F1 Egy titkos téli találkozó döntése: Idén kevesebb lesz a büntetés
Igen érdekes hírt közölt tegnap az Auto Motor und Sport egy, még a télen lezajlott titkos találkozóról, melyen részt vett az FIA elnöke, Jean Todt, valamint a pilóták, a csapatfőnökök, és természetesen az irányító testület versenyigazgatója Charlie Whiting. A jelentés szerint a résztvevők abban állapodtak meg, hogy az idei évben a pályabírók és a versenyigazgatók elnézőbbek lesznek a pályán zajló csatározások, és azok esetleges következményeivel kapcsolatban.
A szurkolók körében egyre többször hangzik el olyan vélemény, hogy a jelenlegi Formula-1 túlszabályozott, és bár a DRS (állítható hátsó szárny) bevezetése éppen az előzések számának növelését célozta meg, az így végrehajtott akciók inkább kikerülések, mint sem valódi, erőből történő előzések.
A téli találkozón elfogadott megállapodás (amivel minden résztvevő egyetértett), mely szerint a stewardok és a versenyirányítás enyhébben ítéli meg a kerék-kerék elleni csatákat, és minél kevesebb szankciót alkalmaznak, éppen arra ösztönözné a pilótákat, hogy vállaljanak több kockázatot, és rizikósabb akcióknak is neki merjenek kezdeni a pályán.
Michael Schmidt a Bahreini Nagydíjat követően az üggyel kapcsolatban konkrétan fel is teszi a kérdést: „Észre lehet már venni? Sokkal kevesebbszer büntették eddig a pilótákat."
Schmidt szerint az idei, kevesebb büntetés egyértelműen a téli megállapodásnak köszönhető, és a legutóbbi futam tükrében valóban úgy tűnik, hogy ez ösztönzően hat a pilótákra, bátrabban vágnak bele komolyabb csatározásba is.
A tudósító szerint valóban tagadhatatlan, hogy az idei évben eddig jóval kevesebb bokszutca-áthajtásos büntetést, és rajthelybüntetést osztottak ki, olykor olyan nyilvánvaló esetek miatt is, melyek tavaly még szankciókat vontak volna maguk után.
„Ez jobbá tette a versenyzést. Érezni, hogy a pilóták sokkal magabiztosabbak. Ritkán láttunk ennyi kemény kerék-kerék elleni csatákat, mint azt Bahreinben láthattuk” – vélekedett Michael Schmidt.
FormaNet, Varga Viktória