2013. máj 07.

F1 A Lotust meglepődött a Pirelli barcelonai konzervatív gumiválasztásán

írta: FormaNet
F1 A Lotust meglepődött a Pirelli barcelonai konzervatív gumiválasztásán

A Pirelli úgy tűnik, akár csapdába is kerülhet azon döntésével, hogy hozzányúlt az idei abroncsok összetételéhez, és keményített a kemény keverékű gumik összetételén. Ráadásul az eddigiektől eltérően, Spanyolországba nem a kemény és a puha keverékeket szállítja a csapatok számára, hanem a konzervatívabb elképzelés szerint a kemény és közepes abroncsok állnak majd a pilóták rendelkezésére. A Lotus azon kevés csapat közé tartozik, akik meglehetősen jól bánnak a Pirelli idei abroncsaival, és a csapat technikai igazgatója kicsit csodálkozik, az olasz gyártó Barcelonába választott összetételén.

Lotus-F1.jpg

Nem titok, hogy az idei abroncsok egyik leghangosabb kritikusa a címvédő Red Bull Racing alakulata, míg a másik oldalon többek között a Lotus csapata áll, hiszen az E21 jól vizsgázott a Pirelli által felállított kihívásokból. Ezt jól mutatja, hogy jelenleg Kimi Räikkönen és az enstone-i gárda egyaránt a bajnokság második helyén áll. Valószínűleg ezért furcsálják, hogy az egyébként is módosított kemény gumik mellé most a konzervatívabb megoldást választotta a sokat kritizált beszállító.  A Lotus F1 Team technikai igazgatója, James Allison elismerte, hogy a csapatot meglepte, hogy az eddig megszokott lágy és kemény keverékek helyett a közepes és a kemény gumik párosítása mellett döntött az olasz gyártó.

„Az elmúlt pár évben a Pirelli kemény és lágy keverékeit használtuk Spanyolországban, így némileg meglepő, hogy idén a konzervatívabb, kemény és közepes megoldást választották” – jelentette ki Allison.

A Formula-1 1996-os világbajnoka, Damon Hill a napokban hasonlóképpen nyilatkozott, és sejtetni vélte, hogy ezek a változtatások mind az energiaitalosok malmára hajtják a vizet, és persze mindez már több csapatnak is feltűnt.

„Úgy saccolom, hogy elsősorban a Red Bull nem volt igazán elégedett a kemény gumikkal, mert szerintem a kocsijuk túl nagy erejű oldalirányú tapadást generál, ami nagyon gyorsan megette a gumikat. Ezért úgy gondolom, hogy ez a keményebb vegyület a Red Bull felé billenti majd a mérleget, és rajtam kívül is többen ezt pletykálják. Néhány csapat már utalt is rá, hogy nem szeretnék ezt látni, és nekik tetszett a lágyabb keverék is. De ilyen a Formula-1” – nyilatkozta Hill a Sky Sportsnak.

A Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery mindenesetre a látvány fokozásával indokolta a megváltoztatott kemény keverékeket, és bár a konzervatív hozzáállást nem magyarázta meg, de arra számít, hogy az opciós gumik így is sokkal gyorsabbak lesznek az elsődleges abroncsnál. A szakember ezen kívül megerősítette, hogy innentől kezdve minden csapat egy extra szettel gazdálkodhat a pénteki szabadedzéseken. Ennek a megállapodásnak a célja az volt, hogy egyrészt a tesztpilóták többet ülhessenek a volán mögé, mindemellett  a közönségnek ne kelljen gumispórolás miatt az üres pályát néznie a hétvége első napján, és persze adatgyűjtés szempontjából a csapatoknak is sokkal hasznosabb, ha minél több kilométert fut az autó.

„Spanyolországban egy átdolgozott kemény keveréket vezetünk be, amely közelebb lesz a 2012-es vegyület jellemzőihez. Az új abroncs üzemi hőmérséklete szélesebb tartományban mozog majd, amivel ugyan kicsit kevesebb tiszta teljesítmény nyerhető, de lehetővé teszi, hogy a csapatok minél különbözőbb stratégiákat dolgozzanak ki. Miután megnéztük az első négy verseny adatait, arra a döntésre jutottunk, hogy a látvány fokozása érdekében változtatunk.”

000 facebook_banner.jpg

„A közepes abroncsoktól azt várjuk, hogy lényegesen gyorsabb lesz (mint a kemény gumi), és a csapatok valószínűleg ezt használják majd a kvalifikáción, míg a versenyen a kemény keveréket preferálják majd.”

„Ahogy azt a jelenlegi szabályok lehetővé teszik, a szabadedzésekre egy szett kemény keveréket biztosítunk majd pluszban, ami remélhetőleg garantálni fogja, hogy az autók maximálisan kihasználják a rendelkezésükre álló időt. Ez egy olyan dolog, amit azért akartunk megtenni, hogy ösztönözzük a csapatokat arra, hogy már az edzések elejétől kezdve annyit körözzenek, amennyit csak lehet. Ez különösen fontos az újoncok számára, és a rajongók is megérdemlik a látványt.”

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

lotus forma-1 pirelli formula-1