lehet ezen változtatni, hogy a hangsúly újra a vezetésen legyen. A csapatok rengeteg pénzt költenek a teljesítményre, hogy még gyorsabbak legyenek, erre a gumik megóvás érdekében lassítani kell.

000 facebook_banner.jpg

Szóval a Pirelli egy módosított vegyülettel érkezik Barcelonába, a McLaren pedig egy teljesen átalakított autóval – lehet, hogy valójában majd itt kezdődik el számodra a szezon?

SP: Reméljük. Nagyon örülnék neki.

Gumikímélő hírnevedet már majdnem elvesztetted a jelenlegi abroncsokkal…

SP: Na igen. De bármit is csinálok, ezekkel a gumikkal szinte semmit nem lehet kezdeni. Nem olyan mint tavaly, amikor mindig volt egy kis lehetőség arra, hogy úgy használd őket, hogy tovább tartsanak.

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma-1 mclaren szabadedzés bahreini nagydíj formula-1 sergio perez