2013. máj 04.

F1 Grojean: Nagy dolgokat érhetünk el idén

írta: FormaNet
F1 Grojean: Nagy dolgokat érhetünk el idén

Romain Grosjean a legutóbbi versenyhétvégén idei első dobogós eredményét ünnepelhette, és úgy tűnik, kezdeti kényelmetlenségei is megoldódtak. Saját bevallása szerint az E21 most már sokkal kényelmesebb számára, és innentől kezdve nagy eredményekben gondolkodik, többek között a jövő heti Spanyol Nagydíjon elsődleges célja, hogy az időmérőn megkaparintsa az első- vagy második rajtkockát.

romain_grosjean.jpg

Miután a szezon nem a magas elvárásoknak megfelelően indult, vajon mi lett jó Bahreinre?

Romain Grosjean: Nem titok, hogy Bahrein előtt nem éreztem igazán jól magam az autóban. Nem a karosszériával, az aerodinamikával vagy ilyesmikkel volt gond, csak eltartott egy ideig, amíg úgy igazították az autót, ahogy én szeretem, és ez eléggé frusztráló volt. Végül sikerült megoldanunk ezt a kérdést, és most már sokkal kényelmesebb. Bahreinben nagyon jó érzéseim voltak a volán mögött, és ennek végül egy dobogó lett az eredménye. Többé-kevésbé olyan volt az autó, amilyet akartam, és ennél többet nem is nagyon kívánhat egy pilóta.

A harmadik hely megérdemelt jutalma volt a kemény munkának. A nehéz szezonkezdés után mennyire volt jó dobogóra állni?

RG: Nagyon élvezetes volt a futam, sok előzéssel. Volt néhány feszült pillanat, amikor elég szorosan alakultak a dolgok, ugyanakkor nagyon szórakoztató volt! Dobogóra állni a 11. helyről rajtolva, az nagyon kielégítő. A kijelzőn láttam, hogy negyedik vagyok, és hogy Paul (di Resta) nincs túl messze. Akkor azt gondoltam, hogy „gyerünk a dobogóért!” Tudtam, hogy újabbak az abroncsaim, de azért nem volt könnyű, mert nyomnom kellett, de közben vigyázni kellett a gumikra, ami nem egyszerű feladat a pilóta számára, ha az ellenfél már látótávolságon belül van. Szerencsére a verseny vége felé sikerült őt megelőzni és egy kis előnyre szert tenni, amit a kockás zászlóig meg is tudtam tartani.

Hogy érzed, mennyit fejlődött az E21?

RG: Javítani tudtunk a köridőkön, így tudjuk, hogy a frissítéseink működnek. Már a tavalyi autónk is nagyon versenyképes volt, hiszen 2012-ben összesen tíz dobogós helyezést értünk el, így jó látni, hogy a csapat meg tudta tartani a 2012-es autó jól működő területeit, és ezt még tovább tudtuk fejleszteni. Ami engem illet, Bahrein óta sokkal jobban érzem magam az autóban, és remélem sok sikert érhetek el 2013-ban.

Mit gondolsz az abroncsok kezeléséről?

RG: A gumikezelés mindig is része volt az időmérőknek és a verseny stratégiának. Nem tudom, hogy mások hogy vannak ezzel, én csak azt tudom, hogy mindig keményen nyomom, hogy a lehető legjobb eredményt érjem el. Persze a vezetési stílussal alkalmazkodni lehet az abroncsokhoz, de az is a pilóta munkájához tartozik, hogy úgy kell alkalmazkodni, hogy közben el tudd érni a maximum teljesítményt.

Spanyolországban mi lesz a legfontosabb egy jó hétvégéhez?

RG: Barcelonában fontos lesz egy jó kvalifikációs eredmény, mert sokkal nehezebb előzni, mint Bahreinben. A csapatnak ez egy olyan terület, ahol még kicsit javulni kell, de van néhány ötletünk, és reméljük, meg tudjuk csípni az első sort.

Mit gondolsz a Circuit de Catalunyáról?

RG: A tesztek miatt mindenki nagyon jól ismeri a barcelonai pályát. Az első négy kanyar az első szektorban elég gyors, majd ott van a lassú utolsó szektor a 10 és 15-ös kanyar között. A 15-ös kanyarból kifelé szükséges, hogy az autó hátsó részének jó tapadása legyen, és fontos lesz az is, hogy ne hevítsük túl a hátsó gumikat. És persze a gumikopás kezelése is fontos lesz. Igaz, hogy most valamivel keményebb keverékek lesznek, de az abroncsok kezelése továbbra is a legfontosabb terület lesz a jó eredmény eléréséhez.

000 facebook_banner.jpg

Mi kell ahhoz, hogy folyamatosan dobogós helyezéseket szállíts?  

RG: A riválisok előtt kell célba érni! A következetesség már megvan, hiszen eddig minden versenyen pontokat szereztem, de most nagy eredményekért harcolunk, és ennek egyik fontos összetevője, hogy olyan legyen a kocsi, amilyennek szeretném. Most, hogy már rendelkezésemre állnak a megfelelő eszközök, nyomni is tudom. Bizonyos tekintetben mondhatom, hogy számomra most kezdődik a szezon, és ehhez a kihíváshoz nagyon jó kezdet volt a bahreini dobogós helyezésem. Ha továbbra is úgy dolgozunk, mint a szezon eddigi részében, akkor biztos vagyok benne, hogy nagy dolgokat érhetünk el a csapattal.

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

barcelona lotus forma-1 spanyol nagydíj formula-1 romain grosjean